Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye å gjøre før jul, så kjenner jeg er giret på å begynne allerede nå p bake småkaker. Hvor lenge før jul kan jeg begynne å bake småkaker? Hvor lenge holder de seg? Å går det evt. An å fryse dem? :) noen som vet..

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg pleier å vente til uka før jul. 4-5 dager før jul. Prøver heller å ordne andre ting tidligere for å ikke stresse med mye i siste liten.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Kaker med nøtter, sjokolade og smør vert fort harske og vonde på smak. Så eg ville ha venta, som Wei Wei seier. Vi bakar også ganske rett før jul. Det hindrar også at dei vert spist opp lenge før jul. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal starte baking nå :-) blir det spist baker jeg en gang til før jul!

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg begynte i går! Haha! Litt tidlig kanskje? :fnise:

Gjest *kokos*
Skrevet

Dette hørtes vel tidlig ut, synes jeg! Unntaket er vel smultringer, som skal fryses. Kan du ikke heller kjøpe og pakke inn julegavene nå, ta rundvask bak kjøleskap osv? Da er det jo bare matlaging, pynting og generelt renhold som mangler like før jul.

Skrevet

Du kan fryse de aller fleste småkakedeiger, så er det bare til å trille ut og steke dem når det nærmer seg. Ellers er jeg sikker på at det hadde gått helt fint å lage kakene nå. Jeg lager alltid alt for mye, så vi går og småspiser julekaker i bortimot et halvt år etter jul! De er like gode da, så lenge de blir oppbevart i tett boks, og gjerne på et mørkt sted :)

Gjest Miranda2011
Skrevet

Er mye å gjøre før jul, så kjenner jeg er giret på å begynne allerede nå p bake småkaker. Hvor lenge før jul kan jeg begynne å bake småkaker? Hvor lenge holder de seg? Å går det evt. An å fryse dem? :) noen som vet..

Vil det ikke bli litt "gammel" smak hvis du baker så tidlig? Har aldri prøvd da, men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...