AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Alstå til eksempel bli gravid og føde dette barnet i januar. Deretter bli gravid igjen i februar og føde i november? Er det noen som har to barn på rappen slik at det er måneder og ikke år, som skiller dem? Hva er deres erfaring med dette? Anonymous poster hash: eb001...21a
Gjest Offensive Pie Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Det er vanlig nok til at det finnes et eget begrep for det - irske tvillinger 5
Nerine_ Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Ja det er mulig, om det er så lurt er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Det er fullt mulig. Det som skal til er at eggløsningen kommer i gang igjen etter fødselen. Jeg ble gravid etter 6mnd, da jeg sluttet å amme. Men ville ikke slttet å amme bevisst for å bli raskt gravid igjen. Jeg er forresten glad for å ha ungene mine på hvert sitt kalenderår, mtp at de ikke havner i samme kull i barnehage og på skolen. Anonymous poster hash: 3c254...9e6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Det er mulig ja! Det var to unger i nabolaget da jeg vokste opp, som var født samme året. Om jeg ikke husker feil så valgte foreldrene å la den yngste (født i desember) begynne på skolen året etter den eldste. Anonymous poster hash: 897dc...25b
Redbull Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Kjenner to stk som har gjort det Har ikke snakka med de om hvordan de opplevde det...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Kjenner 2 stk som er født med 11 måneders mellomrom.. Men i to årstall, ene er født i desember og andre i november året etter. Er jo nesten det samme, et mnd lengre fram og de ville vært født samme år. Ser ikke det gale i det. Veldig vanlug før i tiden at mor fikk 10-12 barn på 15-16 år... De kvinnene jobbet døgnet rundt hele livet, mange ble over 95 og døde med skoene på. Altfor mye propaganda nå til dags om å "vente" ... Phøh! Tull og fanteri. Vil folk ha tette barn, la de da få det!Anonymous poster hash: 4e6e1...2dd
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 En bekjent av meg fikk 2 barn på samme kalenderår, men det var fordi minstemann var veldig prematur da... Men det gikk veldig bra, og ungene går i samme klasse, og er helt jevne i dag:) Anonymous poster hash: 6c0b5...23d
Vera Vinge Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Kjenner 2 stk som er født med 11 måneders mellomrom.. Men i to årstall, ene er født i desember og andre i november året etter. Er jo nesten det samme, et mnd lengre fram og de ville vært født samme år. Ser ikke det gale i det. Veldig vanlug før i tiden at mor fikk 10-12 barn på 15-16 år... De kvinnene jobbet døgnet rundt hele livet, mange ble over 95 og døde med skoene på. Altfor mye propaganda nå til dags om å "vente" ... Phøh! Tull og fanteri. Vil folk ha tette barn, la de da få det!Anonymous poster hash: 4e6e1...2dd Eh, det var vel ikke akkurat vanlig at mødre med 10-12 barn levde til de ble nesten 100, nei. Det er flere grunner til at levealderen i Norge har økt drastisk gjennom det forrige århundre, og jeg utelukker ikke at mindre slitasje på kvinnekroppen og at færre kvinner døde i barselseng i det minste spilte litt inn på det. Noe annet er om noen velger å få to tette i dag, det blir jo en helt annen diskusjon. De sier vel at kroppen helst bør få noen måneders restitusjon før ny graviditet da, men det er en del som går rett på en ny runde med en gang. Selv kan jeg jkke tenke meg hvordan det ville vært å ha en trøtt og kvalm periode mens jeg selv hadde en nesten nyfødt som sov svært dårlig. Jeg var mentalt klar for en ny før sønnen min rundet året, men det er jo noe annet enn den første babyperioden. Jeg fikk for øvrig ikke tilbake menstruasjonen før 8-9 mnd etter fødsel, så for min del hadde jeg vel måttet slutte å amme om jeg ville hatt veldig tette barn. Endret 12. oktober 2013 av Vera Vinge 9
Molimaki Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Min ene storesøster er født i januar 1973 & storesøster nr. 2 er født i november 1973, så er fuldt muligt
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Det er mulig, men det er ikke helt ideelt, og det er vanskelig å få til med vilje. (Jeg kjenner ei som har rundt 10 mnd mellom sine, men da var minstemann 3 mnd prematur.) Anonymous poster hash: 7bf7b...cfb
Arkana Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Det er absolutt mulig (jeg husker det var to i klassen min på barneskolen som var født januar og desember samme år). Jeg fikk mensen igjen etter 8 uker med alle tre, så rent teknisk kunne jeg fått barn samme år igjen. Det er jo heller ikke alle som planlegger to så tette barn, uhell skjer.
Sola^ Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Gjekk i klasse med to som var født same året. Eine i februar, og andre i desember.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg gikk i klasse hvor tre brødre var født samme år. Førstemann i januar, deretter kom tvillinger på slutten av året. Som klassevenn opplevde jeg dem ikke som spesielt sammensveiset, det foregikk en type "usynlig" konkurranse mellom brødrene. De kranglet og sloss, og jeg fikk inntrykk av at foreldrene bare lot dem sloss uten å gripe inn. Vet at de ikke har hatt det bra i voksen alder heller. Anonymous poster hash: ce766...795
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 En bekjent av meg fikk 2 barn på samme kalenderår, men det var fordi minstemann var veldig prematur da... Anonymous poster hash: 6c0b5...23d Mulig det er jeg som er dum her, men har det noe å si at den minste var prematur? Anonymous poster hash: df445...48b
Orbis Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Er kun 361 dager mellom meg og broren min
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Mulig det er jeg som er dum her, men har det noe å si at den minste var prematur? Anonymous poster hash: df445...48b Om det premature barnet ikke hadde vært prematurt, så hadde det jo blitt født til normal tid. Og det vil si sannsynligvis (i dette tilfellet) mer enn 1 år etter sitt søsken. Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Hun ene på ungemødre i 2010 ble 3barns mor på 1år, første i februar og 2 i februar året etter, det var 1dag forskjell på bursdagene Anonymous poster hash: 44448...256
Myrthel Skrevet 12. oktober 2013 #19 Skrevet 12. oktober 2013 Mulig det er jeg som er dum her, men har det noe å si at den minste var prematur? Anonymous poster hash: df445...48b Hvis førstemann er født i mars og neste mann skulle blir født i februar året etter, men kom tre mnd for tidlig (prematur) - altså i november - har det alt å si for TS spørsmål. Begge hadde altså IKKE blitt født i samme år hvis ikke sistemann var prematur. En av grunnene til at man "advarer" mot tette sv. skap er fordi nr. 2 har lett for å komme før tiden. Det er heller ikke bra for mors kropp.
Gjest Riskjeks Skrevet 12. oktober 2013 #20 Skrevet 12. oktober 2013 Det har jo ikke noe med å ønske å få barn tett i alder... De fleste kan ikke få barn så tett, fordi, i alle fall hvis man ammer, så tar det noen måneder, gjerne oppimot et år, før man er fruktbar igjen. Så det er ikke slik at alle egentlig kan få barn med 11-12 mnd mellomrom hvis de vil Har for øvrig inntrykk av at det er ganske vanlig å få barn tett, i alle fall ikke sjeldnere enn før. 2 år i mellom er jo veldig vanlig i alle fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå