Gå til innhold

Glemt å levere selvangivelse..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja, så klarte jeg det da. Jobbet ikke planlagt overtid i går, og var ikke hjemme før over tolv. Og der var fristen ute gitt. Jeg eier ikke eiendom, og jeg skal ikke gjøre noen forandringer på den, men jeg er da altså for sent ute. Hvordan løser jeg dette på best mulig måte, og hvor mye må jeg evt betale i "forsentgebyr"?

Fint om noen vet..

*Bekymra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Max en måneds forsinkelse: 1 promille av nettoformue + 2 promille av netto inntekt. (men max 10 000 kr)

Mlm 1 og 2 mnd: 1 promille av netto formue og 1 prosent av nettoinntekt

Mer enn 2 mnd: 1 promille av netto formue og 2 prosent av netto inntekt.

Minimum 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke slik at internett systemet ikke ble stengt før en stund etterpå.?

verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Om jeg ikke tar feil så tror jeg faktisk min kjære har glemt det også. Jaja sånn kan det gå når en venter til siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Jeg var et par dager for sen for noen år siden, men reiste på ligningskontoret og forklarte, og fikk levere den der uten noe mer om og men (vel, jeg var student, ingen formue, ikke spesielt mye inntekt heller, men jeg betalte ikke de minimum 200 kronene heller...)

Møt opp der på mandag, beklag, og vær forberedt på å måtte betale straffe-gebyr, men det er ikke sikkert du må, jeg slapp jo, enda man egentlig skal det...

Og neste år, så leverer du den en uke i forveien, alle papirene får du tross alt i posten et par MÅNEDER i forveien, så det burde være gjennomførbart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Papirene ja, men ikke selvangivelsen. Fikk den for 10 dager siden jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malama

Ja, ti dager siden var da tidsnok til å, teoretisk sett, kunne levert den for ni dager siden?

Jada, vi utsetter, det gjorde jeg også. Fikk den før påske jeg, men leverte ikke før en uke før fristen. Men, jeg tør aldri utsette det til stort mer enn en uke før fristen jeg, i tilfelle det er noe feil med den, eller at det skjer noe så jeg ikke får levert den.

Uansett, lever den på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg har som regel stor forståelse for at det er mulig å glemme ting...men forstår virkelig ikke hvordan folk klarer å glemme selvangivelse. At det er straffegebyr på det er ikke rart. Antagelig tjener staten grovt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jupp, eneste løsning blir å krype til korset og si unnskyld at jeg er sent ute, men... værsåsnill?

Kom akkurat på en smiley vi mangler: :bæsjaiskuffensmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å levere over Internett enda da? Mente de hadde åpent litt ekstra i fjor, jeg. Det er jo ingen som sitter og gjør noe med de selvangivelse nå i helga uansett.

Og om du drar ned på mandag så har det ingen konsekvenser for deg (mest sannsynlig). Din selvangivelse blir lagt i den svære haugen sammen med de andre som ble levert i går. Det er jo 100 ganger mer arbeid å gi straffegebyr enn å bare glemme at du har levert for sent. Ikke at staten alltid er så fornuftig i sine avgifter, men...

Jeg har selv levert for sent to ganger. Den ene gangen var jeg for sein til Posten og det ble derfor poststemplet dagen etter fristen. Hørte aldri noe. Den andre gangen leverte jeg det på "feil" likningskontor og skulle ha beregnet postgang til "riktig" likningskontor (jeg hadde flytta og skulle levere til annen kommune enn den jeg bodde i). Men jeg hørte aldri noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...