AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har nettopp fått lappen, yey! Men når kan jeg leie bil? Sjekket hjemmesiden til Avis men fant ikke noe om det. Har lappen på automat. Anonymous poster hash: 13425...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg sjekket det i en forbindelse, og jeg mener at man må ha lappen i to år før man kan leie bil. Anonymous poster hash: b44e3...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg sjekket det i en forbindelse, og jeg mener at man må ha lappen i to år før man kan leie bil. Anonymous poster hash: b44e3...711 På datoen 2 år? Gjelder det i utlandet og? Hadde tenkt meg til Miami i januar 2015, må jeg da vente til oktober 2015 med å leie bil? Anonymous poster hash: 13425...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har nettopp fått lappen, yey! Men når kan jeg leie bil? Sjekket hjemmesiden til Avis men fant ikke noe om det. Har lappen på automat. Anonymous poster hash: 13425...342 http://www.avis.no/biler/Tilleggstjenester/Ung-sjafor Som det står her. Hos Avis krever de du har hatt sertifikat i 1år før du kan leie hos dem. Det er mulig andre utleiefirma har andre betingelser. Anonymous poster hash: c4c7a...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HD_berta Skrevet 11. oktober 2013 #5 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Skal du til Miami anbefaler jeg Alamo. Vilkårene kan du lese her:http://www.alamo.no/rentalpolicies/1665/no/US Her kan du leie fra du er 18, men må betale et ekstra gebyr for unge sjåfører. Endret 11. oktober 2013 av HD_berta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Del Skrevet 11. oktober 2013 Har du tenkt å leie bil i USA bør du gå grundig gjennom sikkerhet først. Der borte har du et helt annet kriminalitetsbilde enn i Norge. Og leiebiler er det første kriminelle der borte går etter, da det er som regel turister som leier og anses som et enkelt bytte. Du må ALDRI stoppe for noen. Selv ikke om noen bumper lett baki bilen din. Vent med å stoppe til du har kommet til et sted med folk (bensinstasjon, butikk, skole etc). Jeg ville personlig heller ha kjøpt en bil der billig, for så å selge den når roadtripen er over. Så slipper man å kjøre rundt som en markør for kriminelle. Anonymous poster hash: a72ea...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Del Skrevet 13. oktober 2013 Skal du til Miami anbefaler jeg Alamo. Vilkårene kan du lese her:http://www.alamo.no/rentalpolicies/1665/no/US Her kan du leie fra du er 18, men må betale et ekstra gebyr for unge sjåfører. Takk, det var fint Jeg er over 18 altså, faktisk så mye som 32. Derfor jeg lurer på om det er noe minimum på hvor lenge jeg må ha lappen før jeg kan leie. Men mulig jeg går for å kjøpe meg en bil, det er ikke noe problem. Tenkte være borte ca 2 mnd i Miami så det lønner seg kanskje mer å kjøpe.. Anonymous poster hash: 13425...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Del Skrevet 13. oktober 2013 Har du tenkt å leie bil i USA bør du gå grundig gjennom sikkerhet først. Der borte har du et helt annet kriminalitetsbilde enn i Norge. Og leiebiler er det første kriminelle der borte går etter, da det er som regel turister som leier og anses som et enkelt bytte. Du må ALDRI stoppe for noen. Selv ikke om noen bumper lett baki bilen din. Vent med å stoppe til du har kommet til et sted med folk (bensinstasjon, butikk, skole etc). Jeg ville personlig heller ha kjøpt en bil der billig, for så å selge den når roadtripen er over. Så slipper man å kjøre rundt som en markør for kriminelle. Anonymous poster hash: a72ea...e00 Er bare å sørge for å ha skikkelig forsikring det. Så har det lite å si om noen finner det for godt å stikke av med bilen din utover at du blir litt forsinket. Anonymous poster hash: 75f41...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Del Skrevet 13. oktober 2013 Er bare å sørge for å ha skikkelig forsikring det. Så har det lite å si om noen finner det for godt å stikke av med bilen din utover at du blir litt forsinket. Anonymous poster hash: 75f41...15d Vel..at hun blir robbet fra bil er det heldigste utfallet i en slik situasjon. Her snakker jeg om voldtekt og verre ting. Ikke glem at i USA så forsvinner det årlig ca 2000 mennesker. Mennesker som aldri blir funnet igjen eller senere funnet drept. Man regner med det til enhver tid er minst 35 seriemordere som går løs i USA. Det beste stedet å finne seg et offer er definitivt langs landeveien. Enten som sjåfør eller passasjer. Anonymous poster hash: a72ea...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 14. oktober 2013 #10 Del Skrevet 14. oktober 2013 Snakk om å krisemaksimere!! Leiebiler har ikke egne registreringsskilt som før lengre, pga alle turistene som ble ranet. Nå er det neppe et stort problem lengre. Om du leier bil fra Norge er alle forsikringer inkludert. Holidayauto og eleiebil er greie sider å leie via for ikke-amerikanske kunder da! Kjøpe billig bil i Florida er ca utopi. Finner du en bil til under 1000 dollar er den ofte uten motor e.l. Bedre å leie da. Er ikke sikkert du trenger bil hver dag under hele oppholdet heller? Det kan være meget problematisk å få registrert og forsikret en bil der borte uten amerikansk førerkort og social security nummer, og forsikring er dyrt og uoversiktlig. Du bør ha kredittkort (ikke debet), enkelte firma godtar ikke debetkort. Jeg var i Florida 3 mnd i fjor og sjekket en del priser på bruktbil og leie der borte. Bruktbilprisene var faktisk omtrent som de norske på eldre biler! 2000 dollar for en 97 stratus er mer enn jeg fikk for min her hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå