AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Hva tenker andre, er det sannsynlig at de pedofile i samfunnet søker seg til stillinger der de kan jobbe med barn? Tenker med skrekk på barnehager, SFO og barnepass på Elixia... Grøss!?Anonymous poster hash: 74fa7...15b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Hvorfor akkurat barnepass på Elixia? Hva med andre treningssentre med barnepass? Hva med barnepass på IKEA? Virker litt søkt å "blinke ut" akkurat Elixia syns jeg. Men, utover det; joda, det har vel hendt jeg har tenkt tanken om at barna kan bli utsatt for noe av andre voksne. Men jeg tenker ikke da spesifikt på barnehager, SFO og barnepass på Elixia. Jeg tenker egentlig i enhver situasjon hvor barnet mitt er sammen med andre voksne, hvor det er noen som helst mulighet for at noe kan skje. Jeg går ikke rundt og er redd for det, eller tenker på det hele tiden. Men en gang iblant slår tanken meg, hvis barna er med andre barn hjem for eksempel. "Kjenner jeg egentlig de foreldrene? Hva med tenåringen i huset der?" Jeg kan til og med iblant bekymre meg for familiemedlemmer. Ikke fordi jeg tror eller mistenker noe som helst, men fordi man vet at den slags ofte kan skje i nære relasjoner der den voksne har barnets tillit. Og skal vi være ærlige med oss selv, så vet vi jo ikke om noen av de vi har aller nærmest oss kan ha den type tilbøyeligheter, gjør vi vel? Men vet du hva? Hvis vi skal gå rundt og være redd for sånt hele tiden, og "mistenke" alle og envher, så blir vi sprøyte gale! Det eneste vi kan gjøre, er å ta de forholdsreglene vi kan, snakke med barna våre, lære de at INGEN andre enn de selv har lov til å ta dem på intime steder, og at INGEN voksne har rett til å be barna ta på deres intime steder osv. Samtidig må vi fortelle dem at hvis de opplever at dette allikevel skjer, så er det kjempeviktig å fortelle det, uansett hva den voksne har sagt. Fortelle de at de kan fortelle mamma og pappa alt, at man aldri vil bli sinte på dem eller noe sånt, og bare er her for å hjelpe dem. Osv, osv, osv. Anonymous poster hash: 74729...199 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 En annen ting: du vet at det ikke bare er unge menn som er pedofile ikke sant? Det finnes pedofile mennesker av begge kjønn, i "alle" aldre. Jeg syns det er ufint av deg å ikke bare "blinke" ut Elixia, men også bare unge menn. Anonymous poster hash: 74729...199 34
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Det er nok også en del pedofile som bærer på såpass stor selvinnsikt og påfølgende skam at de unngår slike steder for å ikke havne i en slik situasjon. Anonymous poster hash: c42e7...d67 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg tenker at barnepass på SATS andre helsesentre og barnehager det det er menn er høyere risiko for overgrep, så selv passer jeg ekstra godt på. Gjelder idrettslag med trenere og skole også. Synes det skjer så mye som folk flest ikke er klar over, da gjelder det å beskytte helt små barn!Anonymous poster hash: 74fa7...15b
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Er det så mange menn som jobber på barnepass rundt omkring da? På mitt senter er det kun thaidamer Anonymous poster hash: 69635...252
fruBeist Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Nå vet jeg ikke hvordan det er i jobber med barnepass utenom barnehage/skole/sfo, men i de nevnte er man pliktig til å levere politiattest som i alle fall viser at man ikke har noen dom bak seg. 3
Gjest Malanthor Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Absolutt. Er jo sånn med alle andre mennesker, man søker dit man av ymse årsaker vil være. Ser ingen grunn til at pedofile skulle være anderledes. Men nå finns det jo selfølgelig de som har "lyster" men som ikke på noen mate ønsker og leve dem ut og de søker vel heller bort fra steder hvor de kan bli fristet.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Er på vakt hver gang barna er i hendene på menn i barnehage, fritid og skole. Menn fikk heller ikke lov til å skifte bleie på de da de gikk i barnehagen, forlangte kvinner til det. Har med frykt for at fremmede menn skal forgripe seg å gjøre.Anonymous poster hash: 74fa7...15b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Dere vet at kvinner også kan være pedofile (overgripere)...? Jeg tror nok at det er ganske vanlig det og, men det er ingen som mistenker en dame for å ville jobbe i barnehage, for det er jo et typisk kvinneyrke... Et eksempel på kvinnelig pedofil: http://www.tv2.no/nyheter/barnehagetante-filmet-egne-overgrep-mot-spedbarn-4135124.html Jeg er egentlig mer skeptisk til folk, og jada innrømmer det - spesiellt menn, som oppholder seg ved f.eks lekeplasser (og andre steder der det oppholder seg mange barn) uten å ha egne barn/barnebarn som leke/err der... Anonymous poster hash: 16b2d...8da 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Er på vakt hver gang barna er i hendene på menn i barnehage, fritid og skole. Menn fikk heller ikke lov til å skifte bleie på de da de gikk i barnehagen, forlangte kvinner til det. Har med frykt for at fremmede menn skal forgripe seg å gjøre.Anonymous poster hash: 74fa7...15b Dette er jo bare hysteri. En tredjedel av seksuelle overgrep mot små barn utføres av kvinner, og følgelig er sjansen kanskje 99% for at det går bra om du krever kun kvinner kontra 98.5% om du ikke gjør det. De aller, aller, aller færreste menn forgriper seg på barn, og det er fullstendig irrasjonelt å nærmest totalskjerme barna sine fra halve verden fordi du mistenker at de kan forgripe seg. Jeg forstår at du vil dine barn godt, men dette er bare usunt og irrasjonelt.Anonymous poster hash: 59342...0bb 21
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Dere vet at kvinner også kan være pedofile (overgripere)...? Jeg tror nok at det er ganske vanlig det og, men det er ingen som mistenker en dame for å ville jobbe i barnehage, for det er jo et typisk kvinneyrke... Et eksempel på kvinnelig pedofil:http://www.tv2.no/nyheter/barnehagetante-filmet-egne-overgrep-mot-spedbarn-4135124.html Jeg er egentlig mer skeptisk til folk, og jada innrømmer det - spesiellt menn, som oppholder seg ved f.eks lekeplasser (og andre steder der det oppholder seg mange barn) uten å ha egne barn/barnebarn som leke/err der... Anonymous poster hash: 16b2d...8da Oh My God...! At noen kan skade spedbarn og barn er så utrolig sjokkerende, det er hårreisende!! :-(Anonymous poster hash: 74fa7...15b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Er på vakt hver gang barna er i hendene på menn i barnehage, fritid og skole. Menn fikk heller ikke lov til å skifte bleie på de da de gikk i barnehagen, forlangte kvinner til det. Har med frykt for at fremmede menn skal forgripe seg å gjøre.Anonymous poster hash: 74fa7...15b Det der er både "rasistisk" og totalt irrasjonelt. Du kan heller sette gitter foran vinduene så ingen bryter seg inn på barnerommet å forgriper seg på barna når du sover eller holde barna inne så de ikke blir angrepet av psykiske ustabile folk med kniv når de er på lekeplassen eller holde de unna lekeplasser så de ikke blir kidnappet på lekeplassen. Det er akkurat like sannsynlig. Kjenner jeg blir mektig provosert......du kan da ikke generalisere alle menn som jobber med barn som overgripere! Kjære vene.....hva er galt med norge i dag. Anonymous poster hash: b5bb5...a2e 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Hvorfor bare menn? Kvinner i samme yrke er vel også like sansynlige til å være pedodile? La meg jeg gjette, du er nasjonalist eller konservativ religiøs og sprer hat mot grupper? Anonymous poster hash: 65282...881 1
Quasis Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Ja kvinner kan også være overgripere, men menn er i overvekt. Ca 10% er kvinner. 1
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Morsomt at menn ikke kan skaffe seg jobb uten at motbydelige kvinner skal misstenke dem for pedofili. 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Dere som blinker dere ut en sånn konkret ting å være redd for som at ungen skal misbrukes på Elixia: Kommer dere noen gang til å slippe dem ut i trafikken? Anonymous poster hash: 1157b...f9b 2
Gjest navnelapp Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Våre barn gjekk i ei avdeling med tre menn og ei dame, dei hadde ei fantastisk barnehagetid! Masse ut i skogen, og ganske avslappa stemning både ute og inne. Ungane mine foretrakk dette, dei litt snerpete tantene på dei andre avdelingane var ikkje på langt nær så populære. Eg syns det som kjem til uttrykk i denne tråden er både mannsfiendtleg og barnsleg. Endret 12. oktober 2013 av Alt godt 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 Er på vakt hver gang barna er i hendene på menn i barnehage, fritid og skole. Menn fikk heller ikke lov til å skifte bleie på de da de gikk i barnehagen, forlangte kvinner til det. Har med frykt for at fremmede menn skal forgripe seg å gjøre.Anonymous poster hash: 74fa7...15b Men hvorfor har du ikke den samme frykten for at fremmede kvinner skal forgripe seg? For sannheten er at det finnes kvinnelige pedofile også, ikke bare mannlige. Da vi gikk på barneskolen, hadde vi en kvinnelig gymlærer som helt tydelig likte barn på litt feil måte, da spesielt smågutter. Det er skremmende at de som er så redd for overgrep samtidig er så blinde at de tror at det kun er menn som er "farlige". Anonymous poster hash: 74729...199 2
absinthia Skrevet 13. oktober 2013 #20 Skrevet 13. oktober 2013 Ja kvinner kan også være overgripere, men menn er i overvekt. Ca 10% er kvinner. nei, ca 30% er kvinner! men det er vel omtrent 10 som utfører dette på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå