AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Noen som har vært og testet seg på en sånn InBody-maskin på treningssenter som har lyst til å dele sine resultat? Eventuelt om man har vekt hjemme som man får disse egenskapene på? Jeg har vekt hjemme som skal kunne måle, og har fått disse resultatene på den: Fettprosent: 25,5 Muskelmasse: 36,3 Vannmasse: 51,2 Beinmasse: 12,1 Men jeg tenker vel at dette ikke er noe nøyskyige tall, bare en indikasjon. Tenker jeg skal benytte meg av InBody-maskin på elixia snart. Jeg er jente, 30 år med en BMI på 21. Spent på om andre vil dele sine tall for å se litt hva normalen ligger på? Anonymous poster hash: 78dfe...343
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Dette er min siste måling etter mye kardiotrening i sommer. Antakelig er fettprosenten gått litt opp (og det var også målet mitt). Fettprosent: 13,6 Vekt: 61,2 Muskelmasse: 50,2 BMI: 21,2 Kvinne, 42, høyde 170. Trener masse, har alltid hatt lav fettprosent under målingene, men ikke så lavt. Ligger vanligvis på 14-15 og tilbakemeldingene er at det også er i laveste laget. Anonymous poster hash: e3ff3...690
Wiggins Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 En baderomsvekt som måler disse tallene skal du stole like mye på som om du stikker fingeren i været og tenker på et tall. Jeg har selv en slik baderomsvekt (det var vel og merke ikke jeg som kjøpte den), den påstår at jeg har en fettprosent på rundt 20. Jeg er mann, jeg er konkurransesyklist og har fått målt fettprosent hos ernæringsfysiolog til et ensifra tall. At du som er kvinne har en fettprosent på ca. 25 høres jo sannsynlig ut, men det kan fort være en del prosentpoeng feil med en vanlig baderomsvekt. Jeg ville bare stolt på måling utført av lege eller ernæringsfysiolog, eller på et slikt dyrt apparat som noen treningssentra har.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Dette er min siste måling etter mye kardiotrening i sommer. Antakelig er fettprosenten gått litt opp (og det var også målet mitt). Fettprosent: 13,6 Vekt: 61,2 Muskelmasse: 50,2 BMI: 21,2 Anonymous poster hash: e3ff3...690 50,2 hva da i muskelmasse? Det kan hverken være prosent eller kg, dersom du veier 61 kg. Anonymous poster hash: ed5a4...1e7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 50,2 hva da i muskelmasse? Det kan hverken være prosent eller kg, dersom du veier 61 kg. Anonymous poster hash: ed5a4...1e7 Det står at det er kg. Vekt: 61,2 kg Fettprosent: 13,6 % Fettmasse: 8,3 kg Fettfri masse: 52,9 kg Muskelmasse: 50,2 kg BMI: 21,2 Metabolic age: 26 Dette er fra en Tanita vekt. Anonymous poster hash: e3ff3...690
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #6 Skrevet 17. oktober 2013 Slike vekter oppererer ofte med muskelmasse definert som kropsvekt minus fettmasse og benmasse. Det sier seg selv at alle disse kiloene ikke er hva vi i daglitalen omtaler som muskler. Anonymous poster hash: 21bcd...c30 1
-milla j- Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Min erfaring med måling på "dyre maskiner på treningssentere" er at de er like upålitelige som badevekten jeg har hjemme. Det kan være stillingen du står i mens du måler, hva du har spist eller drukket, om du har spist eller drukket, om du har vært på do, tid på døgnet, om du trente før målingen, en hel lang liste med faktorer som påvirker resultatet. Ergo: spar pengene og bruk heller et målebånd.
Gjest Kim Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Det er riktig at disse maskinene ikke er så nøyaktige, men hvis du bruker samme vekten hver gang (withings i mitt tilfelle) så får du en god oversikt over fremgangen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå