Gå til innhold

10 uker gravid, blødde friskt nå etter å ha tisset... Ingen smerter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan dette bety? :( Jeg sitter her og er nervøs hvert minutt for at jeg skal få smerter og at jeg skal miste nå. Har hatt en helt jævlig dag fra før av på jobben og jeg bare gråter og gråter nå.. Er livredd hver gang jeg nå skal tørke meg nedentil og ser friskt blod igjen. tør nesten ikke sjekke nå en halvtime etter jeg tissa og så at jeg fikk friskt blod på papiret.. :( Anonymous poster hash: 1b6e0...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde friskt i uke 6 og det gikk bra. :hug:

Anonymous poster hash: 3cf1f...646
Skrevet

ts her...

åååå håper så inderlig dette går bra.. :( Tusen takk for det innlegget :hug: uffamei...

Anonymous poster hash: 1b6e0...cd0
Skrevet

Jeg fikk det samme i uke 8, gikk fint :) Har en liten baby nå! Snakk med legen på mandag :)

Anonymous poster hash: fd639...40b

Skrevet

Har hatt mange små blødninger siden jeg ble gravid, noe som er helt vanlig og som regel ufarlig, men man blir jo kjempenervøs. Slimhinnene er mer følsomme når man er gravid, så om du f.eks nylig har hatt sex kan det være at du har fått en liten rift, skal ikke mye til før det blør litt. Det er helt vanlig med blødninger, men om blødningen tar seg opp og/eller du får smerter kan du jo ringe legevakta. Det er jo dessverre ingenting man kan gjøre hvis det først går galt så tidlig, men hold deg i ro og prøv å slapp av :klem:

Gjest halebein
Skrevet

Hadde ringt legevakten å rådført meg, om ikke annet enn for å roe nervene mine. :-) lykke til!

Skrevet

Jeg hadde litt friskt blod på papiret to ganger, en gang i uke 10, og en i uke 11. Og nå er gutten et år, så det kan gå bra.

Skrevet

ts her igjen...

Tusen tusen takk for svar jenter, at dere tar dere tid til å skrive..

Jeg har ikke turt å ha sex siden jeg ble gravid, for jeg er redd for smerter og sånn. Så blødningen er ikek pga sex vet jeg.. Men håper det er pga noe ufarlig allikevel..

Sitter bare på vent nå, helt anspent og bare venter på å kjenne de første smertene, også er det igang!!

Skal prøve å slappe av, aner ikke hvordan dere jenter/andre jenter klarer være så sterke når det gjelder sånt her..

Jeg tenkte aldri på hvordan det måtte ha vært å spontanabortert når jeg ikke var gravid, men nå så skjønner jeg mer av hva slags helvete de kvinner som har vært igjennom det måtte ha hatt.. :(

Smertene, skuffelsen, tida etterpå osv...

Jeg er livredd for smertene.. Livredd!

Skrevet

Jeg har bare blødd en dråpe i mitt nåværende svangerskap, det er bare ca 3 uker siden, og jeg er 38 uker på vei. Så ikke alle gravide blør selv om noen gjør det. Og jeg har regelmessig sex. Jeg har hatt en spontanabort og blødde mer enn det du beskriver og hadde smerter. Det er et bra tegn at du ikke blør masse og ikke har smerter, men jeg hadde ringt legen om jeg var deg, bedre med en gang for mye enn for lite. Legevakta tar neppe i mot deg da en spontanabort ikke regnes som akutt. Så ring fastlegen din mandag. Går sikkert bra :hug:

Skrevet

Jeg ville ringt fastlegen på mandag og bedt om å få komme inn til en rask time, så de kan måle hcg med noen dagers mellomrom for å se om den stiger. Hvis det ikke har skjedd noe spesielt før da.

Jeg blødde mye og friskt i starten av denne graviditeten. Det viste seg å trolig skyldes at morkaka lå foran da, fikk jeg beskjed om på ultralyd et par uker senere. Har også blødd tidligere som gravid, og det har både vært uskyldig og endti abort. Så ikke lett å vite hva det skyldes før du får sjekket mer.

Men jeg hadde ikke utsatt meg for et besøk på legevakta når det er så tidlig. De ber deg mest sannsynlig om å se det an. Fastlegene vil ofte gjøre mer, er mitt inntrykk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blødde bare noen kikket frekt på meg de første 12-14 ukene pga lettblødende livmorhals(det ahr jeg fra før av, ble bare tusen ganger verre ifbm graviditet) - og jeg sjekket som andre her nevner hCG hos fastlegen.

Men du er nå såpass på vei, hCG synker jo naturlig i uke 8-10 etter å ha nådd en topp - så jeg ville heller fått fastlegen til å sjekke innvendig om det er en påbegynnende SA eller om blødningene kommer fra selve skjeden.

Anonymous poster hash: 576a7...05d
Skrevet

Ikke for å skremme, men det kan også være starten på en spontanabort. Hos meg startet det med litt blod på papiret i uke 11. Først etter noen dager begynte jeg å blø skikkelig, og da var det i gang.. Håper at blødningen din skyldes noe annet. God bedring

Anonymous poster hash: b7a52...665
Skrevet

Hvis det er en ma (at fosteret er dødt og ikke kommer ut) så er det bedre å finne det ut nå enn under ul i uke 18. Men håper at det ikke er det! Lykke til :klem:

Anonymous poster hash: 847eb...b33

Skrevet

Så vitt jeg har forstått så er det vist ikke helt uvanlig at det kommer litt mere blødninger hvis man er gravid med flere enn 1.. En venninne av meg har hatt to graviditeter, og fossblødde flere ganger under begge svangerskap. Men hun hadde da altså flere enn 1 i begge graviditetene :)

Skrevet

Tar du noe for graviditeten?

Skrevet

Ts her...

Takk for svar nok en gang her.. Håper det ikke er en ma eller en sa, da blir jeg forferdelig skuffa. Og ikke minst så gruer jeg meg til å gå igjennom det. Smertene og hvor i all verden skal man gjøre av fosteret? har ikke hjertet til å bare skylle det ned i do tror jeg.. :(

Ja jeg tar folat og multivitamin. Den pakka som heter "Gravid" med 4 piller i..

Skrevet

Har du blødd noe mer da? Om det bare var denne ene blødninger var det sikker bare et blodkar som sprakk!

Ikke bruk krefter på å gru deg til noe som over hode ikke behøver å skje.. ;)

Skjønner at du er redd, men som mange sier her er det ikke uvanlig å blø litt! Jeg blødde en gang i uke 8 jeg og :)

Håper alt er bra! :klem:

Skrevet

Ts her..

Har ikke blødd mer nå, men er livredd for å se noe rødt på papiret av friskt blod uff...

Stirrer på papiret med granskende øyne hver gang jeg er og tisser.

Krysser fingre og bein og armer og tær og ja i det hele tatt. Hele meg er et kryss nå..

Skrevet

Jeg hadde en styrtblødning i uke 6, hadde ikke gjort noe spesielt. Det bare rant, badet så ut som en skrekkfilm. Men det stoppet like fort som det kom.

Jeg hadde småblødninger som gikk fra rosa til brunt i uke 8-13. Alt gikk strålende, fikk to velskapte barn.

Anonymous poster hash: 1d864...b3e
Skrevet

Jeg hadde en veldig stor blødning i uke 9. Gikk veldig bra, lille "bebiss" er 3.5 år nå :) Dro til legen og fikk henvisning til Ul. De sa til meg at så lenge man ikke har smerter er det ofte ufarlig :) Fant aldri ut hvorfor jeg blødde. Kom litt gammel blod dagene etterpå, brunt.

Anonymous poster hash: e817f...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...