Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel
Skrevet

Hva gir man i dåpsgave? Har ikke vært i dåp på årevis. Det er barnet til et vennepar av oss.

Mannen skal sannsynligvis være fadder, er ikke helt avgjort enda. Må en som fadder gi en gjevere gave?
Har dere noen gode tips?

Er ei jente om det har noe å si :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist vi var i dåp gav penger utfra hva vi har råd til. Han har alt han trenger og litt til så syntes det var bedre med penger som ble satt rett på sparekontoen hans. Vi var også faddere. :) Ellers fikk han bl.a bleier, klær, sparebøsse, høydemåler og bestikk i sølv, krabbeteppe, bøker og smykker.

Skrevet

Det er vel vanlig at faddere gir en litt finere gave? :)

Røros barnepledd en gavehit jeg stadig vender tilbake til, ca 600 kr?

Anonymous poster hash: a8fbc...737
  • Liker 3
Skrevet

Medlemskap i distriktets boligbyggelag er helt genialt. Har man medlemskap der og er på utkikk etter leilighet senere har man forkjøpsrett. Veit om flere av mine venninner som fikk det i dåpsgave og kunne kjøpe seg leilighet på første rekke når de skulle det.

Skrevet

Vi ble veldig glade for barnebøker. Hun fikk en fin eventyrbok og en sangbok. Ellers fikk hun et sånt sett med tallerken, skål og kopp. Det er i daglig bruk. :)

Skrevet

I mine øyne er bøker gull! :) De gode, gamle eventyrbøkene for ekempel :)

Ellers var vi også glade for å få bl.a sølvbestikk (daglig i bruk), sparebøsse og rørospledd.

Må virkelig faddere gi ekstra fin og dyr gave? Er det ikke tanken som teller?

Skrevet

Jeg har gitt barne-ullpledd med stor suksess! Flåklypa-pledd i ull for baby/barn. Tror det kosta 300kr på Princess.

Skrevet

Sist jeg var i dåp var jeg der som gudmor og som gave ga jeg ett sølvsmykke i en vakker hjerteboks "for prinsesser" + at jeg har opprettet en konto til dette barnet der jeg setter inn 100,- i mnd og på dåpsdagen satte jeg inn 500,-.

Før dette har jeg vert i dåp som "vanlig gjest" og da har jeg enten gitt 500,- (200,- til de jeg ikke har såå god kontakt med, altså litt fjernere relasjoner). Eller en gjenstand i sølv slik som en smykkeboks eller ett armbånd. :laugh:

Skrevet

Jeg handler alltid dåpsgaver i gullsmed foreninger jeg. Der har de jo alt mulig som de kan ta vare på. Hva med å starte på en sølvtøy serie? Start med en skjed eller noe, og så kan hun få en ny del til den serien til hver bursdag? :)

Eller så har de jo så mye annet fint, både i smykker og skrin og sparebøsser osv osv.. :)

Skrevet

Sånne "barneservise-sett" er også fine. Jeg har gitt det bort i dåpsgave. Fikk selv det til min dåp, og har det ennå.

Jeg ga bort dette.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt veldig glad for sånne flotte dåpsalbum med inngravering til mine barn. Også kjede med stjernetegn. Og ene fadderen malte flott portrett av sønnen min :-) ellers er det som noen nevner over her veldig lurt med medlemskap i boligbyggelag eller start på å samle sølvbestikk eller servise

Skrevet

Vi ga sparebøsse med penger i, som et symbol på at det skulle spares til leilighet eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...