Trapp Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Jeg vil med dette få medbringe en sårt tiltrengt hyllest til alle kvinner. Disse ord kan ikke få bli repetert ofte nok. For hvor grundig har ikke menn trykket dere ned i dritten igjennom årtusener? Hvor ofte opp igjennom historien har ikke menn holdt dere nede og nektet talentene deres å blomstre til gode for menneskeheten som helhet? Ja, for det er vitterlig ikke bare kvinner menn har skadet i prosessen, men også seg selv, som mennesker. Tenk på alle de grensesprengende oppfinnelsene og alle de vitenskapelige gjennombruddene menneskeheten har gått glipp av fordi menn valgte å undertrykke kvinner. De tretten årene det tok før dere fikk den samme stemmeretten som menn kan rett og slett ikke sees på som noe annet enn det dystreste kapitlet i menneskets historie. Men se på dere nå, i deres fulle prakt. På tross av menns konstante forsøk på å undertrykke dere, gjøre dere til slaver og tvinge dere til å passe på barna deres, står dere nå oppreist foran dem i dag. "Vi vil ikke passe på barna, vi vil jobbe. Putt barna i institusjon!" Selvstendige, modige, informerte samfunnsborgere, med egne og sterke meninger om alt fra pelsoppdrett til unge mødre, med bedre og bedre resultater i en mer og mer feminisert skole. Det er bare å bøye seg i støvet for alt dere har oppnådd for dere selv i samfunnet, på tross av å hatt alle odds imot, på tross av menns konstante trang til å holde dere nede. For meg er det klinkende klart at dette er en kamp som må kjempes videre og ikke gjøres halvveis. I det øyeblikket dere hviler på laurbæra, vil menn være der og undertrykke dere igjen før dere vet ordet av det. Det ligger i deres natur. Se bare på alle de grufulle holdningene der ute blant menn i dagens samfunn. Se hvordan menn selv den dag i dag bruker voldtekt satt i system for å undertrykke kvinner. Norske menn. Skitne, feite, ekle, undertrykkende, perverse, hvite, norske menn. Vi trenger flere holdningskampanjer, mer bevissthet knyttet til kvinners lidelser både i dag og i fortiden. Vi trenger sterkere juridisk vern for kvinner i en hverdag som mer og mer preges av menn som sier dere imot. La oss gi alle kvinner en dag for hyllest og for å minnes alle de lidelser kvinner har blitt utsatt for i dag og opp igjennom historien. La oss gi dem en dag hvor menn må kjøpe gaver til dem, klappe dem på ryggen og si "godt jobbet". Endret 12. oktober 2013 av Trapp
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 "Vi vil ikke passe på barna. Putt barna i institusjon," hehe.. OK!Anonymous poster hash: c62e1...db3 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Anonymous poster hash: 875a7...302 1
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Herremin, så mange ting som svirrer rundt oppi hodet mitt som jeg har lyst til å skrive her nå.. Men jeg nøyer meg med;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå