Gå til innhold

"If its meant to be, it will be"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det er tull. Man må jobbe for å få til noe. Det hjelper ikke å sitte inne å tenke "Jaja, da var det ikke ment til å være oss", når man ikke har gjort noe. Blir nesten litt småirritert når noen kommer med det ordtaket.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: ca5bd...008
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg.

Anonymous poster hash: dee64...321
Skrevet

Jeg mener det er tull. Man må jobbe for å få til noe. Det hjelper ikke å sitte inne å tenke "Jaja, da var det ikke ment til å være oss", når man ikke har gjort noe. Blir nesten litt småirritert når noen kommer med det ordtaket.

Hva mener dere?

Jeg er litt enig og litt uenig, noen ganger bruker folk det som en unnskyldning, mens andre ganger har man faktisk prøvd hardt og lenge men det gikk bare ikke. Så da var det ikke ment å fungere da tenker jeg.

Anonymous poster hash: 70788...a09

Gjest Awzm me
Skrevet

Man kan jo se på det slik at om man ikke jobber for det, så er det ikke meant to be uansett.

Jeg likte å ha dette uttrykket i bakhodet da jeg noe ufrivillig "måtte/skulle" vekk fra kjæresten og vi så på det som best å slå opp, og håpet vi endte opp sammen igjen. Som vi gjorde :)

Måtte trosse grunnen til at jeg måtte vekk, altså, jobbet for forholdet, så kanskje det var meant to be

Gjest Riskjeks
Skrevet

Enig med TS. Det finnes ingen forutbestemt skjebne. Man må skape sin egen.

Skrevet

Enig med TS. Det finnes ingen forutbestemt skjebne. Man må skape sin egen.

Akkurat det jeg mener!

Anonymous poster hash: ee22a...8d4

Skrevet

Kommer jo an på hva man legger i det. Noen er rett og slett ikke kompatible, men plager seg selv i ettertid med "what if". Noen finner at de ikke kan være sammen på et tidspunkt, men finner sammen senere når de er i en annen livssituasjon. Og selv om man er kompatible så betyr vel ikke det at man ikke må jobbe med forholdet iblant.

Skrevet

Hva mener dere?

Bibelen og Hollywood har gjort at noen tror at alt har en hensikt som er bestemt av noe utenfor dem selv. En slags trøst for folk som ikke takler sin egen unnfallenhet og tilkortkommenhet eller å forholde seg til at noe rett og slett ikke funker, lettere å klandre en mystisk sammenheng i universet.

Anonymous poster hash: cdfad...951

Gjest Riskjeks
Skrevet

Bibelen og Hollywood har gjort at noen tror at alt har en hensikt som er bestemt av noe utenfor dem selv. En slags trøst for folk som ikke takler sin egen unnfallenhet og tilkortkommenhet eller å forholde seg til at noe rett og slett ikke funker, lettere å klandre en mystisk sammenheng i universet.

Anonymous poster hash: cdfad...951

Nemlig ;)

Skrevet

"If its meant to be, it will be" gjelder jo uansett i livet om du står på eller venter. For skjebnen velger retning uansett, og sånn er det bare.

Anonymous poster hash: 0b485...7c4

Skrevet

"If its meant to be, it will be" gjelder jo uansett i livet om du står på eller venter. For skjebnen velger retning uansett, og sånn er det bare.

Nei. De som er uteliggere, havner oppi rusen, kommer på barnehjem, dør. Mener du at det er skjebnen?

Gjest Riskjeks
Skrevet

For noe tull. Det er tilfeldigheter og egne/andres valg som avgjør.

• Liker 1
Skrevet

Enig.

Skrevet (endret)

Synes det ordtaket blir å fraskrive seg ansvar. Tenker at dersom man ønsker å få til noe, så må man jobbe for å få det til å skje. Jeg føler at dersom jeg ikke har gjort det som er i min makt, så har jeg ikke jobbet hardt nok for det. Når jeg var yngre turde jeg ikke å si hva jeg følte og hva jeg ønsket dersom jeg flørtet eller holdt på med en jente. Synes det var så flaut å fortelle dette å risikere en avvisning, men det har endret seg litt.

Synes fremdeles det er litt kleint å ta initiativ til en jeg synes søt, men jeg bare gjør det bare likevel. Av og til går det, andre ganger ikke.

Endret av .-L-.
Skrevet

I eksempelet TS presenterer så er jeg egentlig helt enig. Men allikevel så tenker jeg at dette ordtaket i en del sammenhenger er relevant i kombinasjon med egen innsats. Det gjelder vel ofte der det også angår andre enn en selv. Man kan for eksempel gi full innsats for å "få" en person, men x-faktoren er jo hva den andre vil/gjør, og hvis forholdet skal være liv laga, så må jo den andre også gjøre noe. Hvis ikke den er interessert, så er det jo heller ikke "meant to be". Men å legge skylda/skjebnen på sånne ordtak blir jo ganske håpløst, for meg blir det mer en frase som beskriver at "jeg kan bare nå så langt alene, skal jeg nå lenger så må noe/noen møte meg på veien dit", men kun der det gjelder relasjoner.

Gjelder det ting kun jeg selv kan gjøre noe med, da må jeg også legge ned all innsatsen selv, det er ikke sånn at man bare plutselig blir lege om det er meant to be, det krever egeninnsats, og det er kun en selv som kan ordne det.

Skrevet

Jeg har ingen tro på at det kun finnes en "den rette", det hadde jo vært umulig å finne han blant 5 milliarder mennesker, men jeg har tro på at noen kan være den rette i perioder av livet. Det som gjør ham til den rette for resten av livet er selvfølgelig at begge ønsker å satse på og jobbe med forholdet. Når det er sagt, Thor jeg at noen ikke passer sammen i det lange løp - også av andre grunner, og hvis man velger å gå da var det jo ikke ment å vare. Altså; jeg tror ikke at prinsen kommer på en hvit hest man blir sittende på resten av livet, men jeg tror absolutt at prins(ene) finnes der ute.

Skrevet

Ja, fordi de ente opp sånn? Det er skjebnen som styrer våre valg uansett hva du gjør.

Nei. De som er uteliggere, havner oppi rusen, kommer på barnehjem, dør. Mener du at det er skjebnen?

Skrevet

Det er nettopp det som er skjebnen kjære deg. Vi lever i skjebnen.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis "skjebnen", men noen ganger må man også bare la ting få gå sin naturlige gang. Andre ganger kan det være verdt å slåss for.

Skrevet

Der findes en slags optimister

som burde slås langsomt ihjel -:

dem der sætter sig ned og tror,

det altsammen går af sig selv.

Der findes en slags pessimister,

som bør udryddes tand for tand -:

dem der tror, at det dog ikke går,

selv om man gør hvad man kan.

(Piet Hein)

Anonymous poster hash: fc149...9e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...