Gjest Propelly Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 ...det gjør nemlig jeg! Jeg syns alt som blir lagt ut på blogger, instagram og facebook alltid har en "jeg er lykkelig og alt er perfekt"-tone over seg. Skjønner at man ikke skal/burde legge ut negative følelser, opplevelser osv, men jeg reagerer likevel på hvor perfekt alt skal være til en hver tid. Huset er perfekt oppusset, perfekt innredd og bilen er ny og fin. Alltid er det ryddig, økonomien fremstilles som god, og forholdt par imellom er det ivertfall ingen problemer med. Jeg har en god stabil økonomi, egen leilighet og bil. Likevel har ikke jeg behovet for å legge ut utallige bilder, statuser og blogginnlegg per dag hvor en skildrer et perfekt liv. Selv om jeg ikke har barn, vet jo jeg at med barn er ikke alt fryd og gammen? Hvorfor er det blitt sånn i dagens samfunn at alt skal deles og framstilles som perfekt? Denne tråden er ikke ment til å fornærme noen eller rakke ned på noen. Bare en debatt, og jeg er interessert i om andre har samme tanker som meg.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg liker rett og slett ikke at det blir framstilt som det er regnbuer og enhjørninger hele dagen når man har barn. Jeg tenker spesielt på de unge jentene som lar seg begeistre over hvor fint unge mødre har det. og dermed blir ung mor selv. Så den dagen hvor realiteten kommer fram blir det kansje ikke så lett å takle lengre. Anonymous poster hash: 95e0b...dc5 3
Gjest Morgun Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg liker rett og slett ikke at det blir framstilt som det er regnbuer og enhjørninger hele dagen når man har barn. Jeg tenker spesielt på de unge jentene som lar seg begeistre over hvor fint unge mødre har det. og dermed blir ung mor selv. Så den dagen hvor realiteten kommer fram blir det kansje ikke så lett å takle lengre. Anonymous poster hash: 95e0b...dc5 Det trenger ikke å være snakk om regnbuer og enhjørninger fordi om noen velger å tro på forholdet sitt. Noen klarer seg faktisk gjennom stormene på pur vilje, kjærlighet og godt partnerskap. Kudos til dem..
Gjest Gaea Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 For meg er spørsmålet heller hvorfor alt skal deles, som du skriver. At folk legger ut i det vide og brede om problemer med samboer, barn som kaster opp og økonomi ute av kontroll er selvsagt totalt forståelig. Hvorfor skal alle venner og bekjente ha noe med det å gjøre? Problemer tar man opp med de det gjelder. De fleste jeg kjenner legger ut bilder og tekster om hyggelige ting som skjer i hverdagen, eller hendelser som kan være av interesse for de som kjenner dem. Stort sett i hvert fall. Noen drar det kanskje litt langt med å vise frem alt det fine de gjør og alt det fine som skjer, men jeg tror nok flere hadde reagert om man skulle lagt ut om alt det negative man opplever altså.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Gruppepress, alle andre har perfekte liv, derfor må vi også ha dette, alt annet blir kostet under teppet.... Anonymous poster hash: 18add...deb
Bolla! Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Min erfaring er at det ikke er bare unge mødre som legger ut et perfekt liv på nett. De fleste av de vennene jeg har på Facebook som deler bilder og statuser om et plettfritt hjem, englebarn og perfekt samliv er over 30.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Kanskje fordi unge mødre får så sinnsykt mye pes om at de ikke holder sammn med faren, ikke klarer å ha livet sitt på stell, har kjempedårlig økonomi osv? De føler vel kanskjea t de må hevde seg, bevise at de mestrer det og er modne, har ting på stell, at barnet ikke lider av at de er unge mødre.. Eldre mødre blir jo ikke stigmatisert på samme måte, så de føler sikkert ikke så mye på det at de må vise verden at det går bra. Mange er nok også veldig stolte av seg selv, og vil vise det Anonymous poster hash: f31f3...a5a
Gjest Elyssa Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes heller ikke dette er noe som er typisk unge mødre. Heller alle interiørbloggerne der ute. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Helt enig. God tråd. Tommel opp. Anonymous poster hash: 583a1...69a
Gjest Propelly Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Selfølgelig er det ikke bare unge mødre dette gjelder, kanskje bare jeg som føler det er flere unge dette gjelder da jeg er ung selv.. Men jeg er nysgjerrig på om presset om å være perfekt har blitt så stort i dag at alle må bevise noe, selv når jeg ikke føler samme presset selv. Selv tror jeg mye handler om det å ha status, og i mange tilfeller handler det kanskje mer om dype følelser som dårlig selvtillit, eller at ting svikter på andre områder som gjør at man har et så stort eksponeringsbehov. Ikke vet jeg, jeg er nesten helt skremt av hele greia. Det har tatt helt av, ivertfall blant mine venner på sosiale medier.. :s Unge mødre med populære blogger får jo mange henvendelser fra veldig unge jenter som ønsker seg barn. Dette er jo rett og slett skremmende, da mange ikke forstår alvorligheten og ansvaret i det hele. Nesten som barn blir som veskehunder? Endret 11. oktober 2013 av Propelly
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes heller ikke dette er noe som er typisk unge mødre. Heller alle interiørbloggerne der ute. Som det ser likens ut til...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Min erfaring er at det ikke er bare unge mødre som legger ut et perfekt liv på nett. De fleste av de vennene jeg har på Facebook som deler bilder og statuser om et plettfritt hjem, englebarn og perfekt samliv er over 30. ...og etter noen år når de har gått lei hverandre (fordi det ikke er mer å pusse opp i huset) og gått fra hverandre, solgt drømmehuset, kjøpt hver sin leilighet el rekkehus og har barna annenhver uke...så begynner de istedet å legge ut bilder av den siste treningsøkten sin. Anonymous poster hash: cfce8...322 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå