Gå til innhold

Hvilke forsikringer bør en ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 og har ingen forsikringer. Er forsikret på jobb, og kjøper meg reiseforsikring hvis jeg skal til utlandet, men har ikke det fast.

Før har jeg ikke hatt råd, men nå har jeg råd til å ha fast reiseforsikring.

Hvilken annen forsikring bør jeg ha? Livsforsikring, er det noe som folk flest har? Hvilken forsikring er et must?

Bor hjemme så trenger ikke innbo.

Anonymous poster hash: ceafa...a3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Anonymous poster hash: ceafa...a3a
Skrevet

Uføreforsikring! Den dyre som sikrer deg månedlig utbetaling til pensjonsalder. Dette fordi du er såpass ung, så om du blir ufør risikerer du å leve på minstepensjon resten av livet. Mulig det er dette du mener med livsforsikring, forresten?

Skrevet

Vi har dødsrisikoforiskring og pansjonsforsikring. Jeg har og en uføreforsikring gjennom jobben, men vurderer å skaffe meg en privat avtale siden den er så dårlig. Videre så skal vi ha barneforsikring på mini.

Les den avtalen du har via jobben, kan være den bare dekker ulykker på jobb og gir dårlig utbetaling. Blir ikke noe kjekt om du skulle være uheldig å bli ufør også har du ingen oppsparte goder.

Livsforsikring er ikke så veldig nødvendig med mindre du etterlater deg livsarvinger. Altså mann eller barn.

Du trenger nok ikke å tenke på pansjon helt enda, men det kan være lurt å ha det i bakhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...