Gjest trinet Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Er mye å gjøre før jul, så kjenner jeg er giret på å begynne allerede nå p bake småkaker. Hvor lenge før jul kan jeg begynne å bake småkaker? Hvor lenge holder de seg? Å går det evt. An å fryse dem? noen som vet..
Gjest Wei Wei Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg pleier å vente til uka før jul. 4-5 dager før jul. Prøver heller å ordne andre ting tidligere for å ikke stresse med mye i siste liten. 1
Gjest navnelapp Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Kaker med nøtter, sjokolade og smør vert fort harske og vonde på smak. Så eg ville ha venta, som Wei Wei seier. Vi bakar også ganske rett før jul. Det hindrar også at dei vert spist opp lenge før jul. 2
Almond Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg skal starte baking nå :-) blir det spist baker jeg en gang til før jul!
Gjest SweetSunshine Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg begynte i går! Haha! Litt tidlig kanskje?
Gjest *kokos* Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Dette hørtes vel tidlig ut, synes jeg! Unntaket er vel smultringer, som skal fryses. Kan du ikke heller kjøpe og pakke inn julegavene nå, ta rundvask bak kjøleskap osv? Da er det jo bare matlaging, pynting og generelt renhold som mangler like før jul.
Thorn Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Du kan fryse de aller fleste småkakedeiger, så er det bare til å trille ut og steke dem når det nærmer seg. Ellers er jeg sikker på at det hadde gått helt fint å lage kakene nå. Jeg lager alltid alt for mye, så vi går og småspiser julekaker i bortimot et halvt år etter jul! De er like gode da, så lenge de blir oppbevart i tett boks, og gjerne på et mørkt sted
Gjest Miranda2011 Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Er mye å gjøre før jul, så kjenner jeg er giret på å begynne allerede nå p bake småkaker. Hvor lenge før jul kan jeg begynne å bake småkaker? Hvor lenge holder de seg? Å går det evt. An å fryse dem? noen som vet.. Vil det ikke bli litt "gammel" smak hvis du baker så tidlig? Har aldri prøvd da, men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå