Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2004 #1 Del Skrevet 1. mai 2004 Bunadskjorta mi av lin er blitt gul en del plasser. Trenger tips for å få den hvit igjen, please............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 Vask den med Blenda og heng den ut i solen til tørk. Ta den inn før den er helt tørr, ellers gulner den igjen. Ikke bruk skyllemiddel før du henger vekk bunadskjorten etter 17. mai - da gulner den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tique Skrevet 1. mai 2004 #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har hørt at man ikke skal stryke skjorta etter vask og henge den i skapet, - det fremskynder "gulningsprosessen". Putt skjorta i et putevar etter vask, og stryk den rett før du skal bruke den... - Har ikke en logisk forklaring på dette, men min skjorte er veldig hvit og pen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 1. mai 2004 #4 Del Skrevet 1. mai 2004 Slik er jeg også opplært til å behandle den. Vaskes etter bruk, tørkes (min tørker inne den da, for jeg har ikke noen plass å tørke klær ute) og legges i et hvitt putevar, der ligger den til neste gang, da fukter jg den, legger den i kjøleskapet over natta det for å lette strykinga da, lin er noe herk i så måte), og stryker. Men hvorfor, det vet jeg ikke. Litt gul er min også blitt, men bare under armene. Den er gammel da, jeg arvet den av mamma (fordi hun ville ha en større) da jeg ble konfirmert, og det er jo ti år siden, så egentlig skal jeg etterhvert ha ei ny... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå