AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Hei. Jeg er ei jente på 23 år. Har slitt med rødhet i ansiktet i ca 1 år nå. Først var det ikke så ille. Men etter i sommer har det forverra seg kraftig. Før var det helt fint når jeg stod opp om morgenen, men etter noen timer ble det litt rødt utover dagen. Men det var ikke såå ille. Nå syns det litt når jeg står opp, og etter noen minutter oppe, eksploderer ansiktet fullstendig. Det er nok med at jeg tar oppvasken, eller noe annet fysisk, så blir jeg helt rød i ansiktet, og det roer seg ikke ned igjen heller, kun hvis jeg legger meg til å sove, da roer det seg litt. ( akuratt som om blodårene hviler da) Jeg har konstant en fryktelig ubehagelig varmefølelse i hele ansiktet. Før kom det kun når jeg drev med noe fysisk. Nå er den der konstant. Det er såpass ille at jeg må lufte hele tiden, Må ha det kjølig. Er også veldig irritert i øynene. Har vært hos hudlege med det, men blir ikke tatt seriøst. For det syns ikke så godt om det ikke er veldig lyst. Men når sola steiker inn på badet så ser jeg det tydelig. Skikkelig flamme-rødt, Har også begynt å få noen bittesmå synlige blodkar under øyet, og litt på kinnet. Men disse er så små enda at de nesten ikke syns. Kan det være årsaken til rødheten min? Jeg har så veldig lyst til å prøve laserbehandling, men kvier meg for å oppsøke en annen hudlege. Er redd han ikke ser det. ( Må evt. ta et bilde når det er godt synlig). Dette ødelegger livet mitt fullstendig. (Beklager langt innlegg) Anonymous poster hash: f3e55...85e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Prøv igjen hos en annen hudlege og forklar alle symptomer du får. Om det er rosacea så bør man ta tak i det raskest mulig, spesielt når det utvikler seg så raskt. Du bruker ingen sterke produkter på huden? Anonymous poster hash: 8db5a...15e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Gå til legen igjen, få respet på rozex el., og/eller pillekur. Bruk mild ansiktsrens og fuktigheteskrem. Viktig at eventuell fuktighetskrem ikke inneholder parfyme eller fett/oljer. Bruk også solfaktor 30 hver dag. Har selv rosacea og fikk hjelp av legen med en gang, høres ut som om du har vært litt uheldig med legen din. Prøv en ny. Ellers er det jo mange individualle triggere, så må nesten lese litt rundt å prøve deg frem med tanke på kosthold ol. Ønsker deg masse lykke til. Anonymous poster hash: 3327e...d86
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Prøv igjen hos en annen hudlege og forklar alle symptomer du får. Om det er rosacea så bør man ta tak i det raskest mulig, spesielt når det utvikler seg så raskt. Du bruker ingen sterke produkter på huden? Anonymous poster hash: 8db5a...15e Eneste jeg bruker på huden er fuktighetskrem og solkrem. Tåler veldig lite. Har tenkt til å få time hos en annen hudlege, men er så redd for å ikke bli tatt alvorlig. Men jeg har alle symptomer på rosacea, så jeg er ikke i tvil. Anonymous poster hash: f3e55...85e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Gå til legen igjen, få respet på rozex el., og/eller pillekur. Bruk mild ansiktsrens og fuktigheteskrem. Viktig at eventuell fuktighetskrem ikke inneholder parfyme eller fett/oljer. Bruk også solfaktor 30 hver dag. Har selv rosacea og fikk hjelp av legen med en gang, høres ut som om du har vært litt uheldig med legen din. Prøv en ny. Ellers er det jo mange individualle triggere, så må nesten lese litt rundt å prøve deg frem med tanke på kosthold ol. Ønsker deg masse lykke til. Anonymous poster hash: 3327e...d86 Har prøvd tetracyclin tabletter, dem funket ikke. Har tenkt å spørre om å få resept på rozex for å se om det funker. Kanskje prøve den kremen sammen med tablettene. Men siden jeg nå har fått noen synlige blodkar i ansiktet, tenker jeg kanskje at laserbehandling vil være hjelpen for meg ? Men dem syns så lite enda, så er redd legen ikke ser de, og at jeg ikke får behandling. Syns det er fælt hvis jeg må vente til det blir enda verre før jeg kan få behandling. Den konstante varmefølelsen i ansiktet sliter meg ut. Anonymous poster hash: f3e55...85e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Rozex hjalp meg veldig mye iallefall. Tror jeg ville venta med laserbehndling til du har fått tilstanden noe under kontroll, ellers hjelper det jo ikke noe særlig da det bare vil komme mer. Jeg ønsker deg lykke til hos en ny lege iallefall. Jeg har vært hos to ulike leger, og bare gode erfaringer med begge, så ikke gi opp å stå på ditt! Anonymous poster hash: 3327e...d86
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har fått time til en laserklinikk denne uka. Så han får sett på det. Er så redd han ikke syns jeg er rød nok. Det syns veldig godt når jeg er i et veldig lyst rom. Også syns det ikke når det er mørkt. De blodkarene jeg har fått under øyet er så små enda, så er ikke bestandig de kommer så godt frem. Skal jeg bare forklare symptomene da? Anonymous poster hash: f3e55...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå