Gå til innhold

Samboer snapchatter med tidligere flørter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier; kjærsten har i det siste blitt veldig aktiv på snapchat. På listen over bestevenner står ikke jeg, men en tidligere flamme han altså har kontakt med. Ikke første gang jeg oppdager at han har kontakt med andre bak ryggen min, blant annet henne. What to do? Er snapchat noe uskyldig man bare skal la gå..? Gidder ikke ta det opp og lage drama unødvendig.

Anonymous poster hash: 39865...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme, og synes det er litt ubehagelig å vite at de sender bilder til hverandre; mest fordi jeg helst ikke vil at han skal bli mint på henne og den tiden så ofte... Men, jeg orker heller ikke ta det opp med han, fordi han ikke vet at jeg vet om henne en gang. Og så lager jeg sikkert bare drama.

Fortiden er lagt bak oss alle, forhåpentligvis, og jeg orker ikke lage unødvendig drama for snapchat-bilder. Jeg vet jo ikke hva de sender til hverandre, men jeg satser på at det er helt uskyldig. Vil helst ikke at de skal ha kontakt, men hallo.. Han valgte meg :)

Skrevet

Opplever det samme, og synes det er litt ubehagelig å vite at de sender bilder til hverandre; mest fordi jeg helst ikke vil at han skal bli mint på henne og den tiden så ofte... Men, jeg orker heller ikke ta det opp med han, fordi han ikke vet at jeg vet om henne en gang. Og så lager jeg sikkert bare drama.

Fortiden er lagt bak oss alle, forhåpentligvis, og jeg orker ikke lage unødvendig drama for snapchat-bilder. Jeg vet jo ikke hva de sender til hverandre, men jeg satser på at det er helt uskyldig. Vil helst ikke at de skal ha kontakt, men hallo.. Han valgte meg :)

Han vet ikke at du vet at han har en fortid med henne? Eller vet han ikke at du vet at de snapper sammen?

Skrevet

Snapchat er "ekkelt" på den måten at alle bevis forsvinner innen få sekunder. Det tror jeg senker terskelen for å holde en kontakt som ikke passer seg. Hvorfor skal man holde kontakten varm med andre man har hatt en seksuell eller følelsesmessig interesse for? Tror det fortsatt ligger der bakgrunnen..

Jeg holder bevisst ikke kontakten med mine exer eller sex flørter fra fortiden. Forventer det samme av han.

TS

• Liker 2
Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det! Et bilde som varer ti sekunder på det meste, kan inneholde ting han vet du ikke ville blitt glad for, at de sender intime bilder til hverandre for eksempel, og du kan aldri få bevis for at det ikke er det de gjør med mindre de innrømmer det. Sier ikke det for å være ekkel, men det var den første tanken som gikk i mitt hodet.

Kan trøste deg med at mine gamle flørter var på top 3 på min snapchat, og jeg sendte aldri noe upassende eller flørtende til han. Han gjorde det i blant til meg, sendte seg selv toppløs eller med hjerter osv, men da sa jeg at det var ukult :)

• Liker 1
Skrevet

"Snapchat"..... Jeg aner bare såvidt hva det er, men forstår såpass at det innbærer enda en arena for konflikter mellom partene i forhold.

Jeje, hva blir det neste kuuuule, viktige, nødvendige, må ha, altoppslukende, innenfor sosiale medier tru...?

Enkelte ganger er det deilig å bare drite i alt nytt som popper opp :laugh:

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det! Et bilde som varer ti sekunder på det meste, kan inneholde ting han vet du ikke ville blitt glad for, at de sender intime bilder til hverandre for eksempel, og du kan aldri få bevis for at det ikke er det de gjør med mindre de innrømmer det. Sier ikke det for å være ekkel, men det var den første tanken som gikk i mitt hodet.

Kan trøste deg med at mine gamle flørter var på top 3 på min snapchat, og jeg sendte aldri noe upassende eller flørtende til han. Han gjorde det i blant til meg, sendte seg selv toppløs eller med hjerter osv, men da sa jeg at det var ukult :)

Jeg tenker der samme som deg. Spesielt siden jeg har sett at han har chatter med henne på face også med en flørtende tone.

Han sender meg ganske mange snapshots, men jeg er ikke på topp tre. Huff, dette høres skikkelig fjortis ut, men vi er faktisk i slutten av 20-åra :P

Nei nettet er er helvette med tanke på troskap. Forrige forhold endte pga Facebook. Selvfølgelig er det bare en kanal for flørten, man må jo ta steget selv. Var ikke det samme før da man bare hadde hustelefon!

Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg tenker der samme som deg. Spesielt siden jeg har sett at han har chatter med henne på face også med en flørtende tone.

Han sender meg ganske mange snapshots, men jeg er ikke på topp tre. Huff, dette høres skikkelig fjortis ut, men vi er faktisk i slutten av 20-åra :P

Nei nettet er er helvette med tanke på troskap. Forrige forhold endte pga Facebook. Selvfølgelig er det bare en kanal for flørten, man må jo ta steget selv. Var ikke det samme før da man bare hadde hustelefon!

Ja, utrolig hvor mye komplisert ting har blitt med internett. Men dersom du vet at de har en flørtende tone på facebook i tillegg så ville jeg faktisk sagt i fra til han om at du syntes det er ubehagelig. Si at du ikke vil skape noe drama eller krangling, men du føler deg utilpass dersom han snapper og snakker så mye med henne.

Utrolig hvor mye dumt jenter(og gutter selvfølgelig) kan gjøre for å få oppmerksomhet. Husker eksen min fikk nakenbilder av en på jobben hans titt og ofte. Etter vi var sammen, han sa det til meg som venner. Han sendte jo ikke tilbake, men skal ikke mer en et par trykk for å sende et nakenbilde kjæresten aldri kommer til å oppdage. Synes det er veldig trist, og kan skape så mye sjalusi på måten det er blitt nå. Vanskelig å stole på noen som helst lenger pga. internett. Så jeg synes du skal si i fra så han er klar over hvordan du føler det, men uten å ta det opp som en krangel.

Skrevet

Jeg sier ikke at det helt sikkert ikke er noe å bekymre seg for, synes du det er ubehagelig synes jeg du kan prate med ham om det, men det kan også være helt uskyldig. Er det ikke slik at "bestevennene" bestemmes av både hvem du sender til og hvem du får fra? Veldig mange på min snapchatliste sender ut til veldig mange samtidig, og da gjerne helt uskyldige ting som "god helg", bilde av noe de skal spise, bilde av en øl/vinglass, noe morsomt de har sett osv...mest tull altså og ikke spesielt ment til MEG om du skjønner? Altså ikke personlige ting.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Du er kanskje litt vel naiv?

Jeg hadde aldri i verden funnet meg i å ha en mann som opptrer på den måten. Ville konfrontert han , men det er meg da. Litt drama må de tåle :laugh:

Kjenner jeg blir uvel bare av å tenke på at min kjæreste skulle ha holdt på sånn. Da hadde jeg ikke kommet til å vært jenta hans engang

• Liker 2
Skrevet

Han vet ikke at du vet at han har en fortid med henne? Eller vet han ikke at du vet at de snapper sammen?

Han vet ikke at jeg vet om det som skjedde blant de to, noen år tilbake. Jeg fikk vite det av en bekjent av oss, ved et uhell da. Er litt komplisert, men saken er det at han ikke vet at jeg vet, noe som forsåvidt ikke gjør noe. Det er ikke noe jeg hadde trengt å vite i første omgang, men så hadde det seg slik at en kompis av han begynte å snakke om det, og han forventet vel at jeg visste noe om det.
Jeg orker ikke tenke for mye over det; fortid er fortid :)
Skrevet

Snapchat er "ekkelt" på den måten at alle bevis forsvinner innen få sekunder. Det tror jeg senker terskelen for å holde en kontakt som ikke passer seg. Hvorfor skal man holde kontakten varm med andre man har hatt en seksuell eller følelsesmessig interesse for? Tror det fortsatt ligger der bakgrunnen..

Jeg holder bevisst ikke kontakten med mine exer eller sex flørter fra fortiden. Forventer det samme av han.

TS

Ja, det er det som er utrolig ekkelt med snapchat, det at jeg aldri kommer til å finne ut hva han sender eller får sendt. Det er skummelt... Men han bruker nesten aldri snapchat, er bare av og til han tar det i bruk. Han sender snapchat til henne selv om jeg er med på bildene eller ikke og mens jeg ser på. Han virker som en trofast fyr, som virkelig elsker meg... Jeg stoler på det. Hvorfor skal jeg lage drama over noen jeg ikke vet... :) Tenker jeg.

Tror ikke hun er en gammel flamme egentlig... de hadde vel ons, eller noe, om jeg forsto det rett. Men likevel er det litt ekkelt da. Vil jo helst ikke at han skal ha kontakt med henne.

Skrevet

Du er kanskje litt vel naiv?

Jeg hadde aldri i verden funnet meg i å ha en mann som opptrer på den måten. Ville konfrontert han , men det er meg da. Litt drama må de tåle :laugh:

Kjenner jeg blir uvel bare av å tenke på at min kjæreste skulle ha holdt på sånn. Da hadde jeg ikke kommet til å vært jenta hans engang

Nei, jeg er ikke i nærheten av en naiv person. Jeg tror ikke på alt folk sier og lengter etter bevis om ting ikke virker godtroende.

Man kan jo aldri vite helt sikkert at kjæresten faktisk aldri flørter, men vi har fra starten av forholdet blitt enig om ærlighet mot hverandre (noe så uskyldig som at han snakker med en tidligere flørt, gjør meg ikke så mye, men om jeg mistenker at de flørter eller snakker ekstra mye med hverandre, ville jeg tatt meg en prat med han. Det er ikke greit for meg at han skal ha mye kontakt med en han har hatt sex med. Helst ingen kontakt da... hihi :)), men jeg stoler på han, og han stoler på meg. Vi snakker mye sammen.

Ikke alle er så lette å gjennomskue, man kan jo aldri stole på noen 100 prosent. For alt jeg vet kan typen lyve meg rett i fjeset, men jeg orker ikke å gå igjennom masse styr og diskusjoner for noe jeg ikke vet i det hele tatt..

Skrevet

Her er min mann veldig påpasselig med mobilen. Har den med overalt og sover med den under puta, så lett å tolke det som at det er noe å skjule.

Snapchatten foregår når jeg ikke er i nærheten.

Så lenge man er ærlige og spiller med åpne kort, så trenger det ikke være så farlig. Men vet at han aldri hadde likt om situasjonen var omvendt.

Skrevet

Grensen for meg ville kanskje gått ved at han i det hele tatt har kontakt med en tidligere flamme på noe som helst vis, men det avhenger litt av situasjonen (har de vært venner de siste 10 årene og hun også er i et forhold, eller noe sånt).

Hakket verre er om vi begge hadde vært ''bestevenner''. Det betyr altså at han sender like mye til henne som meg, litt mer eller litt mindre. Fortsatt ikke så veldig koselig.

Men om han faktisk hadde hatt henne på ''bestevenner'' og ikke jeg, det betyr faktisk at han sender henne mange private bilder. Altså ikke et bilde av mat f.eks. som blir sendt til alle, men at han tar et bilde og tenker ''det må jeg sende til X'' - i stedet for meg. Totalt uaktuelt.

Skrevet

Det er noen ting som ikke stemmer helt med topplista da. Jeg har ofte folk på topplista som jeg har sendt én snap til, men de har kanskje sendt mange til meg. Det kan hende at hun sender masse snaps til ham (type slike hun sender til hele lista, er mange av de) og han har svart med en snap. Da havner man fort på topplista til noen. Det er i alle fall min erfaring.

Skrevet

Jeg har hatt folk på min best friends som jeg aldri har sendt private snaps til...så det kan jo ikke stemme at det teller mer? Nå har ikke jeg så mange på snapchat da, og sender sjeldent snap til bare 1...

Skrevet

Nå for tiden virker det som man skal akseptere alt mulig fra partneren sin, og ikke lage drama. Hva skjedde med å stå opp for seg selv, og kreve litt respekt fra partneren sin? Er det jeg som begynner å bli gammel? Hadde samboeren min sendt så mye som ET bilde av seg selv til en eks hadde det blitt månelyst. Hva er poenget? Hvorfor må man ha kontakt med eksen man var sammen med for x antall år siden, ingen felles venner, ingen felles hobbyer?

PS: nei jeg er ikke ekstremt sjalu og kontrollerende selvom det helt sikkert høres sånn ut nå. Jeg mener bare at det virker som at folk godtar ting langt utenfor sin comfort-sone nå for tiden.

• Liker 3
Skrevet

Nå for tiden virker det som man skal akseptere alt mulig fra partneren sin, og ikke lage drama. Hva skjedde med å stå opp for seg selv, og kreve litt respekt fra partneren sin? Er det jeg som begynner å bli gammel? Hadde samboeren min sendt så mye som ET bilde av seg selv til en eks hadde det blitt månelyst. Hva er poenget? Hvorfor må man ha kontakt med eksen man var sammen med for x antall år siden, ingen felles venner, ingen felles hobbyer?

PS: nei jeg er ikke ekstremt sjalu og kontrollerende selvom det helt sikkert høres sånn ut nå. Jeg mener bare at det virker som at folk godtar ting langt utenfor sin comfort-sone nå for tiden.

Jeg er helt enig med deg miss moneypenny. Jeg kjenner at dette gjør meg uvel. Så det er utenfor min comfort-sone, men jeg kommer ikke til å godta det. Prøver å finne ut av hvordan jeg reagere. Vurderer faktisk å trekke meg, det har vært flere tillittsbrudd i løpet av forholdet, flere av dem på nett. Så jeg har nok vært alt for "dumsnill" tidligere.

TS

Skrevet

Jeg er enig i at man ikke bare skal finne seg i ting man faktisk ikke er komfortabel med. Nå kan det jo godt hende hun bare er en av mange venner han pleier å sende bilder til samtidig, og jeg har selv litt kontakt med et par stykker jeg har hatt sex med en gang i tiden, hvor jeg (eller de) aldri, aldri ville vurdert å sende noe uanstendig - hverken når noen av oss er i forhold eller når vi er single. Men jeg synes ikke det er urimelig av en kjæreste å sette en grense, eller i det minste få klarhet i hva slags kommunikasjon de faktisk har. Er det bare bilder man sender til alle ville ikke jeg reagert.

Anonymous poster hash: 0aa02...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...