Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #1 Skrevet 11. juni 2002 Vi skal ha ca. 40 ekstra til kaffi, og ønsker å ta imot disse på en fin måte... Hvordan ordner vi det? Hva gjør dere? Og.. hvordan avslutter dere festen? Kjempetakknemlig for alle svar!!
miss darius Skrevet 11. juni 2002 #2 Skrevet 11. juni 2002 Ja, det lurer jeg også på, hvordan man skal gjöre med kaffegjestene! Gi oss noen tips her. Når festen avsluttes er det ofte vanlig at alle ugifte jenter stiller seg opp og bruden kaster brudebuketten, den som får den blir den neste som gifter seg :=) Har også värt med på at alle tenner lys, for lykke i ekteskapet og setter de inn i en hjerteform, för brudeparet forlater stedet.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #3 Skrevet 11. juni 2002 Hei! Vi hadde bryllup i juni 2000 og da tok vi imot kaffegjestene med å servere champagne og jordbær utenfor lokalet (pga nydelig vær). De ble kort ønsket velkommen av toastmaster og informert om det som skulle skje utover + praktiske opplysninger. Så minglet de seg med middagsgjestene. Vi hadde også en gjestebok som alle gjestene skrev hilsner i, eller bare navnetrekket i et forværelse. Denne er gull verdt i dag, koselig å lese i på grå dager.... Ellers ble den fantastiske dagen vår avsluttet først med nattmat,deretter sto alle gjestene i en ring og hadde hvert sitt lys i hånden (dempet belysning) så sang de for oss to mens vi gikk inn og satte oss på stoler midt i ringen. En flott opplevelse å virkelig være midpunktet i en ring av mennesker vi er så glade i! Så takket brudgommen på vegne av oss to for en eventyrlig dag. Toastmaster var forsanger på "Lev vel". Etterpå stakk brudeparet av... Ønsker alle 2002 brudepar lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #4 Skrevet 11. juni 2002 Jeg kan ikke fatte hvorfor dere deler gjestene deres til middag og andre til "kaffi". Når det attpåtil er et problem hvordan man skal ta i mot disse "kaffigjestene" og integrere dem med de andre (ordentlige) gjestene kan det ikke være noe koselig for noen. Har man ikke råd til å holde et ordentelig selskap for alle må man heller 1) invitere alle på et ordentlig selskap 2) ha et lite selskap 3) vente til man får råd til å ikke dele venner/familie inn i a- og b-lag.
Ruby Skrevet 11. juni 2002 #5 Skrevet 11. juni 2002 Typisk at det negative som regel alltid kommer fra Anonym. Tør du ikke vise hvem du er eller? Det er faktisk absolutt ikke sjelden at man deler opp gjestene til middag og kaffe, det viktigste er faktisk at man deler dagen med alle som man er glad i og bryr seg om. Mange tar den nærmeste familien og de nærmeste vennene til middag, og så kommer resten utover kvelden til kaffe. Hva er det som er så feil med det da? Du er vel kanskje en av de som har blitt invitert "bare" til kaffe i et bryllup og som ikke var fornøyd med det.... Skjønner ikke hvorfor man skal være så negativ..... 12
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #6 Skrevet 11. juni 2002 Nei, jag har faktisk aldri blitt invitert bare til kaffe. Og "bare" til kaffe og "misfornøyd" var dine ord... viser kanskje at min påstand om a- og b-gjester holder stikk? Ellers var jo også vedkommende som startet tråden anonym, hvorfor skulle ikke jeg da kunne svare anonymt? Forøvrig hadde jeg aldri giddet å gå i et bryllup som kaffegjest, sikkert kjempegøy å dra i kirken, så hjem og deretter ankomme i kaffeselskap x antall timer etter andre. Ja det høres virkelig festlig ut!
Augustbrud02 Skrevet 12. juni 2002 #7 Skrevet 12. juni 2002 Det har vært så utrolig mange diskusjoner på akkurat dette her, og på en måte er det litt synd å ta denne diskusjonen atter en gang. Jeg vil bare si at det å ha kaffegjester ikke er noen formt for å dele inn a- og b-gjester. Vi skal ha kaffegjester og de synes det er kjempehyggelig at de får komme. Vi har desverre ikke muligheten til å ha så mange til middag, men synes kaffe er en fin måte å kunne samle ennå fler på. Og dette er visst helt vanlig rundt omkring! Synes det er flott jeg, og jeg hadde personlig blitt kjempeglad om jeg ble bedt til kaffe også. Som kanskje en litt fjern venninne synes jeg det ville vært bedre faktisk, så smak og behag. Vi har egentlig ikke tenkt på hvordan vi skal ta i mot kaffegjestene, men det var jammen meg et godt spørsmål. Men jeg håper virkelig vi får ønsket de hjertelig velkommen selv og kanskje også gi dem en velkomstdrink. Flott om det kommer opp flere tips her!
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2002 #8 Skrevet 12. juni 2002 Hater negative anonyme.... Det beste er vel å ønske kaffegjestene velkommen selv med velkomstdrink og kanskje en liten snack (spørs hvor lenge man må vente på kaffen...)Det kan for eksempel være canapeer. De er faktisk veldig lette å lage selv! Prøv å avslutte middagen før disse gjestene kommer! _________________ 1212[ Dette Innlegg er endret av: Pamella den 2002-06-12 08:40 ]
wed 02 Skrevet 12. juni 2002 #9 Skrevet 12. juni 2002 Hei Anonym - du skrev: "Forøvrig hadde jeg aldri giddet å gå i et bryllup som kaffegjest" Synes det er helt utrolig at det går an å ha en sånn holdning. Hvis brudeparet ønsker å invitere deg til bryllupet sitt, så gidder du ikke å komme med mindre du får full middag + div som fort kommer på over kr. 1000,- pr person??? Hvem er det egentlig som skaper såkalte a- og b-gjester her? Det må jo være sånne som deg!
miss darius Skrevet 12. juni 2002 #10 Skrevet 12. juni 2002 Jeg syns at man burde være glad for å bli bedt uansett om man kommer i kaffen eller middagen. Selv skal vi nesten bare ha familie i middagen, venner kommer til kaffe og festen etterpå . Hvis man skal gifte seg så er det for å vise at man er glad i hverandre, og da syns jeg ikke man bør vente helt til man har råd til å be alle som forventer å bli bedt...til middag.
Jærbu Skrevet 13. juni 2002 #11 Skrevet 13. juni 2002 Deilig diskusjon. Du "anonym" må nok dømme meg enda mer. For jeg ha sagt til noen av vennenne mine at de bare må dukke opp. Tenk de fant jeg ikke plass til på kaffegjestelisten engang. Vi skal ha (etter vår økonomi) et stort bryllup med 80 gjester, i tillegg kommer noen kaffegjester. Det er ikke plass til flere middagsgjester og vi har ikke råd til mer. Men jeg har flere personer jeg er glad i, og som jeg gjerne vil ha med på min store dag. Vi skal gifte oss i hjembygden til forloveden min, 9 timer fra Stavanger. Jeg har venner som ikke er invitert men som reiser hele denne lange turen bare for å se meg bli gift og ønske meg tillykke. Det kaller jeg venner det. Håper du også har slike venner, anonym, det er de som gjør livet verdt å leve..............
Cilie2003 Skrevet 13. juni 2002 #12 Skrevet 13. juni 2002 Hei Dersom dere har et rom utenfor selve festsalen, så går det jo ann at toastmasteren tar i mot kaffegjestene der. Det kan jo gjerne finnes noe fingermat og litt drikke der, det er vist ganske vanlig at middagen blir litt forsinket, og da er det veldig greit for kaffegjestene å ha litt å tygge på mens de venter. Pass dessuten på at det blir litt flere kaffegjester slik at det ikke sitter to-tre stykker utenfor og venter alene!!! Selv må jeg bare si at jeg synes det er et privilegie å bli invitert uansett om det er til middag eller kaffe. Vi inviterer rundt 50 personer til middag. I tillegg har vi en del venner som er der fra gammelt av, og liksom er en del av vennekretsen men som vi har veldig lite kontakt med, men vi ønsker jo å ha dem der fordeom. Da synes jeg det er hyggelig å kunne be dem til kaffe. Vårt bryllup kommer til å komme på ca 70.000,- allerede, og da utgjør faktisk 20 mennesker ekstra til middag mye penger!!! Blir litt skremt og lei meg ved å tenke på at noen faktisk vil se på det som en frekkhet og andrerangs venner å bli invitert til kaffe. De får jo faktisk være med på festen etterpå, med kaffe og kaker og åpen bar og greier!!! Nei huff nå mista jeg liksom litt piffen her!!! _________________ Kos Cilie 1212[ Dette Innlegg er endret av: Cilie2003 den 2002-06-13 15:12 ]
oslo Skrevet 13. juni 2002 #13 Skrevet 13. juni 2002 Hei Jeg må bare si meg enig med Anonym. Det er klart det blir A og B gjester. Det er jo en grunn til at dere velger noen til middag og andre til kaffe. Vi har valgt å invitere 75 personer til middag, flere tar ikke lokalet. Jeg har også vært i kaffebryllup og det meste av morroa er jo over når kaffen serveres!! Flere enn 70 NÆRE venner/familie er det få som har - man inviterer jo bare de som betyr noe for en til et bryllup! Håper uansett alle får en hyggelig feiring.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2002 #14 Skrevet 13. juni 2002 Hei! det var jeg som startet tråden, og synes det atter en gang er kjipt at noen klarer å vri temaet over på eb diskusjon om det er rett/galt av oss å dele i "a og b-gjester" Spørsmålet var om jeg kan ta i mot mine kaffigjester, som heldigvis er glad for å komme, selv om noen må reise langt og overnatte!. Min forklaring er at jeg kort og godt ønsker å gifte meg før jeg har bodd halve livet i lag med min mann, og vi har ikke økonomi til alle til middag. Vi har prioritert nær slekt, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Det blir ca 80 til middag. De resterende 40 er venner og "fjernere2 slekt, som jeg ønsker å dele dagen med. Slekten går først, fordi de er slekt, og en del av oss på godt og vondt. De vil alltid være med i livet vårt. Venner- det er alle disse flotte mennesken rundt oss, som kommer, selv om det Bare er til kaffi.
Junibrud2002 Skrevet 14. juni 2002 #15 Skrevet 14. juni 2002 Hei, vi giftet oss den 1.juni 2002 og tok imot våre kaffegjester slik: Klokken 21:00 kom kaffegjestene go de ble tatt i mot med en velkomstdrink.Vår visevert samlet så alle gjestene i en ring og presenterte så hver av de "nye" gjestene.Vi hadde på forhånd skrevet litt om hver av dem; hvem de er, hva de gjør på og slektsforhaold til brudeparet og evt. til andre gjester. De følte seg IKKE som noe B-lag og det var det heller ikke!!! -Lykkelig gift-
Olse Skrevet 14. juni 2002 #16 Skrevet 14. juni 2002 Jeg har blitt bedt i et bryllup ca 25 mil unna. Det er kun til festen litt ute på kvelden. Klart kunne jeg takket nei for jeg synes det er for langt å kjøre. Men jeg synes det er hyggelig at de faktisk ba meg i det hele tatt, og har veldig stor forståelse på at alle ikke blir bedt til middag!!!!!!! Når det gjelder mottak av kaffegjester, trenger jeg også gode råd. Syntes den ideen om å ta i mot dem med velkomstdrink til de var et godt tips. Hva med litt musserende vin og jordbær? Kan jo godt ta litt tid før middagen er ferdig!12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå