klaraklokk Skrevet 1. mai 2004 #1 Del Skrevet 1. mai 2004 Vi har noen store stubber etter bjørk og furu i hagen. Hvordan fjerner vi disse uten å grave dem opp? Er det mulig å borre hull i dem og helle i en eller annen veske slik at de råtner fortere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har lest noe lurt her. Borr noen hull i stubben, og dytt litt jord nedi hullene. Så planter du kantlobelia nedi hullene. Til neste år vil da stubben være kraftig angrepet av sopp, og stubben vil være myk og enkel å fjerne. Et annet tips er å helle kulturmelk nedi hullene først for å danne bakteriekultur nedi stubben. Det skal visstnok skynde prosessen en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 1. mai 2004 #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Er ikke helt sikker, men jeg tror du kan helle round-up i hullene i stubben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 2. mai 2004 Takk for fine tips. :-) Skal prøve og se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 2. mai 2004 #5 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva er round-up? Jeg har også mange store stubber i hagen og trenger hjelp. :-) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 3. mai 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mai 2004 round -up er et ugressmiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 3. mai 2004 #7 Del Skrevet 3. mai 2004 Fins det ikke et eget middel som heter noe som stubbe-fjerner på Felleskjøpet??? Man borer hull, og så strør man et pulver ned i hullene. Stubben skal bli helt porøs av dette, slik at det er bare å "plukke" den bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klaraklokk Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Gjør det det :o Det skal jeg jaggu sjekke. Er jo helt topp om det finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2004 #9 Del Skrevet 6. mai 2004 Round-up er et ugressmiddel og dreper planter det hjelper ikke på en stubbe som allerede er død. Hagesentre og jernavarer selg et eller annet som gjør at stubber løses opp og er lette å fjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 8. mai 2004 #10 Del Skrevet 8. mai 2004 "Gubben og gamla låg og drog! Og ikkje fekk opp rota...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå