Eowyn Skrevet 1. mai 2004 #1 Del Skrevet 1. mai 2004 Har hatt kirsebær-interiør i to år nå,begynner å bli litt lei...Vurderer å kjøpe noen lyse møbler, i lønn for eksempel. Men hva mener dere, mht hva som er in for tiden? Lyst eller mørkt? Vi må jo selvfølgelig velge det vi liker, men er jo litt dumt å handle noe for flere tusen som går av moten og ut av butikkene...Or what? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 Tja, litt vanskelig å svare på. Vet ikke hvordan det ser ut hjemme hos deg, hvilke farger det er på veggene, hvor store rommene er osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. mai 2004 #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Men hva mener dere, mht hva som er in for tiden? Lyst eller mørkt? Vi må jo selvfølgelig velge det vi liker, men er jo litt dumt å handle noe for flere tusen som går av moten og ut av butikkene...Or what? :-) Velger du det som er in, er det bare et tidsspørsmål før det er ut... Det beste er å styre klar av det som "alle" skal ha, da får du et interiør som ikke går ut på dato. Min erfaring er at det er lurt å begrense seg - ikke kjøpe alt på samme tid. Ved å mikse og blande litt oppnår vi en mer tidløs og personlig stil, hvor det er lettere å gjøre forandringer uten å bytte ut hele interiøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Takk for svar! Stuen er ca 55 kvadrat, og veggene der er snøhvite...Har ikke vært og sett selv enda, bare hørt forklaringer fra sambo. Så noe må gjøres,det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. mai 2004 #5 Del Skrevet 5. mai 2004 Har hatt kirsebær-interiør i to år nå,begynner å bli litt lei...Vurderer å kjøpe noen lyse møbler, i lønn for eksempel. Men hva mener dere, mht hva som er in for tiden? Lyst eller mørkt? Vi må jo selvfølgelig velge det vi liker, men er jo litt dumt å handle noe for flere tusen som går av moten og ut av butikkene...Or what? :-) Jeg synes det høres veldig dumt ut å handle dyre møbler etter hva som er på moten. Du har vel en formening om hva DU liker best?Handle deretter, da tror jeg du blir mest og lengst fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. mai 2004 #6 Del Skrevet 5. mai 2004 I vår nye leilighet har vi litt forskjellig. Veggene er hvite, og bokhyller, spisebord og tv-benk er i bjørk. Vi har disse spisestuestolene i mellombrunt: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...productId=11277 I gangen har vi denne kommoden i eikefiner: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...120*10364*10369 I stuen har vi også en skjenk som er lagd av overskap i eikefiner og en grå benkeplate. Blanding av lyst og mørkt altså. Jeg synes det er penere enn enten-eller. Det skaper litt mer liv. Ellers i stuen satser vi på beige- og bruntoner i 70-tallsstil, og frisker opp med et fargerikt teppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg synes det høres veldig dumt ut å handle dyre møbler etter hva som er på moten. Du har vel en formening om hva DU liker best?Handle deretter, da tror jeg du blir mest og lengst fornøyd! Er litt dumt å begynne å kjøpe noe, og så er det plutselig gått ut av produksjon. Da må man jo begynne på nytt med noe nytt. F.eks stoler, jeg har ikke råd til å kjøpe 12 stoler på en gang,er greit å ta det litt etter litt da. Akkurat nå er jeg veldig gira på lyse møbler, så jeg heller nok mot det. ar funnet et fint spisebord på Bolia.com, og stoler. Bordet er i lønn, det samme er treverket på stolene. Trekket er i naturhvit. Blir spennende å prøve noe nytt ihvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. mai 2004 #8 Del Skrevet 7. mai 2004 Er litt dumt å begynne å kjøpe noe, og så er det plutselig gått ut av produksjon. Da må man jo begynne på nytt med noe nytt. F.eks stoler, jeg har ikke råd til å kjøpe 12 stoler på en gang,er greit å ta det litt etter litt da. Jammen...hvis du ikke kjøper møbler på salg, så pleier de jo å ha møblene inne en stund. Og dersom du spør i butikken så får du sikkert svar på om dette er noe nytt, eller på vei ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #9 Del Skrevet 8. mai 2004 Du må tenke deg godt om før du startar på eit slikt stort prosjekt. Finn ut kva du likar og kva sambuaren din likar. Gå i møbelforretningar saman berre for å sjå eit par gongar, og skaff eit par katalogar med vist spekter. Ikkje berre IKEA, men også Skeidar og andre gjerne litt dyrare butikkar. (søk gjerne på internett) Desse har ofte sine varer over lengre tid og mange er tidlause og klassiske som passar for alle og ein kvar. Eg har arva ein heil del møblar og er bunden av det, du som startar nesten på "scratch" har heilt andre moglegheiter. Lykke til og send gjerne inn bilete når du har bestemt deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuske77 Skrevet 9. mai 2004 #10 Del Skrevet 9. mai 2004 Jeg er vel ikke av de mest mote beviste jeg mht interiør osv, jeg tenker mer praktisk. Jeg har kun lyse møbler hos meg (lutet / lakkerte). Jeg er ikke av dem som er veldig glad i vaskebøtta og tenker da at støv synes mye mer på mørkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå