AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Hva gjorde dere når barnet ikke vil legges for kvelden av far? Her i huset gråter barnet vårt hvis far skal legge han. Det er veldig trist for far.Anonymous poster hash: 8f11e...aef
Gjest Magdalene Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Hvor gammelt er barnet? Og hva gjør du når barne gråter og ikke vil ha pappa? Her har det aldri vært noe alternativ. Begge ungene har blitt lagt av oss i hytt og gevær.
Nephthys Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Om barnet ikke er vant til far på samme måte som mor, er det kanskje en løsning ta kveldsrutiner og legging sammen, og la far gradvis ta over "oppgaven" med mor til stede?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Her er det også sånn. Jeg tror det er fordi han ikke har tatt initiativ til å legge og derfor har det blitt en vane for ungen at jeg gjør det. Tror bare det er lurt å la far gjøre det helt til ungen blir vant til det. Skal sikkert ikke mange kveldene til Anonymous poster hash: e04bb...c77
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Her er det også sånn. Jeg tror det er fordi han ikke har tatt initiativ til å legge og derfor har det blitt en vane for ungen at jeg gjør det. Tror bare det er lurt å la far gjøre det helt til ungen blir vant til det. Skal sikkert ikke mange kveldene til Anonymous poster hash: e04bb...c77 Gjøre det alene? Da blir det bare gråt! :/ Sikkert en god løsning å gjøre det sammen Har dere erfaring med hvordan det er når andre skal passe barnet når det er slikt?Anonymous poster hash: 8f11e...aef
Gjest Amber Rose Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Gjøre det alene? Da blir det bare gråt! :/ Sikkert en god løsning å gjøre det sammen Har dere erfaring med hvordan det er når andre skal passe barnet når det er slikt?Anonymous poster hash: 8f11e...aef Jeg har erfaring med det, og det blir hvert fall ikke bedre om noen andre skal passe barnet om ikke far kan legge det heller.
Leanne Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Hvordan går det om mor ikke er hjemme? Da min minste var i toårsalderen var det bare mamma hele tiden. Hvis jeg ikke var hjemme var pappa mer en bra nok. Så vi løste det ved at jeg i en periode gikk hyppige kveldsturer slik at far var alene. Da gikk leggingen bra. Etterhvert vennet han seg til at begge kunne legge 1
Bestee Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Etter at jeg sluttet å amme henne ved 7 måneders alder begynte vi å legge henne annenhver dag så langt det lot seg gjøre. Hun er nå 3 år, og vi gjør det fortsatt på samme måte. Tipper at ettersom hun ble vant til dette veldig tidlig har det aldri blitt noe problem. Har aldri vært noen klager på hvem som legger henne. 1
Redbull Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Her har det ikke vært noe alternativ. Vi har delt på å legge begge to fra dag en.
Bestee Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Her har det ikke vært noe alternativ. Vi har delt på å legge begge to fra dag en. Det hadde vi også helt klart gjort dersom hun hadde sovnet på annen måte enn ved puppen. Hun tok hverken sutt, flaske eller kos/kosedyr, så hun var en hard nøtt. Neste unge skal ta sutten!! For oss har det vært viktig å dele på alt av bleieskift, mating, bading, legging osv så langt det har latt seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Han er ganske liten enda, kun 4 mnd. Faren har vært vekkreist mye siden han ble født. Så derfor har jeg vært nødt til å ta leggingen. Må prøve å snu rundt på det nå. Men det er ikke lett når far er for sliten til å ligge han for han bare gråter. TsAnonymous poster hash: 8f11e...aef
Bestee Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Sånn er det jo bare. Små barn gråter. Vi har slitt mye med legging, helt normalt. Man kan jo ikke la vær å legge ungen fordi det er slitsomt. Du har lagt han hver dag hittil, det er jo slitsomt det også. Vil jo si det er på tide med litt avløsning fra far.
Mafalda Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Hva gjorde dere når barnet ikke vil legges for kvelden av far? Her i huset gråter barnet vårt hvis far skal legge han. Det er veldig trist for far.Anonymous poster hash: 8f11e...aef Jeg må innrømme at jeg legger hver kveld, fordi det er enklest sånn. Dette retter seg garantert med tiden, så vi orker ikke stresse med det. Det kommer jo snart en tid der pappa er mest poppis uansett Hvis det er veldig slitsomt med legging, bør man dele på det. Eller hvis det er et sterkt ønske hos begge parter. Men sånn ellers tror jeg det har fint lite å si for barnets tilknytning til far, så lenge de tilbringer tid sammen blir tilknytningen neppe skadelidende av at det er mor som legger den første tiden. Det er synd hvis leggingen bare blir stress og vonde følelser, fordi far føler seg avvist. Da ville jeg foreslått at far gjør andre greier en stund, og prøvd på nytt senere.
Gjest Elyssa Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Hvor gammelt er barnet? Her jobber pappaen mye om kveldene, så han er mest vant til at jeg legger. I perioder legger vi annenhver dag, fordi det funker, og i andre perioder, gjerne med ekstra mye jobbing, er det kun meg. (Som nå) Da er det sånn at med meg legger han seg uten et pip, og med pappaen er det bare skrik. Da legger jeg, rett og slett. Gidder ikke bråke med det når det antagelig løsner av seg selv uansett. Hvis det mot all formodning ikke skulle gjøre det, får vi ta det da.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg tok annsvaret for legging det første året, men det var litt pga amming og at det da var like greit at jeg la ungen i "samme slengen". Far hjelp til på nettene vist det ble mye nattevåk. Ellers kom han mer og mer på banen etter det første året og nå tar vi kvelsstell sammen og bytter på hvem som legger. Vi går opp på tur vist småen bruker lang tid på å sovne og begynner å grine. Har ikke noe fast rutine i hverdagen på hvem som skal legge eller gå opp, er litt mer sånn " gidder du å gå denne gang?" :-) Anonymous poster hash: 59579...40c
Gjest pysepusen Skrevet 13. oktober 2013 #16 Skrevet 13. oktober 2013 Her er hun snart fire måneder. Hun ammes i søvn og er generelt en mammadalt. Gjør ikke noe med det på en god stund enda. Forrige gang ammet jeg først så tok pappaen over da han var rundt sju/åtte måneder. Da han var elleve måneder og sluttet med pupp tok vi annenhver kveld. Tenker det blir noe det samme her også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå