KalloRilla Skrevet 1. mai 2004 #1 Skrevet 1. mai 2004 Er det noen som vet hva som gjør at noen jenter har mer hårvekst enn andre. Regner med det er hormonstyrt, men det er jo så veldig store forskjeller. Henger dette sammen med forplantningen også? Jo mer hårvekst vanskligere med å bli gravid? Dersom dette er et hormon problem så må det vel finnes noen medisiner som en kan ta som retter på dette, slik at en ikke må legge igjen tusenlapper på hårfjerningsprodukter i løpet av et år. Kanskje det er noen tegn en kan se etter?
Amarone Skrevet 1. mai 2004 #2 Skrevet 1. mai 2004 Hårvekst kan ha sammenheng med hormoner, og det kan bare være genene. Det har ingenting å si for fruktbarhet, så vidt jeg vet, men jeg tror at den vanligste "medisinen" er Diane p-piller, og da blir man jo ikke gravid. Du kan eventuelt få elektrolyse på trygdekontorets regning hvis du har mye hårvekst. Amarone
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2004 #3 Skrevet 1. mai 2004 Vanlig hårvekst har ingenting med fruktbarhet å gjøre, men det finnes en sykdom som heter PCO som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.
KalloRilla Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2004 Vanlig hårvekst har ingenting med fruktbarhet å gjøre' date=' men det finnes en sykdom som heter PCO som kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.[/quote'] Så vidt jeg vet har ikke PCO og hårvekst noen sammenheng... Personlig har jeg ikke dette problemet, men spør av ren nysgjerrighet.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2004 #5 Skrevet 1. mai 2004 Økt hårvekst og overvekt er de vanligste symptomene på PCO.
KalloRilla Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2004 Oki. Har en venninne med pco og hun har vekten, men ikke hårveksten. En annen venninne av meg sliter nå med prøving (periode 10) og hun har hårveksten. Hun har den typiske "veiviseren", og store områder mellom og bak lårene. Hun har behåring tilsvarende en mannfolk-kropp mht områder og behåring. Hun har ikke hår på brystet, men det er vel det eneste stedet også.
Gjest Cuddly Skrevet 2. mai 2004 #7 Skrevet 2. mai 2004 . Hun har den typiske "veiviseren"' date= og store områder mellom og bak lårene. Hun har behåring tilsvarende en mannfolk-kropp mht områder og behåring. Hun har ikke hår på brystet, men det er vel det eneste stedet også. I sånne tilfeller, hvordan går man fram for å få dekket utgifter til permanent fjerning? Hvem henvender man seg til, og kan man velge behandlingsted selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå