Gå til innhold

Få venner her jeg bor - møter ingen nye - ond sirkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg befinner meg fortiden i en litt kjip sitasjon.

Jeg bor i en by som jeg har flyttet til for over et år siden. Da jeg kom hit hadde jeg det meste, venner, kjæreste og et sosialt liv.

Men å mistet jeg kjæreste, ble deprimert og hadde en lang stille periode, som jeg var nødt til og hadde godt av. Men nå er jeg bedre.

Som resultat av denne stille perioden har jeg ikke så mange venner (også fordi jeg bor i en ny by, og ikke kjente så mange når jeg flyttet hit) hadde ikke energien til nye relasjoner, og holdt meg borte fra alkohol. En god del av de vennene jeg hadde flyttet, og nå har jeg kun to venninner.

Hun ene er min bestevenninne, men hun har i mellomtiden fått seg en kjæreste, som hun har flyttet inn med, og han er alt for henne, hun sier stort sett nei til å gå ut på byen. Hun andre har jeg sklidd litt fra, hun er mye ute og reiser, og studerer og har masse venner.

Jeg opplever med hun ene at jeg ikke blir prioritert noe, hun vil bare være hjemme med kjæreste, hun har ingen andre venner her enn meg, men øsnker ikke å gå ut eller finne på noe i helgene. Hun skylder ofte på at hun er syk eller sliten, og hvis vi først går ut så drar hun hjem veldig tidlig.

Hun andre prøver jeg å finne på noe med, men enten svarer hun ikke (opptatt med noe) eller så er hun utenbys.

Jeg har i utgangspunktet gode relasjoner til begge, men jeg tror ikke helt de vet hvor avhengig jeg er av å ha litt sosialt i mitt liv. Jeg føler jeg prøver, og i og med at jeg ikke gjør annet enn å jobbe og være hjemme i helgene så møter jeg jo heller ingen nye mennesker.

Nå føler jeg meg litt låst i mitt eget hjem. Har prøvd å planlegge i forkant av helgen da jeg har lyst til å gå ut, men venninne nr. 2 svarte ikke og fikk vite idag at hun har vært ute i går, men glemte helt å ringe meg. venninne nr 1. skulle "jobbe".

jeg tror ikke det er slik at de ikke vil være venn med meg (det kan jo høres sånn ut), jeg tror bare spesielt venninne nr2 tror at jeg har mange andre jeg finner på ting med.

Jeg vil jo ikke kreve at de skal henge med meg. VEt ikke hva jeg vil få ut av dette innlegget.. noen tips kanskje? jeg vil ha et større sosialt liv, og nå føler jeg meg veldig alene og låst i situasjonen min.

Anonymous poster hash: bb502...257

Anonymous poster hash: f6705...513
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er også singel og har jo lyst til å møte noen. Byen er jo liksom et av hovedstedene hvor det er mulighet for det, men jeg har jo ingen venner som gidder å bli med virker det som.

jeg har også lyst til å være litt ung og ha det gøy, savner det gamle livet mitt.

Skrevet

Kjenner meg igjen, lyst å gje ein god kjem til begge to for eg veit kor kjipt det kan vere å ha det slik :hug:

Har heller ikkje mange venner, og føler eg har prøvd hardt på å bli kjent med folk. Men dessverre er det slik at dei eg blir kjent med ofte flytter etter kort tid.

Siste halvåret så er det ein kammerat og ei venninne som har flytta, har krangla og mista kontakten med bestekompisen (viste seg at han var ingen god venn å ha likvell), ein har fått dame og er alltid opptatt, eit vennepar har nett fortalt at dei snart flytter og eg har mista kontakten med tre venninner pga han som flytta var litt "samlingspunktet".

Så sitter igjen med ei venninne som nett har blitt mamma og er mykje opptatt med barn og familie, og ei god venninne som eg er ein del med men ho har mange andre venner så har ikkje alltid tid. Dessuten er ho ein del eldre så er i ein litt anna livssituasjon, sjølv om begge er single.

Er vanskelig å møte nye folk aleine. Skulle gjerne hatt eit godt svar, men hadde eg hatt løysinga ville eg neppe sitte heime og skrive på KG lørdagskvelden...

Skrevet

Takk for svar:)

Ja det er kjipt, for jeg er også aktiv på alle måter i mitt eget liv, sørger for å få meg den jobben jeg vil ha, jobber mot mål i livet, og har en positiv innstilling, men med venner og det sosiale er det ikke helt det samme, jeg kan liksom ikke bare bestemme at jeg skal få masse venner som har samme interesser som meg. Depresjon og motgang har nok også satt sitt støkk i meg, jeg har ikke lenger den samme selvtilliten som jeg hadde, føler meg rett og slett litt mislykket.

Skulle så ønske det var en vidunder oppskrift på å få en litt større sosial omgangskrets. Jeg er jo egentlig en veldig sosial og oppegående jente, men jeg er inne i denne onde sirkelen.

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...