Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror dere det?

Blogging er jo den beste reklamen for ulike firmaer og produktmerker, så hvorfor kommer dette konseptet til å forsvinne? Eneste mulighet er jo om folk slutter å kjøpe ting, men det er jo ingenting som tyder på at folk kommer til å slutte med det.

Eller er det bare egentlig ett ønske om at det skal gå skeis for de som belager inntekten sin på blogging?

Jeg klarer ikke å se for meg at blogging forsvinner helt. Mulig det kommer andre former hvor de sterkeste aktørene henger med videre. Men at det komplett forsvinner dette med at folk tjener penger på å reklamere for diverse produkter og selskap for å finansiere sin livsstil, det har jeg liten tro på. Samme hvor lite innhold bloggen ellers har. Tror ikke folk (enkelte) blir lei av å lese om hverdagen til enkelte bloggere som lever litt mer fjongt enn oss andre..Isåfall så blir det eventuelt avløst av ett nytt og mer ekstremt prosjekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har hevdet det? Det er vel hevdet at enkelte blogger kommer til å dø ut fordi bloggeren ikke har noe interessant å komme med lenger.

Anonymous poster hash: 0156e...5fd
  • Liker 3
Skrevet

Er det noen som har hevdet det? Det er vel hevdet at enkelte blogger kommer til å dø ut fordi bloggeren ikke har noe interessant å komme med lenger.

Det nevnes med jevne mellomrom i alle disse trådene om ulike bloggere. Bare vent til bloggbobla sprekker da sitter de der uten noen jobberfaring og kan ikke finansiere den flotte livsstilen lengre Eksempelvis.

Jeg tror ikke en blogg trenger å handle om noe ekstraordinært for at folk gidder å følge med (enkelte selvfølgelig). Etter big brother så har jo dette fenomenet med å følge med på hva mennesker gjør bare eskalert i ulike former, og det virker ikke som om de trenger å gjøre noe spesielt for at folk følger med. Mange av dem (bloggerne) har jo ulike prosjekter pågang ofte også, noe som sikkert gjør at de holder på leserne sine.

Skrevet

Det er da ikke dermed sagt at blogging blir borte. Bloggboblen kan da like gjerne gjelde kun deres blogg fordi den ikke engasjerer lenger.

• Liker 2
Skrevet

Å tro at blogging vil dø ut er vel som å tro at internett eller facebook er en døgnflue. Sosiale medier har kommet for å bli, og ulike former for dagbøker på nett har eksistert siden internett ble alment tilgjengelig. Det vil selvsagt endre form og innhold, men jeg tror det vil bestå som konsept.

Anonymous poster hash: cb6f8...d22
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper aldri det bloggere reklamerer for, så på meg tjener de ikke en krone. Så påvirket blir jeg ikke, men de stakkars 11 år gamle jentene de gjør nok det. De kjøper seg lykke, men det de trenger er en tilstedeværende mor og far som snakker med dem. Nytter ikke kjøpe gull og glitter til noen om psyken ikke er bra.

Anonymous poster hash: 8f096...050
  • Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper aldri det bloggere reklamerer for, så på meg tjener de ikke en krone.

De tjener jo penger på at du klikker deg inn på bloggene deres, da. Jo flere klikk, jo bedre betales de av sponsorene.

Anonymous poster hash: b8539...3a7

• Liker 1
Skrevet

Leser ikke fotballfrue bloggen nei.

Skrevet

Blogg er ekstremt underholdende. Mange bloggere må nok fornye seg etterhvert for å klare å holde på leserne, men tror blogging vil holde seg. Bloggerne (nye + gamle) kommer jo bare til å endre bloggkonseptet videre etter hvert som folks forhold til blogger endrer seg....

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Konseptet blogg har nok kommet for å bli, men jeg vil tro at de som ligger på topplisten i dag ikke kommer til å beholde denne posisjonen for all fremtid. Det vil komme nye og bedre, yngre og vakrere, rikere og mer inspirerende mennesker og de vil danke ut de som ligger på topp. Dagens toppliste er det ikke mye kvalitet over med unntak av noen få. Jeg vil tro at når dagens ungdomsskole/videregående-elever vokser opp og blir lei av "Mamma som 16-åring" og andre rosabloggere så vil topplisten se helt annerledes ut og de med litt mer kvalitet over seg vil få flere lesere. I Norge stilles det faktisk ganske store hyppighetskrav til bloggeren og om han/hun ikke legger ut daglige innlegg synker lesertallet med en gang. Bare se på Nette Nestea som lå nesten helt på topp for litt siden, hun rykker stadig nedover og ligger nå på en 22 plass fordi hun har kuttet i hyppigheten.

Skrevet

Konseptet blogg har nok kommet for å bli, men jeg vil tro at de som ligger på topplisten i dag ikke kommer til å beholde denne posisjonen for all fremtid. Det vil komme nye og bedre, yngre og vakrere, rikere og mer inspirerende mennesker og de vil danke ut de som ligger på topp. Dagens toppliste er det ikke mye kvalitet over med unntak av noen få. Jeg vil tro at når dagens ungdomsskole/videregående-elever vokser opp og blir lei av "Mamma som 16-åring" og andre rosabloggere så vil topplisten se helt annerledes ut og de med litt mer kvalitet over seg vil få flere lesere. I Norge stilles det faktisk ganske store hyppighetskrav til bloggeren og om han/hun ikke legger ut daglige innlegg synker lesertallet med en gang. Bare se på Nette Nestea som lå nesten helt på topp for litt siden, hun rykker stadig nedover og ligger nå på en 22 plass fordi hun har kuttet i hyppigheten.

Jeg er helt enig :)

Nette Nestea en av få bloggere som vet at hun ikke han blogge for alltid, og velger derfor å fokusere på studier og butikken hennes. Smart jente, i forhold til resten av topplista som tror at å tjene 50k i mnd vil vare for alltid, sålenge man viser litt hud og provoserende sminke.

Anonymous poster hash: e6834...8d8

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tviler på at blogging kommer til å dø ut. Blogger er en fantastisk kanal for å nå store publikum, både for industri og enkeltpersoner. MEN jeg tror bloggene i Norge over de neste årene vil skifte profil. Forhåpentligvis vil den norske bloggplattformen om fem år ikke lenger være dominert av silikonpupper og tannbleking, men av blogger av høyere kvalitet, som virkelig har noe de ønsker å formidle, og som prioriterer dette framfor annonseinntekter.

Bloggboblen i Norge er nokså unik. Ikke i noe annet land, selv ikke hos naboen vår Sverige, har "rosabloggerne" slått an... HVA som gjør at nordmenn fascineres av dårlig grammatikk og side opp og ned om kjøttkaker til middag og jentekvelder med "de alller beste jentene i hele verden <3 <3 <3 kkkgid", skal ikke jeg spekulere i, men jeg håper - og tror - denne fascinasjonen med tiden vil gi seg...

Skrevet

Fordi bloggerne skaper såpass mange intriger seg i mellom, og er ikke nødvendigvis god reklame for seriøse aktører.

Kanskje det aldri dør ut, men hvor gode "sponsorer" de får er en annen sak.

I fra mitt synspunkt så er blogging skikkelig kjedelig og skikkelig "ut". Det kommer sikkert noe gøyere og mye mer fancy på markedet snart tenker jeg.

Dessuten så kan man tjene penger på reklame på helt andre måter enn å blogge om det.

Alle bloggene er jo så utrolig kjedelige. Det er det samme som går igen hele tiden, og mange forstår "gamet", til tross for hvor mye de forsøker å skjule spillet. ;)

Tipper blogging får et nytt navn av noe slag. :):hjerte:

Skrevet

Det vil bli dagbokblogging for venner og familie og det vil bli mer seriøs inspo blogging fra de som kan å inspirere. Facebookblogging for firma det tror jeg går helt ut.

Anonymous poster hash: 640af...8fd
Skrevet

Lurer på om facebook går ut (ev: når ?)

Facebook er jo også kjedelig.

Skrevet

Jeg tror forresten at instagram kommer til å falle ut snart.

Anonymous poster hash: 640af...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...