AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Er det noen her som har erfaring med dette? Jeg går nå 4. året av en 6. års utdannelse, og vi vurderer å få barn. Samboeren går samme studie, men er ferdig til sommeren. Dessverre må vi ut i turnus etter studiet. Han har en bra cv, og har gode sjanser for å få plass i pendleavstand fra der vi bor. Er det helt idiotisk å tenke på barn nå? Vi er i 26/27 år, og føler veldig på verpesyken. Etter turnus er det tid for spesialisering, så det er aldri en "perfekt" tid. Jeg har lyst på barn før jeg blir 35. Det er jo ikke så gammelt, men det er sånn jeg føler det. Er det noen som har erfaring med at dette går/ikke går? Føler at studiet er greit, men det er mye obligatorisk. Håper noen har noen innspill å komme med Virker dette som helt uoverkommelig så er slike tanker også velkomne. Takk på forhånd Anonymous poster hash: 2497c...72f
Teriyaki Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det er slitsomt, men det går. jeg ville heller fått barn i studietiden enn å vente mange år. Når det er snakk om at årene begynner å gå da. Er man 20 og midt i en treårig utdanning så tenker jeg man kan vente, men i deres tilfelle tenker jeg kjør på. Men dere må ha mulighet til å legge opp turnusen slik at dere ikke jobber sent samtidig og dere burde ha noen til å stille opp som barnevakt. Endret 13. oktober 2013 av Teriyaki 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg ventet og ventet bl.a pga lang utdannelse og jobber men skulle jeg valgt igjen ser jeg at jeg like så gjerne kunne ha fått barna i slutten av 20-årene. Står for mitt valg om barn sent men sier altså likevel til deg bare GO.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Både jeg og mannen min hadde likt utdanningstid som dere, og vi valgte å vente. Har ikke angret på det i ettertid, da jeg ser at det ville blitt heftig med barn på slutten av studiene og midt i turnus. Var ekstremt mye overtidsarbeid, og jeg hadde verken hatt samvittighet eller overskudd til småbarnstid den perioden. Anonymous poster hash: 4ad16...7b5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Veldig slitsomt, men du får det til hvis du vil! Anonymous poster hash: d12ed...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå