Becky89 Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har det siste året hatt samboer. For noen dager siden bestemte jeg meg for å gjøre det slutt. Hadde vi ikke bodd sammen kunne jeg lett kommet meg videre og fokusert på en ny start osv. Men siden vi bor sammen så er det ikke like enkelt. Oppsigelsestiden her er på 3 måneder, og det tar jo som kjent tid å flytte også. Egentlig lurer jeg bare på om noen andre her har erfaring med å være i samme situasjon? Jeg og eksen klarer å være venner, men det føles jo rart nå, og ting er ikke som før. Det virker litt som at det ikke har gått helt opp for ham at vi ikke er sammen mer. Han vil spise middag med meg, finne på ting, og han ringer meg og sender meldinger innimellom når vi er fra hverandre. Han virker ikke kjempedesperat eller noe, men jeg lurer på hvor lurt det er å gjøre hyggelige ting sammen slik som før når vi er i denne situasjonen? Bør vi ikke prøve å vende oss litt bort fra hverandre? Jeg synes det er en veldig vanskelig situasjon. Jeg har jo ikke lyst til å være kjip, men samtidig synes jeg det er viktig å huske på at vi er venner/ekser nå og ikke kjærester. I tillegg så har han enda ikke fortalt om bruddet til noen andre enn bestekompisen, og vi er fortsatt "sammen" på facebook. Hva bør jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 greit å ha hyggelig tone når dere fortsatt bor sammen. ikke akkurat hyggelig om hjemmesituasjonen er et helvette. Anonymous poster hash: 3ce30...888
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Hei du Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Det ble slutt mellom oss for 5 dager siden.Det var mye spydig de første 3 dagene, men nå snakker vi sammen og er siviliserte. Han skal flytte innen mnd-skiftet, så vi må jo bare prøve å oppføre oss. Rart ja, det er det. VELDIG rart. Vi er nødt å sove i samme seng siden det er eneste muligheten, men det er jo samma det. Sex har vi uansett ikke hatt på sikkert et halvt år. Denne helgen er han heldigvis på hyttetur, så nyyyyter alene-tiden min. Men håper han finner seg leilighet fort, for det er ganske ubehagelig uansett hvor hyggelig tone det er her. Vi snakker sammen når vi er her sammen, men det er det. Var mld om middag før helgen, men det er det. Og vi spiser fortsatt middag sammen ja... Null kontakt når han er på hyttetur med vennene, og jeg bryr meg ikke om hva han bedriver tiden med, og motsatt. Igår fikk vi oss til å gi hverandre en klem, bare fordi vi er glad i hverandre selvom det ikke er andre følelser der, men det blir ikke mange av dem fremover for å si det sånn Anonymous poster hash: e7a75...123
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Meg over, men måtte bare skrive BISARR situasjon. Kan nesten ikke vente til vi er ferdig med mnd, for det er veldig veldig veldig underlig stemning... Anonymous poster hash: e7a75...123
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Meg over, men måtte bare skrive BISARR situasjon. Kan nesten ikke vente til vi er ferdig med mnd, for det er veldig veldig veldig underlig stemning... Anonymous poster hash: e7a75...123 Unnskyld spammingen, men ikke 5 dager, men 7 Anonymous poster hash: e7a75...123
Becky89 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2013 Hei du Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Det ble slutt mellom oss for 5 dager siden.Det var mye spydig de første 3 dagene, men nå snakker vi sammen og er siviliserte. Han skal flytte innen mnd-skiftet, så vi må jo bare prøve å oppføre oss. Rart ja, det er det. VELDIG rart. Vi er nødt å sove i samme seng siden det er eneste muligheten, men det er jo samma det. Sex har vi uansett ikke hatt på sikkert et halvt år. Denne helgen er han heldigvis på hyttetur, så nyyyyter alene-tiden min. Men håper han finner seg leilighet fort, for det er ganske ubehagelig uansett hvor hyggelig tone det er her. Vi snakker sammen når vi er her sammen, men det er det. Var mld om middag før helgen, men det er det. Og vi spiser fortsatt middag sammen ja... Null kontakt når han er på hyttetur med vennene, og jeg bryr meg ikke om hva han bedriver tiden med, og motsatt. Igår fikk vi oss til å gi hverandre en klem, bare fordi vi er glad i hverandre selvom det ikke er andre følelser der, men det blir ikke mange av dem fremover for å si det sånn Anonymous poster hash: e7a75...123 Kjenner meg veldig igjen! Har det nesten på akkurat samme måte. Vi sover i samme seng osv. Jeg vil jo bevare en hyggelig tone selvsagt, det er bare det at det er litt rart. Jeg føler han tuller innimellom og ser på meg med samme "blikk" som før. Litt vanskelig å forholde seg til. Føler jeg blir litt alvorlig og innelukket når jeg er rundt han :S Jeg har vel mest lyst til å være mest mulig på min kant, være på farten med venninner og kanskje dra hjem til familien litt så jeg kommer meg litt på avstand. Jeg har det best når jeg er utenfor leiligheten nå om dagen. Får vel bare ta en dag ad gangen og prøve å være mest mulig voksen. *holde ut
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Kjenner meg veldig igjen! Har det nesten på akkurat samme måte. Vi sover i samme seng osv. Jeg vil jo bevare en hyggelig tone selvsagt, det er bare det at det er litt rart. Jeg føler han tuller innimellom og ser på meg med samme "blikk" som før. Litt vanskelig å forholde seg til. Føler jeg blir litt alvorlig og innelukket når jeg er rundt han :S Jeg har vel mest lyst til å være mest mulig på min kant, være på farten med venninner og kanskje dra hjem til familien litt så jeg kommer meg litt på avstand. Jeg har det best når jeg er utenfor leiligheten nå om dagen. Får vel bare ta en dag ad gangen og prøve å være mest mulig voksen. *holde ut Ja, og det rareste de første dagene var hvordan vi skulle si hadet når vi dro på jobb osv. Er jo vant til et lite kyss, sånn for høflighetens skyld, selvom det med følelser, men nå må man tenke helt annerledes. .. Alt nå er så merkelig høflig på en måte.. Gruer meg veldig til å måtte pakke, og han flytter ut ting osv, og for at ting vi har kjøpt sammen skal fordeles uten krangling, så er det egentlig det som jeg tror holder oss siviliserte, så vi skal slippe å havne i slagsmål da flyttedagen kommer... Handling av mat er også veldig rart, for mat må jo ha begge, så det blir litt sånn "kjøpe for samme summen begge to" til begge. Jeg er jo vant til å smøre matpakke til jobb til begge feks, og nå er jeg usikker på om jeg skal gjøre det til begge eller bare tenke på meg selv. Har smurt 2 stk etter bruddet, til ham altså, men burde jeg det da? Ja... RART................ Anonymous poster hash: e7a75...123
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Her er jeg den som har blitt dumpet, og det har gått en måneds tid (venter på oppsigelsen her også). Jeg reiser bort så mye jeg kan uten at det blir for slitsomt, men det er jo mest praktisk å være på det felles bostedet på mange måter (praktisk og materielt). For min del tenker jeg at det at vi har en god tone er bra, men her er det også han som sender samme type blikk som før osv., og det synes jeg er litt problematisk. Jeg er jo på ingen måte over ham, men aksepterer at ting er som de er, da blir det vanskelig at han holder blikket unaturlig lenge osv. at jeg gjør det tenker jeg at han bare må tåle og "overse" litt, for han kan ikke forvente at jeg går fra kjærestefølelser til vennefølelser over natten. Tenk mer på egen oppførsel enn den andres, er mitt råd. Er du helt enig med deg selv om at det er slutt, så ikke spill med om han prøver seg med lange blikk eller andre ting du forbinder med "kjærestetiden", og prøv å kom deg litt ut. Å spise middag sammen gjør vi og, jeg legger ingen følelser i det, mat må vi ha begge to uansett. At jeg reiser bort for en uke av gangen osv. og vet at han har samme muligheter men ikke gjør det, klusser litt med følelsene mine nå. Men ta en ordentlig prat med ham når det har gått litt lenger tid om hvordan dere skal klare å leve sammen den siste tiden, hva slags forventninger dere har til hverandre osv. Anonymous poster hash: 3c681...067
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Respekter hverandre som venner. Men prøv å si det på en fin måte når han spørr om dere skal spise sammen, finne på noe osv. Vær tydelig men skånsom. Du burde også tenke på å fjerne forhold statusen når ting har roet seg litt. Anonymous poster hash: 317a6...31d
Becky89 Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 12. oktober 2013 Takk for gode råd! Føler meg litt lettere nå som jeg vet at andre også har det litt på samme måten. Det finnes liksom ingen fasitsvar, men å være hyggelige mot hverandre er jo som kjent det beste. Så lenge det ikke blir "kjæreste-hyggelig". Jeg tenker vel at jeg får prøve å spise middag med han innimellom og ikke gjøre noe stort nummer ut av det. Snakket med eksen nå, og han innrømmet at han "glemmer seg" litt innimellom, at det er uvant å ikke skulle klemme når han drar fra meg osv. Det er jo forståelig. Får bare ta tiden til hjelp. Jeg prøver så godt jeg kan å være nøytral når han gjør ting som jeg mener blir litt feil. Med tanke på flytting så tror jeg det er lurt å holde seg sivilisert ja. Og kanskje prøve så godt man kan å møtes på midten. "Du tar den tingen, så tar jeg denne.." Tror det blir nesten umulig å få til fordelingen 100% rettferdig. Men i forhold til det så vil jeg heller la han få mer enn meg enn at vi skal krangle og herje.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg bor sammen med ekskjaeresten min for oyeblikket, heldigvis flytter jeg ut om noen uker. Vi har en hyggelig tone, snakker godt, finner paa ting, men det er litt ubehagelig. Vi har ikke sex, det er uaktuelt, men jeg foler meg litt rar naar jeg tenker paa det. Gleder meg til aa flytte ut og starte paa nytt. Saa ja, det er absoolutt mulig hvis begge partene oppforer seg. Anonymous poster hash: b245c...01d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bodde sammen med en eks et halvt år etter bruddet. Det gikk helt fint. Det ble jo ikke brått kjempeforandret, det trengte tid til å gli over. Feks sov vi en stund i samme seng og selv om vi hadde et gjesterom. Vi lagde nok noe mat sammen, men ellers hadde vi ganske forskjellige liv og så ikke såå mye til hverandre. Det var helt uproblematisk, men man drar selvsagt ikke med seg en ons fra byen hjem, eller en ny flørt. Min venninne bodde også et halvt år med sin eks. Ikke så uvanlig Anonymous poster hash: c924d...ea8
Becky89 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bodde sammen med en eks et halvt år etter bruddet. Det gikk helt fint. Det ble jo ikke brått kjempeforandret, det trengte tid til å gli over. Feks sov vi en stund i samme seng og selv om vi hadde et gjesterom. Vi lagde nok noe mat sammen, men ellers hadde vi ganske forskjellige liv og så ikke såå mye til hverandre. Det var helt uproblematisk, men man drar selvsagt ikke med seg en ons fra byen hjem, eller en ny flørt. Min venninne bodde også et halvt år med sin eks. Ikke så uvanlig Anonymous poster hash: c924d...ea8 Nei, jeg tviler ikke på at det ikke er så uvanlig Mange havner jo i denne situasjonen. Spørsmålet er bare hva som er greit og ikke. Men det går forsovet ganske greit så langt, bare håper jeg ikke må bo her altfor lenge. Man kommer jo liksom ikke 100% i gang med sitt "nye liv" og nye tilværelse. Men å leve mest mulig på hver sin kant tror jeg er lurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå