Gjest Purple Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg har en annonse på Finn med litt småmøbler som skal gis bort. De første som svarte sa at de kan hente på mandag. Jeg tenkte å bruke førstemann-til-mølla-prinsippet, og svarte at de kunne få det og gav et forslag til tidspunkt. Har ikke fått svar ennå, og i mellomtiden har jeg fått mange andre henvendelser fra folk som kan hente det i dag. Jeg vil bli kvitt tingene fortest mulig, men nå har jeg jo lovet det bort. Spørsmålet er hvor lenge jeg skal vente på svar fra dem før jeg evt velger å gi det til noen andre. Mailen fra dem fikk jeg kl 23 i går kveld, og jeg svarte nesten med en gang. Siden det var såpass sent kan jo ikke forvente at de svarer med en gang, men hvor lenge må jeg vente i dag før jeg velger noen andre? Har fått sms fra et par stk også, og det er mye lettere å koordinere med folk da, så jeg er litt frista til å gi det bort til en av dem. Jeg er så snill og høflig, så jeg er så redd for å skuffe noen og være en av de frekke selgerne på Finn...
punkyB Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Du kan jo sende de en ny mail med frist for at de skal gi tilbakemelding - den kan godt være i dag. Først til mølla må jo bety de som først kan komme - selv om man håndterer forespørslene i den rekkefølge de kommer. Hvis de sier de ikke kan komme før om lenge (evnt. ikke kommer med dato) må du jo fritt kunne velge noen som kommer før.
Gjest Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Haha, jeg hadde ikke engang tenkt på å sende en ny mail med en frist. Bra tips. Nå er det gjort! Det er vel nå innafor å velge en av de som har sendt sms, selv om de har tatt kontakt senere enn de på mail? Jeg velger jo selv hvem jeg vil gi det til, og de vet jo ikke hvor i køen de er.
hjertesukka Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Vært borti lignende tilfeller. Lærte meg et par uttrykk som var greie; "førstemann som står på døra mi får det" og "Jeg kan ikke holde det av til dere, dessverre". (Jeg brant meg kraftig en gang på noe som jeg skulle holde av, og så dukket de ikke opp).
Gjest Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Det ordnet seg. Endte opp med å gi det bort til ei dame som sendte sms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå