AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Neste år skal jeg operere nesa mi, eller så fort jeg får råd. Har hatt lyst til det lenge. I dag fortalte jeg det til venninna mi og hun reagerte veldig rart. Hun ble faktisk sur! Sa at det var bortkasta penger og at jeg ikke burde gjøre det. Men det er jo mitt valg? Greit det koster penger men jeg vil jeg vil ha en liten nese. Er det vanlig å reagere sånn? Familien min støtter meg, men skjønner ikke hvorfor venninna mi blir sur liksom.. Anonymous poster hash: 41017...c55
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Hun er redd for at du skal bli penere enn henne selv kanskje, eller er misunnelig på at du tør/kan gjøre noe med kompleksene dine? Anonymous poster hash: 93484...b07 18
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Hun er redd for at du skal bli penere enn henne selv kanskje, eller er misunnelig på at du tør/kan gjøre noe med kompleksene dine? Anonymous poster hash: 93484...b07 Hm vet ikke, har aldri sett henne så sur før. Hun dro bare. Det er ikke snakk om en stor operasjon heller, skal bare gjør nesa litt mindre så er ikke en kjempedrastisk ting jeg skal gjøre. Nesa går ut over selvtilliten så det er derfor jeg gjør det. Anonymous poster hash: 41017...c55
Gjest slettetbruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Hun vil ikke at du skal bli penere enn henne 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg hadde blitt pottesur om bestevenninnen min hadde bestemt seg for en operasjon hun egentlig ikke behøvde. Har en spesiell venninne i tankene og vet familien hennes hadde også blitt sur, så kanskje i det i dette tilfellet er en misunnelig venninne? Enten på penger eller at du skal bli "penere". Anonymous poster hash: 7c87f...183 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Hun er redd for at du skal bli penere enn henne selv kanskje, eller er misunnelig på at du tør/kan gjøre noe med kompleksene dine? Anonymous poster hash: 93484...b07 Evt. synes hun du er pen akkurat som du er. Å ta en operasjon er jo ditt valg selvsagt, men et veldig stort valg å ta. Og dessverre viser det seg ofte å ikke løse noe som helst, noen kan faktisk ende opp med store psykiske problemer fordi det ikke er seg selv de ser i speilet lengre, selv om det er en del av seg selv de misliker. Men det er jo umulig å vite uten å spørre:) Kommunikasjon folkens! Anonymous poster hash: 1497f...a8b 12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 utrolig at folk kan tro det er fordi hun er redd fordi du skal bli "penere" enn henne. Hun bryr seg om deg, synes ikke du trenger det, og er kanskje i mot at man skal drive å opereere seg. Anonymous poster hash: 4dfa0...62c 25
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Evt. synes hun du er pen akkurat som du er. Å ta en operasjon er jo ditt valg selvsagt, men et veldig stort valg å ta. Og dessverre viser det seg ofte å ikke løse noe som helst, noen kan faktisk ende opp med store psykiske problemer fordi det ikke er seg selv de ser i speilet lengre, selv om det er en del av seg selv de misliker. Men det er jo umulig å vite uten å spørre:) Kommunikasjon folkens! Anonymous poster hash: 1497f...a8b Hun sa jeg hadde fin nok nese. Men det er faktisk folk som har sagt til meg at jeg har stygg nese og sagt det ser ut som den er brukket. Ikke så veldig hyggelig. Jeg tar kun operasjonen for min del. Kommer ikke til å vises så mye uansett, bare at jeg nå vil fp en fin rett nese Venninna mi har masse penger, mer enn meg men hun hater plastisk kirurgi. Hun har ikke forståelse for at folk gjør det fordi de vil. Anonymous poster hash: 41017...c55
Gjest Riskjeks Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 utrolig at folk kan tro det er fordi hun er redd fordi du skal bli "penere" enn henne. Hun bryr seg om deg, synes ikke du trenger det, og er kanskje i mot at man skal drive å opereere seg. Anonymous poster hash: 4dfa0...62c Enig. Herregud så kjapt folk er ute med "misunnelses-kortet"! Er folk virkelig slik i virkeligheten, at de tror alle som er uenige/sier i mot, er misunnelige på dem? Utrolig lite sjarmerende i så fall... Jeg tror nok at venninna di prøver å kommunisere at hun synes du er bra nok som du er, ikke vil at du skal bruke så mye penger på noe unødvendig, redd du har psykiske problemer osv. Kanskje liker hun heller ikke tanken på at du kanskje er overfladisk? Tipper hun bare var dårlig på å ordlegge seg/dere misforstod hverandre. Misunnelig er hun neppe. Ærlig talt, hvem er misunnelig på en person som vil ta en plastisk operasjon? 4
Sweet77 Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Hun sa jeg hadde fin nok nese. Men det er faktisk folk som har sagt til meg at jeg har stygg nese og sagt det ser ut som den er brukket. Ikke så veldig hyggelig. Jeg tar kun operasjonen for min del. Kommer ikke til å vises så mye uansett, bare at jeg nå vil fp en fin rett nese Venninna mi har masse penger, mer enn meg men hun hater plastisk kirurgi. Hun har ikke forståelse for at folk gjør det fordi de vil. Anonymous poster hash: 41017...c55 Men da har du jo svaret ditt der? Hun ble vel skuffet da, for at du er "en av de". Ikka alle ser grensen for hvor langt de kan tillate seg å gå når det gjelder andres personlige valg. Du får blåse i det og gjøre som du føler er best for deg selv 7
Labbefrøken Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Venninna mi har masse penger, mer enn meg men hun hater plastisk kirurgi. Hun har ikke forståelse for at folk gjør det fordi de vil. Anonymous poster hash: 41017...c55 Der har du jo svaret ditt der. 1
Marie90 Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Iblant kan folk dra "misunnelseskortet" for raskt, men her er det jo ikke så mange alternativer... Dette valget har ingen effekt på henne i det hele tatt. Hvis en venninne av meg hadde tatt samme beslutning hadde det ikke plaget meg i det hele tatt. Hadde jeg tenkt at hun ikke trengte det hadde jeg kanskje sagt det, men hvis hun stod ved det hadde jeg respektert det og ikke uttrykt min "skuffelse". TS; det kommer an på hvor nær din venninne er, men hvis det virkelig er en vanskelig konflikt du vil løse kan du jo si at du synes det er leit at hun reagerer slikt og at det er ditt valg uten konsekvenser for henne. Ellers ville jeg bare latt henne roe seg ned. Vil hun heller sitte og surmule uten kontakt enn å være din venninne, så er du faktisk bedre stilt uten henne.
Pearl2.0 Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Enten er hun sjalu og klarer ikke å glede seg på din vegne, eller så synes hun det er bortkasta penger fordi du mest sannsynlig er mer enn flott nok som du allerede er
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Enten så mener hun oppriktig at du ikke trenger det, eller så er hun redd for at du skal bli penere enn henne. Anonymous poster hash: 8934f...840
Cordelia Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Hun liker deg nok som du er. Kan hende hun synes det er litt rart å skulle forholde seg til ditt nye utseende hvis hun er vant til det du har fra før. En nese er ganske sentral i ansiktet, og som regel er nesen perfekt tilpasset ansiktet og gir deg personlighet. Selv synes jeg en nese som gir ansiktet karakter er utrolig fint. Men det er jo uansett ditt valg, og hun venner seg nok til det etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 jeg synes du skal gjøre som du vil, venninnen din har sine meninger og du har dine, men jeg tror nok du skal se på det som litt positivt slik hun reagerer, det betyr bare at hun bryr seg om deg. jeg selv er mot plastisk kirurgi for min egen del, hva andre gjør er opp til dem, men om en av mine nære venner hadde skullet operere seg hadde jeg nok reagert litt. Dette bla fordi det er usikkerhet om hva grunnen er "synes ikke venninnen min hun er pen nok?" "er dette bare starten, skal hun bli en operert barbie nå?" "kommer dette til å påvirke vårt vennskap", så det viktigste er nok å ta en ordentlig prat med henne:) Anonymous poster hash: 4dfa0...62c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #17 Skrevet 13. oktober 2013 Hun er en moraliserende og dømmende person. Er nok av dem. Anonymous poster hash: 8adc2...db5 1
Teethgrinding Skrevet 13. oktober 2013 #18 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Hun er redd for at du skal bli penere enn henne selv kanskje, eller er misunnelig på at du tør/kan gjøre noe med kompleksene dine? Anonymous poster hash: 93484...b07 Haha! Jenter, as! TS: Kjør på. Hvis du selv føler du blir vesentlig finere med en mindre nese, er det ingen som skal mene noe om det utover deg selv. Endret 13. oktober 2013 av Arcturus 1
Gjest Jumo Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Venninna mi har operert nesa. Jeg ser ikke så stor forskjell, men det gjør hun, og så lenge hun er fornøyd med seg selv ser jeg ingen grunn til å bli sur på henne av den grunn. Som andre sier her; jeg tror hun er redd for at du skal bli penere enn henne, og at du faktisk tørr å gå for å gjøre noe med kompleksene dine. Kjør på, så lenge det gjør deg fornøyd så skal ikke en bitter venninne få stoppe deg. Endret 13. oktober 2013 av Jumo
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #20 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg syns det er en merkelig ting å bli sur for. Selv om hun mener du absolutt ikke trenger en operasjon, så er det da vanlig å opptre støttende. Ei venninne av meg vil ta botox (36 år). Jeg syns såklart det er tull og at hun ikke trenger det, men hun vil virkelig ta botox for å føle seg bedre. Jeg blir da ikke sur av den grunn? Det er også slik at vi ofte ser oss selv annerledes enn andre gjør, og utenforstående sliter med å forstå evnt komplekser vi har. Jeg syns likevel at plastisk kirurgi bør komme med noen psykolog-timer i forkant, med mindre man har svært åpenbare "feil". Jeg var på nippet til å operere nesa selv, hadde ekstreme komplekser for den, alltid hatt. Ble mye mobbet da jeg var mindre også. Nå er jeg utrolig glad for at jeg ikke gjorde det, elsker nesa mi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå