Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte denne i et halvt år for noen år tilbake. Hadde klipt meg nesten skulderkort så håret mitt var sunt. Angret jo siden det ble så kort så bestemte meg for å kjøpe denne. Vet ikke om det var innbilling eller noe, men håret mitt ble utrolig mye lengre på det halvåret. Plutselig var det nedenfor puppene til sommeren. Den gjorde ikke noe underverk på håret, de funket som en helt vanlig shampoo og balsam, var også flink å kure håret mitt regelmessig med en god kur :) Har hørt blandede tilbakemeldinger på den, men jeg synes den funket ihvertfall!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apropos produkter som blir solgt på apotek: de er ikke bedre enn andre produkter, og det er ingen garanti for at de holder det de lover - det eneste apoteket kan garantere er at de ikke er helseskadelige.

F.eks har ikke vanndrivende midler eller antirynkekrem kjøpt på apotek nødvendigvis noe mer/mindre virkning eller bedre/verre kvalitet enn hvilke som helst produkter kjøpt på Kiwi eller Vita. Så lenge de ikke inneholder helseskadelige ingredienser er det nok til å oppfylle apotekenes krav.

Det er nettopp det jeg mener. Og så lenge det ikke inneholder helseskadelige ingredienser, så er det bare å hoppe i det :-) Kan hende det ikke funker, men innimellom så må man bare ta en sjanse. Alt fungerer ikke på alle, dermed kan det også være missvisende og høre på hva andre sier :-)

Anonymous poster hash: fd954...ad2

• Liker 1
Skrevet

True, true. Men igjen, så kan det faktisk ha en effekt på TS sitt hår. Og det kan hun ikke vite før hun prøver :-)

Skrevet

Nisim er levrandøren av FAST da.

Ja, so? Har jeg skrevet at det ikke er det da? Det er uansett to forskjellig produkter.

Apropos produkter som blir solgt på apotek: de er ikke bedre enn andre produkter, og det er ingen garanti for at de holder det de lover - det eneste apoteket kan garantere er at de ikke er helseskadelige.

F.eks har ikke vanndrivende midler eller antirynkekrem kjøpt på apotek nødvendigvis noe mer/mindre virkning eller bedre/verre kvalitet enn hvilke som helst produkter kjøpt på Kiwi eller Vita. Så lenge de ikke inneholder helseskadelige ingredienser er det nok til å oppfylle apotekenes krav.

Apotekene kan ikke garantere at det de selger ikke er helseskadelig. De fleste produktene på apotek inneholder nettopp helseskadelige ingredienser. Ikke stol på de som jobber på apotek, de kan medisiner, intet annet...

Anonymous poster hash: 7a268...3f7

Skrevet

:skratte: Mitt blir ikke så tørt av FAST, ble helt jævlig av Nisim, da snakker vi kråkereir... Anonymous poster hash: 7a268...3f7

Hvordan tolker du da denne settningen?

Jg tolker den som om du prater om to forskjellige produkter.

Nisim er leverandør og produsent.

FAST er merket/navnet på produktet :-)

Skrevet

Hvordan tolker du da denne settningen?

Jg tolker den som om du prater om to forskjellige produkter.

Nisim er leverandør og produsent.

FAST er merket/navnet på produktet :-)

Ja, jeg snakker om to forskjellige produkter, ja. Hva er problemet ditt?

FAST: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-937544.aspx

Nisim: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-839874.aspx

• Liker 2
Skrevet

Det er nettopp det jeg mener. Og så lenge det ikke inneholder helseskadelige ingredienser, så er det bare å hoppe i det :-) Kan hende det ikke funker, men innimellom så må man bare ta en sjanse. Alt fungerer ikke på alle, dermed kan det også være missvisende og høre på hva andre sier :-)

Da snakker vi om det samme! :) Ja det er bare å prøve i vei, helseskadelig er det jo ikke - men om man får langt hår... tja :)

Skrevet

Ja, so? Har jeg skrevet at det ikke er det da? Det er uansett to forskjellig produkter.

Apotekene kan ikke garantere at det de selger ikke er helseskadelig. De fleste produktene på apotek inneholder nettopp helseskadelige ingredienser. Ikke stol på de som jobber på apotek, de kan medisiner, intet annet...

Hmm.. jeg snakket med en apotekansatt her om dagen som fortalte dette, at produktene de solgte kun var fri for helseskadelige ingredienser men hadde ingen krav når det gjaldt virkning. Men det er jo riktig det du sier, de har peiling på reseptbelagte/reseptfrie legemidler, og ikke hudkremer og shampo.

Skrevet

Litt relevant avsporing, håper det er ok TS :) OBS langt!

Dette er en blanding av synsing, sunn fornuft og egen erfaring, men jeg tror forutsetningene for å få langt hår er dette:

1) Gener/arv: noen er heldige og er født med hår som har lang "levetid" før det faller av naturlig, og da blir håret naturligvis lengre så lenge det ikke brekker/faller av av andre årsaker. For noen er det derfor umulig fra naturens side å få hår som rekker til rompa.

2) Indre påvirkning: dvs kosthold, hvor mye vann du drikker, stress etc

3) Ytre påvirkning: hvilke hårpleieprodukter du bruker, bruk av hårføner/rettetang, hvordan du børster håret, farging/bleking, hairextensions, inneklima, forurensing etc

Jeg har langt glatt hår selv (til midjen ca), og det er sunt og jeg får nesten aldri slitt hår eller splittede tupper. Håret mitt vokser ca 2 cm i måneden. Jeg kan jo si hva jeg gjør, uten at jeg tror det er noen magisk oppskrift som passer for alle - men dette funker for meg iallefall:

a) Jeg bruker alltid hårprodukter fra frisør. Hårprodukter kjøpt i dagligvareforretning er gjerne billigere fordi de inneholder en mindre andel av de pleiende ingrediensene, og mye mer fyllstoff. Akkurat nå bruker jeg Sebastian Drench Moisturising Shampoo, Sebastian Light Weightless Shine Conditioner og hårkur fra Maroccan Oil. Vasker håret annenhver dag, og kurer en gang per uke.Ellers bruker jeg Maroccan Oil Hair Treatment hvis jeg merker at håret begynner å bli tørt i tuppene. Jeg bruker sjelden hårspray, akkurat nå bruker jeg kun en leave-in balsamspray fra frisør (husker ikke merket) for å dempe frizzen litt. Er veldig fornøyd med produktene jeg bruker nå, og jeg liker også produkter fra Joico.

b) Jeg begrenser all varmebehandling av håret til et minimum. Dvs at jeg sjelden bruker rettetang, og jeg føner håret kun hvis jeg har vått hår og skal ut i kulda, og da bruker jeg så lav varme som mulig.

c) Egentlig burde man vel helst ikke farge håret, men jeg gjør nå det likevel. Jeg farger håret hos frisør. Produkter til hjemmefarging er mye sterkere og min erfaring er at de sliter mer på håret. Hos frisøren farger jeg som regel kun etterveksten med permanent farge og tar en minicolor/glansvask på resten, og trenger derfor ikke farge hele håret med permanent farge så ofte, som regel bare hvis jeg bytter hårfarge. Jeg farger håret nært opp til min egen farge, mest for å skjule noen få grå hår (grr - dårlige gener!) men også for å friske opp min naturlige farge som jeg etter årevis med mange ulike hårfarger i bunn og grunn er ganske fornøyd med. Jeg har aldri bleket håret.

d) Jeg børster håret mens det er vått. Hvis det er flokete tvinger jeg ikke børsten igjennom, men bruker litt leave-in balsam til det løsner lett. Jeg børster det "nedenfra", dvs jeg starter med tuppene og når det er glatt jobber jeg meg oppover håret i seksjoner og tar toppen av hodet til slutt. Da løser flokene seg mye lettere. Når håret er tørt bruker jeg en "babybørste" for fint hår, og evt fukter det litt først med leave-in balsam og vann.

e) Jeg går aldri ut i kulda med vått hår - da fryser det og brekker lett.

f) Jeg bruker ikke hairextensions/clips etc. En bekjent mistet håret flekkvis etter mange år med hairextensions, fordi hennes eget hår var blitt så slitt - skrekk og gru!

g) Jeg bruker sjelden stramme strikk/hårnåler etc, prøver å velge strikk/hårnåler som ikke brekker håret og jeg er forsiktig når jeg tar dem på/av så de ikke lugger.

Tja - det var det tror jeg :) puh... *kaster på håret i sakte film* ;)

Skrevet

Har snart brukt opp en flaske med disse produktene... Ja, håret mitt har vokst en del, men det gjør det om jeg bruker FAST eller ei. Den mest åpenbare effekten jeg merker på mitt hår, er at det har blitt mer tørt og mistet glans.

Gjest Euforia
Skrevet

Tull. Er du like naiv når det gjelder bruktbilselgere og?

Når disse produktene blir anbefalt fra sykehus til kreftpasienter, så ligger det kanskje noe i det, eller? Creds til deg for at du ikke turte å poste dette under ditt eget nick engang, haha... Er du like feig i virkeligheten og?

Skrevet

Når disse produktene blir anbefalt fra sykehus til kreftpasienter, så ligger det kanskje noe i det, eller? Creds til deg for at du ikke turte å poste dette under ditt eget nick engang, haha... Er du like feig i virkeligheten og?

Ikke nødvendigvis.

Latterlig at du ikke greier å holde deg til reglene på forumet. Patetisk å måtte ty til AB-hets.

Gjest Euforia
Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Latterlig at du ikke greier å holde deg til reglene på forumet. Patetisk å måtte ty til AB-hets.

Jeg har ingenting imot folk som velger å skrive under anonym bruker, men når de bevisst trykker på "post som anonym" bare for å slenge dritt til vedkommende, så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke tror jeg snakker med verdens kuleste person. ;)

Skrevet

Jeg har ingenting imot folk som velger å skrive under anonym bruker, men når de bevisst trykker på "post som anonym" bare for å slenge dritt til vedkommende, så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke tror jeg snakker med verdens kuleste person. ;)

Hvordan vet du at vedkommende "bevisst trykker på ab, bare for å slenge dritt"? Hvordan kan du vite at hun/han ikke er en av de (oss) som alltid skriver som ab?

Anonymous poster hash: 73205...414

• Liker 1
Skrevet

Å kalle noen for naiv fordi de tror på alt en selger sier, er ikke hets.

• Liker 1
Gjest Euforia
Skrevet

Hvordan vet du at vedkommende "bevisst trykker på ab, bare for å slenge dritt"? Hvordan kan du vite at hun/han ikke er en av de (oss) som alltid skriver som ab?

Anonymous poster hash: 73205...414

Det vet jeg ikke, poenget mitt er at det er teit å skrive dritt når man er anonym.

Gjest Euforia
Skrevet

Å kalle noen for naiv fordi de tror på alt en selger sier, er ikke hets.

Naiv er ikke et positivt ladet ord, det er ment negativt. Nå gidder jeg ikke diskutere mer, det ødelegger tråden. :)

Skrevet

Aldri opplevd at hårprodukter får håret mitt til å vokse fortere. MEN, jeg var hos en osteopat som fikset låsninger i kroppen, og da ...POFF, begynte håret og vokse. Var visst noe med at nakken faktisk påvivrker hårveksten, har man mye låsninger så kan det ha innvirkning.

Skrevet

d) Jeg børster håret mens det er vått. Hvis det er flokete tvinger jeg ikke børsten igjennom, men bruker litt leave-in balsam til det løsner lett. Jeg børster det "nedenfra", dvs jeg starter med tuppene og når det er glatt jobber jeg meg oppover håret i seksjoner og tar toppen av hodet til slutt. Da løser flokene seg mye lettere. Når håret er tørt bruker jeg en "babybørste" for fint hår, og evt fukter det litt først med leave-in balsam og vann.

e) Jeg går aldri ut i kulda med vått hår - da fryser det og brekker lett.

f) Jeg bruker ikke hairextensions/clips etc. En bekjent mistet håret flekkvis etter mange år med hairextensions, fordi hennes eget hår var blitt så slitt - skrekk og gru!

g) Jeg bruker sjelden stramme strikk/hårnåler etc, prøver å velge strikk/hårnåler som ikke brekker håret og jeg er forsiktig når jeg tar dem på/av så de ikke lugger.

Tja - det var det tror jeg :) puh... *kaster på håret i sakte film* ;)

Faktisk brekker håret 3 ganger lettere når det er vått, ville heller brukt babybørsten eller latt vær å gre det vått, og heller gredd det ut med tangle teezer når det er tørt!

Men uansett, hvilke hårstrikk bruker du som du mener ikke brekker håret? Jeg bruker de som er helt standard, med metallclips, men merker det fort faller av noen hårstrå når jeg tar det av, og at det gnisser håret litt..

• Liker 1
Skrevet

Faktisk brekker håret 3 ganger lettere når det er vått, ville heller brukt babybørsten eller latt vær å gre det vått, og heller gredd det ut med tangle teezer når det er tørt!

Men uansett, hvilke hårstrikk bruker du som du mener ikke brekker håret? Jeg bruker de som er helt standard, med metallclips, men merker det fort faller av noen hårstrå når jeg tar det av, og at det gnisser håret litt..

Det er sikkert helt riktig det du sier om å gre håret når det er tørt. Jeg grer det vått fordi jeg opplever at hvis jeg lar flokene tørke så er de helt umulige å få ut. Men håret mitt blir ikke veldig flokete, har glatt/slett hår så børsten glir lett igjennom nyvasket hår, og noen ganger holder det å bare dra fingrene lett igjennom det. De størte flokene får jeg hvis jeg har brukt hårspray etc for å f.eks holde spensten i krøller laget med rettetang.

Angående hårstrikk så er det stor forskjell på hvor stramme de er - jeg unngår de som er for stramme, eller for slakke slik at jeg må tvinge de en ekstra gang rundt for at håret skal sitte. Jeg har funnet noen strikk som funker for meg, men det har jo med tykkelsen på mitt hår å gjøre :) Ellers er jeg bare forsiktig når jeg setter dem i slik at ikke små hår filtrer seg i strikken, og jeg passer på å dra ut strikken runde for runde istedet for å dra ut hele på en gang.

Ellers tror jeg mange med langt hår føler de mister mer hår enn andre (hår sitter fast i strikken, børsten, dusjsluket etc), men det er vel bare det at man legger bedre merke til de som faller av siden de er så lange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...