AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg og samboer vil gjerne kjøpe oss hus sammen, jeg har aldri hatt boliglån men han eier leilighet, han får jo da egenkapital når han selger leiligheten. Er det noen som har søkt slikt lån i kommunen og hvordan er prossessen på dette? veldig takknemlig for svar :-) Anonymous poster hash: 2354b...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 12. oktober 2013 #2 Del Skrevet 12. oktober 2013 Blir det ikke litt vanskelig å få førstehjemslån når han allerede har eid en leilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Del Skrevet 12. oktober 2013 Jeg vet ikke så derfør ville jeg høre om andre hadde erfaring på dette? det blir jo da på en måte 2 lån vi betjener, han har ikke sånt lån han har gjennom banken. Anonymous poster hash: 2354b...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Propelly Skrevet 12. oktober 2013 #4 Del Skrevet 12. oktober 2013 Ta opp nytt lån i begges navn, og ha det skriftlig hvor mye dere putter inn i egenkapitalen hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille4 Skrevet 12. oktober 2013 #5 Del Skrevet 12. oktober 2013 Fra DnB: Tidligere hadde vi førstehjemslån. Nå har vi Boliglån Ung hvor du kan låne både til ditt første eller femte hjem til samme gode rente - inntil du er 34 år. Men kommunen låner vel ikke ut så store summer? Har hørt at de ofte bare låner ut det man f. eks mangler i egenandel, men vet ikke om det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuppesjura Skrevet 12. oktober 2013 #6 Del Skrevet 12. oktober 2013 Du mener startlån siden du skal søke til kommunen regner jeg med. Dette er lån finansiert gjennom husbanken. Det er kun personer som er i et varig økonomisk uføre og som ikke har mulighet til å få lån i bank som kan få startlån. Tidligere var det flere som fikk, men det har nå kommet innskrenkninger fra husbanken på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Del Skrevet 13. oktober 2013 Fra DnB: Tidligere hadde vi førstehjemslån. Nå har vi Boliglån Ung hvor du kan låne både til ditt første eller femte hjem til samme gode rente - inntil du er 34 år. Men kommunen låner vel ikke ut så store summer? Har hørt at de ofte bare låner ut det man f. eks mangler i egenandel, men vet ikke om det stemmer Vi har dette lånet i DNB, veldig gode betingelser, 0,1% under laveste rente. Og du får samme betingelsene på hele summen uansett hvor stort lån du har. Jeg fyller 34 i år, men hvis man beholder lånet uten å gjøre endringer eller refinansiere så beholder man betingelsene også etter fylte 34 årAnonymous poster hash: 61050...135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå