AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har vært i er langt fint forhold med eksen min. Men kun siste tiden av forholdet som var elendig. Både psykisk og fysisk. I begynnelsen av forholdet vårt merket jeg ganske fort at han slet med sinne. Han knuste mange pcer og kopper og alt annet knusende i løpet av vårt 4 år lange forhold. Men likevel ble jeg hos han, ikke spør hvorfor for det vet jeg ikke svaret på selv engang. Det siste året ble han mer og mer "idiot" mot meg. Han slo meg ikke men det var det psykiske som tok knekken på meg. Til slutt har han voldtatt meg mens han var drita full og da han våknet dagen etterpå, husket han ingenting og var selvfølelg veldig lei seg. Han sa også han kunne aldri gjøre meg noe men jeg trodde ikke på han så jeg gikk min vei ..Nå er det snart 2 år siden det ble slutt. De gangene jeg har hatt kontakt med han har vi hatt veldig god tone og vi har også snakket ut om ting og tang og han påstår at slikt ville aldri skjedd hvis han var edru osv. Han ga aldri uttryk for at han kom til å gjøre meg noe. Men jeg er likevel redd han. Han vet hvor jeg jobber og hvem jeg er i lag med nå. Tenk hvis han plutselig kommer på døren og gjør oss noe? Selv om det er veldig lite sannsynlig, for jeg tenker det at dersom han ville gjort meg noe så ville han gjort det for lenge siden. Nå har han på en måte ingen grunn til å gjøre det. Men jeg vet at han elsker meg fortsatt og er redd følelsene hans tar overhånd igjen og plutselig står han på døren. Hva gjør jeg da? Hva synes dere? Det er ingen grunn til å gå it politiet for han har aldri truet med noe som helst. Men de som virkelig vil noe de truer ikke, sant? Hva kan jeg gjøre i den situsjonen? Hva ville DU gjort? Anonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Er redd eksen jeg og... håper du får noen gode råd, så skal jeg plukke dem med meg. Anonymous poster hash: 2dc29...be2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Du sier ingenting som gir grunn til å tro at han skal gjøre deg noe. Hvorfor tror du det sånn plutselig etter to år? Hvorfor snakker dere sammen innimello ? Kan du ikke kutte kontakten helt?Anonymous poster hash: d98a4...795
Gjest Seajewel Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Kutt kontakten helt, og ikke åpne døra om han plutselig står der. Politiet gjør ingenting før det er bevis av vold, reelle trusler eller trakassering over tid. Og det de da vil gjøre, er å gi deg samme råd som jeg gir i begynnelsen av innlegget. Uansett; politiet gjør ingenting i voldssaker der det er gode bevis heller. De fleste voldssaker henlegges, selv om bevisene er klare. Been there...
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 TS her. Det er praktiske årsaker som gjør at vi må ha kontakt. Så snart det er ferdig (denne måneden) så kutter jeg han helt ut selvfølgelig. Hvorfor er du redd eksen din da? Såg det stod her at det var flere som var redde. Hvorfor jeg tror at han plutselig gjør meg noe etter to år? Vel jeg har vært redd for det i to år heter det. Var redd de to årene. Låste dører og såg meg eksta godt rundt før jeg gikk ut. Men det er slik at dersom samboeren min er hjemme så åpner han bare døren uten å spørre hvem det er. Det er liksom ikke normalt på bygda der vi bor. Og hvis jeg sier det jeg sier til dere nå så tror han at jeg er helt psyko så jeg vil holde han helt utenfor med mindre det er en reel fare. Det som gjør meg litt redd er fordi han er tidligere dømt for vold, ikke mot meg eller andre ekser av han. En fyr som har har slått ned. Og da dukket han opp på døren hans og banket han opp foran øynene til kjæresten og moren. Så jeg vet han er i stand til å gjøre slikt om han vil eller må. Anonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Ingen flere som har noen gode råd eller ord? Får så mange grusomme bilder i hodet og det gjelder faktisk ikke eksen min lenger. Redd noen skal "ta meg", gjøre meg noe, eller kidnappe meg. Og får som sagt grusomme bilder i hodet at jeg sitter en plass, bindet fast og savner familien min.... Det er helt jævlig å få opp slike bilder i hodet. Hva kan jeg gjøre med dette? Er tvangstanker? Eller er det bare magefølelsen som forteller meg at jeg bør være på vakt? Jeg vet ikke hva jeg skal tro lengerAnonymous poster hash: 39a78...06b
Trapp Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg vet ikke, men kanskje de gjør: http://www.kirkens-sos.no/Krisetjenester/Krisetelefonen/index.html
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Tusen takk men jeg tviler på at jeg kommer til å ringe de. Føler meg bare dum da. Dessuten så føler jeg meg ikke akutt syk når det gjelder dette. Er bare "uskyldige" tanker som plager vettet av meg... Det er ikke normalt å forestille deg bilder i hodet som gjør at du blir trist og lei deg. Det skjer litt for ofte med meg. Kanskje jeg var utsatt for noe lignende i et annet liv eller noe... HeheAnonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Tusen takk men jeg tviler på at jeg kommer til å ringe de. Føler meg bare dum da. Dessuten så føler jeg meg ikke akutt syk når det gjelder dette. Er bare "uskyldige" tanker som plager vettet av meg... Det er ikke normalt å forestille deg bilder i hodet som gjør at du blir trist og lei deg. Det skjer litt for ofte med meg. Kanskje jeg var utsatt for noe lignende i et annet liv eller noe... HeheAnonymous poster hash: 39a78...06b De er ikke uskyldige når de opptar så mye av tankene dine! Jeg skulle også anbefale deg å snakke med noen om dette. Det høres ut som det er mer det at du er redd enn at det er sannsynlig at han faktisk vil gjøre deg noe.Anonymous poster hash: d98a4...795
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Det irriterer meg at han i det hele tatt tar bort så nye av tiden min. Tankene er det hele tiden selv om jeg er ferdig med han. Og ja det er mulig jeg er mer redd enn at det faktisk vil skje men det er jo også en grunn til at jeg er redd så vet ikke helt. Anonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Ts, ikke for å være ekkel, men det høres ut som frykten har gjort deg paranoid. Selv om fyren er skummel, så er det ikke gitt at han kommer til å komme og ta deg. I tillegg er det ingen spesifikke ord eller hendelser som tilsier at han skal overfalle deg, men likevel sitter du og spekulerer så mye om hva som kan skje, hvor det kanskje, hvordan osv. Det er normalt å tenke over "hva ville jeg gjort hvis noen overfalt meg", men å tenke på det så mye som du sier du gjør, å overdrive hans intensjoner og ønsker om å skade deg, og å opprette en tråd om hvordan du skal takle det HVIS noe så usannsynlig skjer, tyder på at dette ikke er normal mengde filosofering. Jeg er ingen psykolog, men dette er det jeg ville sagt hvis du var venninnen min. Etter du kutter kontakten, så tror jeg at noe av tankene vil falle bort naturlig. Det er vanlig å tenke ekstra mye på personen når du har kontakt med vedkommende. Jeg er selv inntullet i negative tanker i god stund etter jeg ser fyren som terroriserte meg psykisk og fysisk gjennom tenårene, men det går over etter ei stund. Anonymous poster hash: 61588...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Du er ikke alene om å føle deg redd, jeg hadde til og med besøksforbud på min, men har valgt å ikke prøve å fornye det fordi det har gått så lang tid nå. Men redd er jeg fortsatt, hver gang noen ringer fra ukjent nummer, eller når jeg tilfeldigvis møter på ham.. Creepy og skikkelig dritt at noen kan 'ta kontroll' over livet mitt på den måten.Anonymous poster hash: 3dfb1...e69
Gjest Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Redselen stammer fra opplevelsene dine da du var i forholdet. Den er ikke logisk, men den er der. Nå er jeg ikke tilhenger av nettdiagnoser, men jeg funderer på om du kan ha en smule post-traumatisk stress. Ikke uvanlig etter voldtekter og sånt. Kan du høre med fastlegen din om du får en henvisning til psykolog? Kanskje kan du få hjelp der til å håndtere livet ditt bedre og få dagene til å fungere uten at frykten dominerer alt mulig?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 TS her takk igjen for alle svar. Føler meg faktisk bedre i og med dere har klart å bevise noe for meg. Jeg er redd og slett paranoid. Det gjelder ikke eksen lenger engang men generelt tror jeg. Flere tilfeller hvor jeg tenker paranoide tanker. Og det er noe jeg trenger hjelp til. Jeg ser det veldig godt selv. Er bare så styr og komme i gang med psykolog hjelp, jeg vil egentlig ikke gå til psykolog fordi det er altfor mye styr. Jeg vil være ifred liksom. Såvidt jeg orker å gå på jobb. Men det er lov å håpe på bedre tider. Det er bare en artikkel jeg har lest om voldelige menn. De som truer deg gjør skjelden noe ut av det, de bare liker å ha makten over deg men de som virkelig vil gjøre skade, de bare kommer og gjør det. Derfor har jeg begynt å tenke slik. Jeg har ikke godt av å lese aviser. Etter dette begynner jeg å tenke at eksen lager sikkert en hemmelig tortur garasje hvor han vil ha meg bundet fast osv. Normalt? Anonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 TS her takk igjen for alle svar. Føler meg faktisk bedre i og med dere har klart å bevise noe for meg. Jeg er redd og slett paranoid. Det gjelder ikke eksen lenger engang men generelt tror jeg. Flere tilfeller hvor jeg tenker paranoide tanker. Og det er noe jeg trenger hjelp til. Jeg ser det veldig godt selv. Er bare så styr og komme i gang med psykolog hjelp, jeg vil egentlig ikke gå til psykolog fordi det er altfor mye styr. Jeg vil være ifred liksom. Såvidt jeg orker å gå på jobb. Men det er lov å håpe på bedre tider. Det er bare en artikkel jeg har lest om voldelige menn. De som truer deg gjør skjelden noe ut av det, de bare liker å ha makten over deg men de som virkelig vil gjøre skade, de bare kommer og gjør det. Derfor har jeg begynt å tenke slik. Jeg har ikke godt av å lese aviser. Etter dette begynner jeg å tenke at eksen lager sikkert en hemmelig tortur garasje hvor han vil ha meg bundet fast osv. Normalt?Anonymous poster hash: 39a78...06b Nei, det er nok ikke normalt. Kan være du har en veldig livlig fantasi og litt for mye fritid å tenke på. Men godt du ser det selv, det er et skritt i riktig retning Du kan se på det som at halve jobben er gjort! Nå gjelder det bare å hive seg uti det, søk behandling/samtaler og ta det derfra. Tenk deg hvor godt det blir å være deg etterpå Anonymous poster hash: 61588...a1a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Det er selvfølgelig en mulighet at jeg tar kontakt med psykolog en dag. Men føler jeg må prøve å bearbeide disse tankene. Altså jeg har fått råd å bare tillatte meg selv å tenke på det og ikke lenger være redd tankene. Da kan man sakte men sikkert ta de vekk ved selvkontroll. Man må bare tillatte seg selv å tenke, for det er helt ufarlig og så på den måten bearbeides ting fra fortiden og angående eksen. Heldigvis har jeg bedre perioder hvor jeg ikke trenger å tenke så mye da ser det liksom lyst ut for meg med tanke på at det var verre før. Anonymous poster hash: 39a78...06b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 TS her. Har ikke snakket med eksen på en stund nå, og er glad for det. Men har hørt masse skumle historier om at ekser dukker opp på dører og gjør skade. Hvis jeg lar være å åpne så knuser han vel ruten. OAnonymous poster hash: 39a78...06b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå