Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leggene mine ser ut som en ørken (skrumpete), veldig tørre, det er forøvrig resten av kroppen også! Jeg tenker at kanskje olje er tingen, har du en å anbefale?

Siden jeg tenker å bruke den på hele kroppen, bør den være uten mineraloljer.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker Cocosa extra virgin. Er et helt syltetøyglass så det varer lenge. Lukten er svak og forsvinner etter kort tid.

Anonymous poster hash: e2ccc...798
Skrevet

Den er vel i fast form? Hvordan gjør du det da? :)

Skrevet

Den er vel i fast form? Hvordan gjør du det da? :)

Den smelter når du varmer den i hånden eller stryker den på huden. Uansett hvilken olje du bruker anbefaler jeg å smøre den på fuktig hud rett etter dusj.

Skrevet

Takk for tips!

Skrevet

Jeg pleier å få full kroppsmassage av samboeren min hver helg. Han bruker da en kroppsolje fra bodyshop med oliven. Den lukter helt himmelsk. Og min hud Holder seg myk en uke etterpå uten at jeg trenger å smøre meg noe mer. Jeg spiser også krill kapsler hver dag, nettopp fordi jeg var så plaget av tørr hud på bena. Buksa var helt hvit på innsiden når jeg tok den av. Oljen anbefaler jeg skikkelig. Skrubb huden først og smør etterpå. Den trekker fort inn og man blir ikke oljete etterpå. Også koster den ca 90 kr.

Skrevet

Ren mandelolje. Jeg kjøper på apoteket, men helsekostforretningene har sikkert også, og nettbutikker, som f.eks. http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Sweet-Almond-Oil-16-fl-oz-473-ml/896. Det finnes også andre bra oljer, som f.eks kokos-, jojoba eller arganolje. Jeg bruker ren arganolje på både hår og hud. Du kan også blande din egen kroppsolje av dine favorittoljer (oppskrifter på nettet). Hvis du er plaget av tørr hud bør du ikke dusje eller bade for lenge (helst ikke lenger enn 15 min i badekaret, og ennå kortere i dusjen), og ikke bruk for varmt vann. Bruk kroppsoljen med det samme du er ferdig med å dusje / bade, mens huden ennå er fuktig.

Mandelolje.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSIO

Skrevet

Jeg tror jeg ender opp med mandelolje fra iherb! :-) Flaska var stor og billig!

Skrevet

Trekker oljene fort inn i huden?

Kjipt om den smitter over på klær og sånn.

Anonymous poster hash: ba6c3...6d8

Skrevet

Nei, jeg kan ikke ha på meg vanlige klær før flere timer etter innsmøring. Så jeg bruker kun oljer de dagene jeg skal være hjemme etter dusjen.

Selv bruker jeg mandelolje og kokosolje fra iherb:)

Skrevet

Kokosolje er den eneste oljen som trekker inn, forutsatt at den smøres på fuktig hud.

Skrevet

Jeg tror jeg ender opp med mandelolje fra iherb! :-) Flaska var stor og billig!

Det er enda billigere (og mer miljøvennlig) å kjøpe i en innvandrerbutikk, hvis du har det i nærheten :)

Anonymous poster hash: ae0e1...08b

Skrevet (endret)

Jeg bruker kokosolje og mandelolje, syns kokosolje fungerer best på vinteren.

Mandelolje betaler jeg 19kr for 500ml og 35kr for 500ml kokosolje på en vietnamesisk butikk :)

Endret av Kira-delta
Skrevet

Sæd

Anonymous poster hash: 4096e...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...