Gå til innhold

Hårfargeflekk i vasken som ikke går vekk. Prøvd klorin/neglelakkfjerner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greide å miste et papir med hårfargesøl nedi vasken og det har ligget over natten. Har trukket godt inn i den hvite vaskeservanten og nå er jeg helst desperat!:( Prøvd med klorin og neglelakkfjerner. Hva gjør jeg nå? Er ganske krise, da leiligheten er leid og i tillegg er den splitter ny..............

Anonymous poster hash: fbbfc...dd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*bump***

Skrevet

Tannkrem?

Skrevet

Jeg har hårfargefjerner som er helt super på hud, men vet ikke med vask :( i min vask får jeg alltid vasket det bort ved å gnukke litt. Vær forsiktig med skurekrem!

Anonymous poster hash: f1f88...8ee

Skrevet (endret)

La klorinen ligge lenge. Jeg pleier å dynke dopapir/bomullsdott med klor og la den ligge å jobbe på flekken(e) i timesvis.

Endret av Schweppes
Skrevet

litt bakepulver med vann kanskje ?

Skrevet

Prøv desinfeksjonssprit.

Eventuelt en blanding av sitronsaft og salt. Saltet skurer uten å ripe opp vasken, syren i sitronen løser opp.

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Har samme problem som deg! Uansett hvor forsiktig jeg er når jeg farger håret, ser jeg alltid en flekk eller to når jeg er ferdig:(

Skrevet

Hårspray.

Anonymous poster hash: 10f69...6e4

Skrevet

Her fikk jeg vekk en flekk ved å dynke en klut med ren klorin og la den ligge på lenge.

Dette var ikke hårfarge da, men fikk den ikke bort med alt mulig annet rart..

Skrevet

Jif, og skuresvamp.

Skuresvamp ødelegger emaljen på en porseleensvask.

Skrevet

Jeg sølte hårfarge på kjøkkenflisene og fikk det bort med hårspray.

Anonymous poster hash: 20305...82f
Skrevet

Skuresvamp ødelegger emaljen på en porseleensvask.

Det er kanskje bedre å gjøre det èn gang, enn å måtte leve med hårfarge på vasken.

Skrevet

Det er kanskje bedre å gjøre det èn gang, enn å måtte leve med hårfarge på vasken.

...eller bruke et slipemiddel som ikke ødelegger emaljen, som f.eks salt. Saltet er mykere enn emaljen og vil derfor ikke skade den.

Får man først riper er det lettere å få flere flekker.

Skrevet

...eller bruke et slipemiddel som ikke ødelegger emaljen, som f.eks salt. Saltet er mykere enn emaljen og vil derfor ikke skade den.

Får man først riper er det lettere å få flere flekker.

Det har aldri fungert for min del, og jeg har aldri opplevd ødelagt emalje på vasken de få gangene jeg har brukt jif.

Skrevet

Det har aldri fungert for min del, og jeg har aldri opplevd ødelagt emalje på vasken de få gangene jeg har brukt jif.

Nå var det ikke Jif jeg i utgangspunktet uttalte meg om, men skuresvamp.

Skrevet

Sminkefjerner :) Det funka her

Skrevet

Greide å miste et papir med hårfargesøl nedi vasken og det har ligget over natten. Har trukket godt inn i den hvite vaskeservanten og nå er jeg helst desperat! :( Prøvd med klorin og neglelakkfjerner. Hva gjør jeg nå? Er ganske krise, da leiligheten er leid og i tillegg er den splitter ny..............

Jeg har prøvd "alt", har hårfargen først satt seg, er den umulig å få bort, dessverre.

Anonymous poster hash: ab7af...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...