Gå til innhold

Frisinnede hippier som er intolerante

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble for noen år siden kjent med flere selverklærte hippier. Weed, dreads, klær som så hjemmesydd ut, vegetarianere etc.

Lange samtaler med de, og jeg syns de var så åpne, hyggelige, nytenkene, frisinnede mennesker! Rett og slett herlige bekjentskaper og jeg ville gjerne også kalle de venner. De knyttet nære vennskap med mange siden mange av dem jobbet bare deltid eller jobbet ikke i det hele tatt så de hadde mye tid til å campe i skogen noen uker, eller dra på fester så dette er en veldig stor gruppe mennesker i Oslo faktisk!

Bør kanskje komme over til poenget mitt for jeg forsto raskt ikke alle var like aksepterende, faktisk langt derifra! Merket fort jeg fikk stygge blikk om jeg dukket opp med ikke- vegetarisk mat eller for eksempel en H&M pose.

Noen ganger fikk jeg også en belærende tale om det ene og det andre, for det er visst utrolig mye galt her, og hvis man trår feil så dør det 100 barn i et fattig land.

Ja, og staten er bare ute etter å føkke med samfunnet og deres borgere! (ironisk da mange av dem var avhengig av denne stygge staten for å få penger av nav).

Nå er jo ikke alle sånn altså, men overraskende mange og de blir utrolig irritert om man svarer og en diskusjon ruller i gang for om man ikke mener eller tenker som dem har man ikke lest nok om emnet eller så er man ignorant.

Anonymous poster hash: 69119...d29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...