AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Dersom en eks av mannen oppfører seg truende, og man til slutt ser seg nødt til å gå for en anmeldelse. Vil denne personen da få beskjed om ikke å kunne komme eller kontakte meg? Og i så fall: hva gjøres da ved for eksempel samvær med barn? Kan vedkommende komme og hente barna her - men aldri komme uanmeldt f.eks? Hele dama skremmer meg noe voldsomt, jeg har sagt at om hun ikke gir seg må jeg gå til politiet. Aner snart ikke noe annen råd.. hun er rasende for at mannen er "stjålet", og langt fra en enkel kvinne å mildne. Anonymous poster hash: b145a...871 Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 da må du få besøksforbud. Men om denne personen oppfører seg truende så burde vel også barnevern bli innbladet Anonymous poster hash: 4a341...4d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Men hva skjer da med henting av barna ved besøksforbud? For min del høres det fint ut med forbud.. men det er jo bare meg hun hater. Barna er hun god med. Jeg vil ikke lage en situasjon der hun ikke får kommet og hentet barna pga forbudet? Hva skjer i slike situasjoner der de også har felles ansvar for barn? Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Men hva skjer da med henting av barna ved besøksforbud? For min del høres det fint ut med forbud.. men det er jo bare meg hun hater. Barna er hun god med. Jeg vil ikke lage en situasjon der hun ikke får kommet og hentet barna pga forbudet? Hva skjer i slike situasjoner der de også har felles ansvar for barn? Anonymous poster hash: b145a...871 Da kan hun ikke hente barna. Men hvordan truende mener du at hun oppfører seg? Barnevern blir nok innblandet uansett om du anmelder henne om hun f.eks har sendt deg melding om at hun vil drepe deg eller noe. Anonymous poster hash: 4a341...4d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Takker for svar. Foreløpig er hun veldig hissig. Jeg håper det skal roe seg ned. Prøver å være helt normal med henne for ikke å skape noe verre. Dropper anmeldelse dersom det går ut over barna hennes. Tenkte det kunne gjøre at hun lot meg være i fred. Men men.. vi får se. Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Hvis det var du som fikk mannen hennes til å gå fra henne kan du ha det så godt Anonymous poster hash: 0ec5c...305
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Takker for svar. Foreløpig er hun veldig hissig. Jeg håper det skal roe seg ned. Prøver å være helt normal med henne for ikke å skape noe verre. Dropper anmeldelse dersom det går ut over barna hennes. Tenkte det kunne gjøre at hun lot meg være i fred. Men men.. vi får se. Anonymous poster hash: b145a...871 Men at hun er hissig på deg er ikke nok til å anmelde. Eller du kan anmelde, men du kommer ingen vei med det. Det kan gjøre vondt verre. Anonymous poster hash: 4a341...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Nja.. jeg vet ikke om jeg er enig i at jeg har tatt fra henne noen. De to hadde slitt en stund før jeg kom inn i bildet. Jeg velger å tro at det han har med meg er kjærlighet - og at dersom de to hadde hatt det godt sammen så ville kjærligheten hans forblitt der. Det har ikke vært snakk om utroskap underveis her. Hun er hissig, aggressiv, ikke fysisk men veldig fæl verbal, kan knytte neven sin, vise fingeren, prøver å skremme. Ellers er hun veldig opptatt av å såre, men der vet jeg at jeg ikke kommer langt. Prøver å sende et smil tilbake og late som om det ikke går inn på meg. Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Nja.. jeg vet ikke om jeg er enig i at jeg har tatt fra henne noen. De to hadde slitt en stund før jeg kom inn i bildet. Jeg velger å tro at det han har med meg er kjærlighet - og at dersom de to hadde hatt det godt sammen så ville kjærligheten hans forblitt der. Det har ikke vært snakk om utroskap underveis her. Hun er hissig, aggressiv, ikke fysisk men veldig fæl verbal, kan knytte neven sin, vise fingeren, prøver å skremme. Ellers er hun veldig opptatt av å såre, men der vet jeg at jeg ikke kommer langt. Prøver å sende et smil tilbake og late som om det ikke går inn på meg. Anonymous poster hash: b145a...871 Da er hun såret og det har kanskje du bidratt til. Sånn er livet. Du får oppføre deg så godt du kan. Å anmelde noen synes jeg er mer klysete enn å vise fingeren eller si noe sårende til en annen. Anonymous poster hash: 0ec5c...305 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Hun er hissig, aggressiv, ikke fysisk men veldig fæl verbal, kan knytte neven sin, vise fingeren, prøver å skremme. Ellers er hun veldig opptatt av å såre, men der vet jeg at jeg ikke kommer langt. Prøver å sende et smil tilbake og late som om det ikke går inn på meg. Anonymous poster hash: b145a...871 Om du ikke gjør noe tilbake og later som om at du ikke bryr deg om det, så vil hun sikkert gi seg etterhvert Anonymous poster hash: 4a341...4d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg kan forstå at hun er såret. Men jeg kan ikke si meg enig i at det er greit at hun trakasserer meg. Hun truer med å dukke opp på arbeidsplassen min osv. Jeg har ingen interesse av å ha en hissigpropp på jobben min. Det får da være måte på. Hun må gjerne fortsette å snakke nedlatende til meg. Det preller av. Men trusler om alt annet aksepterer jeg ikke for alltid. Jeg skal leve jeg også. Mannen hennes ville nok ha byttet beite enten det ble med meg eller noen annen. Vi falt for hverandre, har det godt og trygt. Det er ikke snakk om at dette har vært et iskaldt og kalkulert attentat. Det er to voksne mennesker som fant kjærlighet i hverandre, as simple as that! Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Om du ikke gjør noe tilbake og later som om at du ikke bryr deg om det, så vil hun sikkert gi seg etterhvert Anonymous poster hash: 4a341...4d1 Takk Jeg gjør så godt jeg kan. Det er tungt til tider, for absolutt alt med meg skal rives i filler. Men jeg tenker som så at hun får mene hva hun vil. Jeg vet at jeg ikke er et så elendig og ekkelt menneske som hun prøver å få meg til å føle. Anonymous poster hash: b145a...871
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg kan forstå at hun er såret. Men jeg kan ikke si meg enig i at det er greit at hun trakasserer meg. Hun truer med å dukke opp på arbeidsplassen min osv. Jeg har ingen interesse av å ha en hissigpropp på jobben min. Det får da være måte på. Hun må gjerne fortsette å snakke nedlatende til meg. Det preller av. Men trusler om alt annet aksepterer jeg ikke for alltid. Jeg skal leve jeg også. Mannen hennes ville nok ha byttet beite enten det ble med meg eller noen annen. Vi falt for hverandre, har det godt og trygt. Det er ikke snakk om at dette har vært et iskaldt og kalkulert attentat. Det er to voksne mennesker som fant kjærlighet i hverandre, as simple as that! Anonymous poster hash: b145a...871 Hun kommer ikke til å gjøre det. Det er plagsomt å høre for deg, men hun dukker nok ikke opp på jobben din og dreper ikke katten din eller andre sånne gæren-dame-greier. Pust rolig og oppfør deg som et skikkelig menneske, så vil lysten hennes til å såre deg dempes etterhvert. Og kanskje forsvinne til slutt. Tar du igjen, kaster du bensin på bålet. Anonymous poster hash: 0ec5c...305 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Nja.. jeg vet ikke om jeg er enig i at jeg har tatt fra henne noen. De to hadde slitt en stund før jeg kom inn i bildet. Jeg velger å tro at det han har med meg er kjærlighet - og at dersom de to hadde hatt det godt sammen så ville kjærligheten hans forblitt der. Det har ikke vært snakk om utroskap underveis her. Hun er hissig, aggressiv, ikke fysisk men veldig fæl verbal, kan knytte neven sin, vise fingeren, prøver å skremme. Ellers er hun veldig opptatt av å såre, men der vet jeg at jeg ikke kommer langt. Prøver å sende et smil tilbake og late som om det ikke går inn på meg.Anonymous poster hash: b145a...871 Synes ikke du kan klage på verbal tyn fra damen du knuste familien til. Det kommer nok til å ta noen år før hun roer seg, kanskje aldri. Husk dette er en dame mannen din elsket nok til å få barn med så du burde nok tråkke litt forsiktig så du ikke åpner øynene hans. Det roer seg sikkert snart enten ved at forholdet deres oppløses eller at hun finner seg en ny. Hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg gått total bunnyboiler tror jeg, så om hun viser deg fingeren så husk på hva du har gjort mot henne å vær takknemlig for at hun ikke går helt kanin Anonymous poster hash: 74727...813 2
MunaMadan Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Hun er hissig, aggressiv, ikke fysisk men veldig fæl verbal, kan knytte neven sin, vise fingeren, prøver å skremme. Ellers er hun veldig opptatt av å såre, men der vet jeg at jeg ikke kommer langt. Prøver å sende et smil tilbake og late som om det ikke går inn på meg. Anonymous poster hash: b145a...871 Høres ut som det beste for alle parter ville være at du trakk deg litt tilbake en stund. Selvfølgelig skal hun ikke oppføre seg slik, men det er tydelig at hun sliter med bruddet og klandrer deg. Det er vel ikke nødvendig at du er hjemme akkurat når hun henter barna. Hvis disse hissige episodene oppstår foran barna så er det en god grunn til å holde seg i bakgrunnen. 1
Neket Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Kan du i det hele tatt dokumentere noe? Har du noe skriftlig, lydopptak, vitner? Isåfall kan du jo si til henne at enten oppfører hun seg, ellers blir du nødt til å gjøre noe. Men jeg ville nå bare hevet meg over det. Hva sier mannen din da?
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Mannen er ikke enig med henne. Han synes ikke hun oppfører seg riktig i det hele tatt. Men hun lar seg ikke stoppe. Og nei, jeg mener fremdeles at det er uakseptabelt. Det er ikke som om man kan komme å hente en mann fra ei annen. Hun har i mine øyne ingen rett til å trakassere. Ja, hun kan mene hva hun vil, hun kan godt snakke stygt om meg til alle hun kjenner. Men å holde på som hun gjør er rimelig low class. Den mannen er like fri til å ta egne valg som oss andre. Det er vanskelig, om ikke umulig å tvinge en mann til å gi opp familielivet, så her ligger det mer bak enn en fristerinne. Jeg har aldri hatt noen form for nærkontakt med hennes mann så lenge de var sammen. Ja, vi ble glad i hverandre og etter hvert ønsket han å gå ut fra det de hadde. Det var ingen pressmidler eller lureri som fikk ham over, det var ekte følelser. Vi har det godt sammen. Jeg er ekstremt glad i denne mannen, tror han er det samme. Barna er nydelige. Har ingen dokumentasjon ennå, men om hun skulle dukke opp her og der så finnes det vel vitner vil jeg tro. Hun ønsker jo å lage dette stort. Anonymous poster hash: b145a...871
Suss81 Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Mannen er ikke enig med henne. Han synes ikke hun oppfører seg riktig i det hele tatt. Men hun lar seg ikke stoppe. Og nei, jeg mener fremdeles at det er uakseptabelt. Det er ikke som om man kan komme å hente en mann fra ei annen. Hun har i mine øyne ingen rett til å trakassere. Ja, hun kan mene hva hun vil, hun kan godt snakke stygt om meg til alle hun kjenner. Men å holde på som hun gjør er rimelig low class. Den mannen er like fri til å ta egne valg som oss andre. Det er vanskelig, om ikke umulig å tvinge en mann til å gi opp familielivet, så her ligger det mer bak enn en fristerinne. Jeg har aldri hatt noen form for nærkontakt med hennes mann så lenge de var sammen. Ja, vi ble glad i hverandre og etter hvert ønsket han å gå ut fra det de hadde. Det var ingen pressmidler eller lureri som fikk ham over, det var ekte følelser. Vi har det godt sammen. Jeg er ekstremt glad i denne mannen, tror han er det samme. Barna er nydelige. Har ingen dokumentasjon ennå, men om hun skulle dukke opp her og der så finnes det vel vitner vil jeg tro. Hun ønsker jo å lage dette stort. Anonymous poster hash: b145a...871 Hvorfor ikke bare holde seg i bakgrunnen når hun henter barna? Hun klandrer åpenbart deg for bruddet så jeg forstår ikke ditt behov for å lage drama rundt det? Stakars dame...jeg synes ikke det er greit at hun oppfører seg sånn, men jeg kan forstå det. Her er det du som må svelge kameler. Om du synes barna hennes er så nydelige så forstår jeg ikke årsaken du har til å utsette dem for dette. For ikke å glemme hvor mye barna hans vil forakte deg når de blir eldre om du anmelder deres mor... Endret 11. oktober 2013 av Suss81 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Behov for å lage drama? Jeg holder meg i bakgrunnen, jeg står der taus når hun øser over meg med de styggeste strofene hun finner i farta, jeg ser henne mildt i øynene når hun forteller hvilket ludder jeg er. Jeg hører på når hun skriker at hun skal komme på jobben min, at hun ønsker meg død, at alle hun kjenner er enige i hvor forferdelig jeg er.. and the list goes on. Jeg tror ikke alle ville stått der gang på gang og tatt i mot hennes trusler og utsagn. Hun eier ikke ende. Jeg sier ikke jeg skal anmelde stygge ord. Jeg sier om hun viser tegn til å gjøre alvor av truslene sine. Dama skremmer meg. Det er ikke snakk om frustrasjon, men et forferdelig sinne. Jeg har aldri hatt noen intensjon om å ødelegge en familie - men hennes familie var dessverre ingen idyll. Hennes mann har tatt et valg selv. Jeg har aldri sagt at nå får du ta meg, så får du det bedre! Halvparten av familier bryter, jeg nekter å tro at alle de som har opplevd brudd eller funnet en partner med en eks står i dette og synes det er i orden. Anonymous poster hash: b145a...871
Barcelone Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg skjønner godt at dette er veldig ubehagelig og det kan umulig være enkelt. Men som flere her skriver, kan du ikke bre holde deg unna når hun kommer for å hente eller levere ungene? Være i et annet rom sånn at hun ikke ser deg. Ingen grunn til at du skal vise deg for henne og ta imot disse verbale angrepene på deg. Som flere også har skrevet. Ikke bra for barna heller! Håper at dette løser seg med tiden. Både for hennes del, men for dere alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå