Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, og om det er rett å brette ut dette på nett - men jeg trenger bare å få det ut.

Jeg kan først nevne at jeg er ei jente, som har vært i forhold nå i 2 og et halvt år omtrent. Jeg flyttet inn til kjæresten ganske tidlig, kanskje et halvår etter vi ble sammen. Jeg mener ikke jeg har det værre enn noen, og det er nettopp derfor jeg tror jeg har latt det gå så langt. Kjæresten/samboeren min ødelegger meg. Han er kald og følelsesløs, han trekker meg ned og tråkker på meg.. Jeg er egentlig en veldig selvstendig jente som sier akkuratt hva hun mener og lar egentlig aldri seg tråkke på. Men jeg er forelska, og det gjør meg blind. Jeg blir stadig "hintet på" at kroppen min trenger trening, til tross for at jeg er slank. Han mobber meg ofte f.eks når han tar på magen min, da han griper tak i det lille fettet jeg har nederst på magen. Mine venner sier de er redd for meg, og at de mener jeg er blitt en helt annen person. De forteller at de merker noe er galt og at jeg er ulykkelig. Han tenker kun på seg selv og ingen andre. Han setter alltid seg selv i første rekke.

Vi krangler veldig ofte om små ting, og det ødelegger meg rett og slett. Jeg har rast ned 8 kilo og venner og familie mener jeg er blitt alt for tynn, de er rett og slett redd for meg. Jeg bruker alle mine penger på mat og div. på oss, mens han bruker alt vi har til overs i måneden på sparing til SEG SELV. Dvs kjøper aldri mat osv. Jeg har fortalt han at dette er urettferdig, men han feier det bort og sier at det er jeg som ikke klarer å passe på pengene mine. Vell, det er jo jeg som betaler alle utgiftene så er vel kanskje ikke så rart at jeg ikke har noen penger til overs? Kanskje en liten bagatell, men sånn mener jeg ikke det skal være. Han snakker alltid negativt om vennene mine, og vi krangler også ofte pågrunn av det. Det hender jeg har slått han og da har han slått/dyttet hardt tilbake, helt fair synes jeg når det er jeg som har yppet meg på det. Men er redd for at han kan banke meg til slutt en dag, han har så mye sinne i seg og ser nesten det i øyene hans at han vil det. Når gutter snakker til meg går han amok, ikke fordi han er sjalu ifølge ham selv - men fordi det er respektløst ovenfor HAM og at da ser han ut som en idiot. - Igjen, alt handler om ham.. Jeg er rett og slett ulykkelig, men jeg elsker ham..

Håper det er noen som kan dele erfaring eller bare fortelle synspunkter. Jeg trenger ikke å høre "hvorfor går du ikke bare ifra ham?" Vel hadde det vært så lett hadde jeg gjort det.

Anonymous poster hash: fd594...7be
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen- kan forresten nevne at jeg har fortalt han at jeg ønsker at vi registrer oss som samboere, men han mener at han må være ferdig med utdanning og ha jobb før vi ordner sånt? jeg mener, hvorfor skulle man være ferdig med utdanning for å bli registrert samboere?....

Gjest Awzm me
Skrevet

Det er han som ikke er god nok. Jeg håper du innser dette selv og kommer deg vekk fra han. Jeg tror ikke du elsker han, men han har manipulert deg til å tro at du trenger han, men det gjør du IKKE!

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar :hug: . Vanskelig å se slikt selv, men det er nok ikke til å legge skjul på at han er ganske manipulerende. Er lei av å hele tiden føle meg som dritt. - TS

Skrevet

Det finnes ingen gode grunner til å være i et forhold der man føler seg dårlig.

Hvis man ikke har mindreårige barn i sammen. Da blir det vanskelig.

Skrevet

Jeg har vært i et slikt forhold selv og et jeg angrer på er at jeg ikke kom meg vekk tidligere. Ikke kast bort mer tid på han! :hug:

Anonymous poster hash: 0fd6c...7fe
Skrevet

Har dere barn sammen? Gjør alt i din makt for at det ikke skjer med deg og ham i alle fall, siden dette forhokdet høres ikke sunt ut. Du må komme deg ut fra det. Har du noen venninner som kan hjelpe deg med det praktiske?

Anonymous poster hash: e1731...5fe
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Du er for god for han. Han utnytter deg. Gå fra han du, og bli lykkelig igjen. Klem

Du sier at du elsker han. Husk at du må elske deg selv også. Se på deg selv utenfra; Ville du tillatt at f eks din datter, eller venninne hadde blitt behandlet sånn?

Endret av Seajewel
Skrevet

1. Denne mannen er ikke bra for deg. Løøøøp!

2. Det finnes ikke noe sted der man kan registrere seg som samboere.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du vet det ikke selv enda, men du vil få det mye bedre uten han. Bare prøv!!

Du lurer deg selv nå med å tro at du har det godt . Det er bare redselen for å være alene som skremmer deg.

Men tro meg, det er verdt å komme seg vekk fra han . man kan ikke utsette livet sitt med å være sammen med avskum. Du vil bli lykkeligere uten han, Du vet det bare ikke selv enda :)

Tenk å kunne bruke kun penger på seg selv og spare det som blir igjen. Du bruker sikkert mer penger nå når dere er to !

Lykke til :hug:

Skrevet

Du har to valg her.

Du kan fortsette å være sammen med han, forbli ulykkelig og vite at du skal leve med denne følelsen av å ikke være bra nok resten av livet.

Eller du kan gå fra han, ha kjærlighetssorg en liten stund før du finner en mann som elsker deg og behandler deg bra, og vite at du skal leve med denne følelsen av gjensidig respekt resten av livet.

Gjest Coolaid
Skrevet

I alle relasjoner må vi se på hva vi får ut av dem. I ditt tilfelle virker det som om du ikke har noe særlig verdi i forholdet. Hensikten med å være i et forhold er å føle seg ivaretatt, elsket, sett av en annen person. Dette opplever ikke du. Du opplever mye negativt og det har gått så langt at den du er som person blir brutt ned. Kjæresten din har selvtillitsproblemer hvor han hevder seg selv gjennom å trykke deg ned. At han har dårlig selvtillit er ingen god unnskyldning, heller tvert imot. Rent praktisk sitter han ganske fint i det. Han får til og med økonomiske fordeler med å være sammen med deg.

Du mister deg selv dersom du fortsetter i et destruktivt forhold. Du vet selv hva svaret er, selv om du er redd for å ta steget. Jeg pleier å si at dersom noe ikke virker må man gjøre noe annet.

Når det gjelder det å slå en kvinne så er jeg faktisk ikke enig med deg. Menn er fysisk bygget sterkere. Når en mann slår en kvinne er maktfordelingen veldig ujevn og kan ikke forsvares med at han slår tilbake. Selvforsvar er en ting, å utøve overlegen makt er helt uakseptabelt. Menn som blir slått bør avverge et angrep og forlate rommet.

Hvorfor gjør kjæresten din alle disse tingene ? Altså behandle deg dårlig, utnytte deg økonomisk osv.. JO FORDI DU TILLATER DET ! Det er dine manglende grenser som gjør at han får fortsette med en slik oppførsel. Du må sette grenser i ditt eget liv om hva som er greit for deg.

Du bør "kvinne" deg opp, legge offerrollen bak deg og bestemme deg for bli sjef i eget liv.

Ønsker deg lykke til, og håper du finner en god løsning. Klem :)

Skrevet

TS igjen. Takk for alle svar og det varmer :-) vi er enda veldig unge, spesielt jeg. Derfor tærer dette ekstra på meg. Har gått lenge å innbilt meg at det er ok mellom oss, og at alle gutter er litt kalde og ikke flink til å vise følelser.. Jeg har jo dyttet en fantastisk gutt vekk som virkelig ville tatt vare på meg på grunn av han jeg er sammen med. Det er tungt og tøft, og vi har ikke barn sammen. En annen ting han også sier er at om jeg skulle blitt gravid MÅTTE jeg tatt abort - som at jeg ikke har noe jeg skulle sagt? Vi er jo unge så jeg forstår ham. Har fleipet noen ganger om vi skal forlove oss, og dette mener han ikke vil bli aktuelt før han er ferdig med utdanning. Jeg er ikke desperat etter å binde meg, men jeg spurte han ut av nysgjerrighet for hva han ville si. Er det kanskje jeg som overreagerer? Trodde forresten det gikk ann å registrere seg som samboere? Det var rart, har alltid trodd at det var normalt, men da er det min feil. Jeg røyket også en periode (vanlig røyk altså, fyfy) og han gjorde det nesten slutt med meg pågrunn av at jeg røyket, men da jeg fersket han i å ta steroider ble jeg så sint fordi han hadde nettopp gitt meg en moralpreken om røyk.. Hykler.. Han skjøv det vekk, og sa at steroider ikke er noe i det hele tatt i forhold til røyk?.. Han brukte sprøyter som jeg fant i søppelbøtten på rommet vårt, med blod på. Det var kvalmt og skremmende... Det virker som han prøver å få alt jeg gjør til å virke så grusomt, og det han gjør er helt normalt..

Skrevet

Se for deg at du er en annen person, og les det du har skrevet. Høres dette ut som et sunt forhold?

Skrevet

Ikke i det heletatt.. Hadde noen behandlet ei venninne av meg slik hadde jeg nok gått amok på vedkommende. Jeg tror grunnen til at jeg har latt det gå så langt er fordi jeg har blitt så vandt til det. Min forrige kjæreste gikk rundt og tok alt på to ben. Prøvde å sende meg på "rundgang" i guttegjengen. Presset meg til å ha sex med ham.. Jeg er så sårbar og naiv og tenker godt om alle, men sto tilslutt opp for meg selv og sa akkuratt hva jeg mente om ham og gjorde det slutt (han prøver forresten å ta kontakt med meg fortsatt). Etter jeg gjorde dette gjorde han alt for at ingen skulle gidde å være sammen med meg, sa jeg var en hore osv... Han var uansett ikke poenget, men jeg tror bare lar ting gå for langt fordi jeg er så naiv.. Alle vennene mine og familien min synes det er så rart, da jeg til vanlig er ei jente som virkelig sier ting rett ut og tør å stå opp for seg selv..

Skrevet

Ikke i det heletatt.. Hadde noen behandlet ei venninne av meg slik hadde jeg nok gått amok på vedkommende. Jeg tror grunnen til at jeg har latt det gå så langt er fordi jeg har blitt så vandt til det. Min forrige kjæreste gikk rundt og tok alt på to ben. Prøvde å sende meg på "rundgang" i guttegjengen. Presset meg til å ha sex med ham.. Jeg er så sårbar og naiv og tenker godt om alle, men sto tilslutt opp for meg selv og sa akkuratt hva jeg mente om ham og gjorde det slutt (han prøver forresten å ta kontakt med meg fortsatt). Etter jeg gjorde dette gjorde han alt for at ingen skulle gidde å være sammen med meg, sa jeg var en hore osv... Han var uansett ikke poenget, men jeg tror bare lar ting gå for langt fordi jeg er så naiv.. Alle vennene mine og familien min synes det er så rart, da jeg til vanlig er ei jente som virkelig sier ting rett ut og tør å stå opp for seg selv..

Da er det på tide å lære.

Skrevet

Da er det på tide å lære.

Hehe, lettere sagt enn gjort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...