Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Er inne i vår førstr prøveperiode med IVF behandling nå. Skal inn til UL for å sjekke eggene nå på Torsdag. Har gådd på Gonal F (penn) Siden den 8 nå. Men det jeg lurer litt på er settingen av disse sprøytene/pennene. Er hovedsaken at all vesken på innstilt dose kommer inn under huden? Eller MÅ man stikke hele kanylen inn i huden. Står i bruksanvisninga at man skal stikke inn i huden. og ikke noe mer en det liksom. Hvordan har dere som har brukt dette før gjort det? :)

Anonymous poster hash: fe1af...3bb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og lykke til! Vår lille sønn ligger og sover søtt i senga si, nå 18 måneder etter at jeg satt der med gonal f-pennen.

Såvidt jeg husker, så dyttet jeg hele spissen inn i huden, men stakk den litt på skrå inn i magen, ikke rett inn.Jeg ser for meg at det er meningen at medisinen skal havne en gitt avstand fra hudoverflaten ,og at kanylen er laget i forhold til dette, men jeg vet i grunnen ikke.

Dog kan jeg ikke huske at det gjorde noe mer vondt å stikke inn resten av sprøytespissen kontra bare litt av den.

Heisann! Er inne i vår førstr prøveperiode med IVF behandling nå. Skal inn til UL for å sjekke eggene nå på Torsdag. Har gådd på Gonal F (penn) Siden den 8 nå. Men det jeg lurer litt på er settingen av disse sprøytene/pennene. Er hovedsaken at all vesken på innstilt dose kommer inn under huden? Eller MÅ man stikke hele kanylen inn i huden. Står i bruksanvisninga at man skal stikke inn i huden. og ikke noe mer en det liksom. Hvordan har dere som har brukt dette før gjort det? :)

Anonymous poster hash: fe1af...3bb

Anonymous poster hash: 05f70...9fc
Skrevet

Det er hormonsprøyte. Denne er i ferdigfylt penn. :)

Skrevet

Takk maih

Hvem tar slike sprøyter? De som har hormon mangel?

Skrevet

Det har ikke så mye å si. Virkestoffet skal settes i magefettet, og trekker sakte ut i systemet. Sprøyten skal settes 90 grader inn, og stikkes nesten helt inn. Men som sagt - virkningen er lik selv om man ikke gjør det 100% etter boka....

Skrevet

Takk maih

Hvem tar slike sprøyter? De som har hormon mangel?

Det vanligste er at den brukes ved prøverørsforsøk.

Anonymous poster hash: dd032...f67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...