Gå til innhold

får ikke sove!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hjelp, jeg får ikke sove, det er sykt irriterende.

jeg er 21 år gammel, og sliter med depresjon/angst og kroniske smerter på grunn av sykdom. sliter veldig med å sovne, og å bli sovende. kan ligge i flere timer å prøve å sovne, samma det om det er mørkt eller lyst, kaldt eller varmt, sliten eller ei, hodet fullt av tanker eller tomt.

jeg har fått prøve innsovningstabletter hos fastlegen, men måtte ta flere stykker for at det skulle ha noen slags effekt i det hele tatt. smertestillende får jeg ikke av ukjent grunn, sikkert avhengighet (jeg får kraftige spasmer i beina, spesielt om jeg er sliten) og ikke får jeg "ordentlige" sovetabletter heller (jeg er for "ung", tydeligvis).

jeg har hatt dette så lenge jeg kan huske. det eneste som hjelper er å døgne. de fleste dagene får jeg ikke sove selv da, heller ikke når jeg er helt utslitt pga jobb. og når jeg først får sove er det veldig avbrutt søvn, dvs våkner veldig ofte og får ikke sovet så lenge av gangen (3-5 timer).

vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg har prøvd det meste... dette ødelegger jo alt.

Anonymous poster hash: 73262...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i natt fikk jeg sove i to timer, slutta på jobb for en time siden og er helt utslitt etter åtte timer, men får ikke sove, hjelp? ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

nå har det gått helt skeis med denne sovingen altså.. hvis jeg sovner er det ikke før klokken 7 eller 8 om morgenen, og jeg sover bare i et par timer. i natt sov jeg i en time. aner ikke hva jeg skal gjøre lengre. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp, jeg får ikke sove, det er sykt irriterende.

jeg er 21 år gammel, og sliter med depresjon/angst og kroniske smerter på grunn av sykdom. sliter veldig med å sovne, og å bli sovende. kan ligge i flere timer å prøve å sovne, samma det om det er mørkt eller lyst, kaldt eller varmt, sliten eller ei, hodet fullt av tanker eller tomt.

jeg har fått prøve innsovningstabletter hos fastlegen, men måtte ta flere stykker for at det skulle ha noen slags effekt i det hele tatt. smertestillende får jeg ikke av ukjent grunn, sikkert avhengighet (jeg får kraftige spasmer i beina, spesielt om jeg er sliten) og ikke får jeg "ordentlige" sovetabletter heller (jeg er for "ung", tydeligvis).

jeg har hatt dette så lenge jeg kan huske. det eneste som hjelper er å døgne. de fleste dagene får jeg ikke sove selv da, heller ikke når jeg er helt utslitt pga jobb. og når jeg først får sove er det veldig avbrutt søvn, dvs våkner veldig ofte og får ikke sovet så lenge av gangen (3-5 timer).

vet liksom ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg har prøvd det meste... dette ødelegger jo alt.

Åhh! så slitsomt, det vet jeg! Jeg hadde det sånn før :( jeg kunne legge meg i senga kl 21, og sovne kl 04? HVER DAG. Men etter jeg begynte å trene hardt, så sover jeg mye bedre, og det hjelper å ta et bad før du legger deg :) Se en film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal foreslå for legen din at du får prøve noen tabletter med døsende effekt, f eks Atarax. De er ikke vanedannende, men vil likevel gjøre deg meget sløv og avslappet (på en behagelig måte, ikke slik at du føler at du "mister deg selv"). Du kunne prøvd deg frem i begynnelsen med for eksempel 10 mg en time før leggetid.

Jeg vet at mange som sliter med angst og uro har hatt god effekt av denne tabletten.

Endret av iGirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...