Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har jeg fått bekkenløsning igjen... Dere som har bekkenløsning, hvordan går det? Jobber dere fullt, går dere til behandling som fungerer?

Og dere med bekkenløsning og småbarn... Hvordan fungerer hverdagen? Vi har feks ti minutters gåtur til barnehagen, gruer meg til vinteren...

Endret av Maman
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk bekkenløsning med nr 1 som ikke rakk å gå over før nr 2 kom, hadde så plager til eldstemann var ca 5, men ble bedre i en periode der jeg var delvis arbeidsledig og stort sett jobbet 2,5 timer pr dag. Når jeg ble på vei med nr 3 var jeg flink til å gå korte turer der jeg tok alt i mitt eget tempo, og å ikke bære for mye. Planla handleturene slikk at jeg handlet hver dag, men litt i gangen. Firmaet mitt hadde nettopp gått konkurs, så jeg var arbeidsledig under det meste av svangerskapet, siden man som gravid ikke er de mest foretrukne arbeidstakerne, så jeg fikk ta det meste i eget tempo, men var alene med det meste da jeg var blitt alenemor rett før konkursen.

Med nr 4 ble jeg ca 50 % sykemeldt fra jobben som førskolelærer fra uke 19/20 og begynte å jobbe 100% i barnehage da minstemann var akkurat ett år. Det er nå snart 9 måneder siden. Hadde heldigvis bare minstemann som trengte løfting i blant, da eldstemann er 21 og nest yngste 8

Det har gått fint og har ikke kjent så mye til bekkenløsningen før en ukes tid siden, så nå er jeg der at jeg må begynne å tenke på at jeg må være litt forsiktig, samt trimme litt på riktig måte.

Fikk tilbud om behandling når jeg gikk med nr 4, men flyttet til et annet sted før jeg rakk å få det.

Burde kanskje satse på det nå om det ikke går over snart.

Edit: var under 4 svangerskap jeg fikk tilbud om behandling. Da jeg fikk de to første var det lite tilbud om slikt og med nr 3 ville jeg blitt nødt til å være borte en hel dag, pga reisetid til behandlingssted fordi jeg måtte ha brukt buss.

Endret av absinthia
Skrevet

Jeg er for tiden arbeidsløs men kan fortelle uansett.

Fikk bekkenløsning med førstemann og jobbet da redusert helt fram til jeg gikk ut i permisjon. Gikk tli fysioterapeut en gang i uka. Jeg hadde ikke store plager etter fødselen og i tiden etter.

9 måneder etterpå ble jeg gravid igjen og har nå 7 uker til termin. Bekkenløsningen har vært mye verre denne gangen og jeg har vært litt hemmet i hverdagen med tanke på sønnen min. Jeg greier ikke å være med han lenge og leke på gulvet, trille til barnehagen og andre ting som krever at jeg er aktiv. Men jeg fungerer greit og om jeg hadde hatt jobb er jeg ganske sikker på at jeg hadde greid å jobbe til permisjon denne gangen også, hvis arbeidsplassen hadde tilrettelagt og at jeg hadde jobbet redusert.

Jeg går til fysioterapeut 2 ganger i uka. Blir ikke bedre men heller ikke verre, så bekkenet holder seg i alle fall stabilt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...