Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser på nav sine sider at: "Det gis ikke overgangsstønad dersom du uten rimelig grunn har sluttet i arbeid de siste seks månedene før du søker om stønad."

Jeg og faren til barnet som nå er 4mnd har nettopp flyttet fra hverandre. Nå er jeg i mammapermisjon, men spørsmålet blir hva jeg skal gjøre når den er over og jeg skal tilbake i jobb. Jeg går i tillegg skole, så aktivitetskravet på 50% dekker jeg uten jobben, men mister jeg overgangsstønaden om jeg slutter i jobben min? Jeg har ei lita stilling på kun 20%, og jobber kun kveld og helg. Dette blir nå veldig vanskelig da jeg endte opp som alenemamma, iom at jeg måtte flytte og ikke har noen til å passe barnet. Noen som vet om dette gjelder som "rimelig grunn"?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nytt
Skrevet

Slik jeg har oppfattet det, så har det ikke noe å si om hvorfor du går på skolen. Det stilles kun krav om aktivitet, skole eller jobb.

Du mister os om du uten rimelig grunn sier opp jobben og ikke opptar en ny aktivtet.

Skrevet

Du kan ta ulønnet permisjon til du vet hva du skal gjøre med jobben. Du får os hvis du oppfyller aktivitetskravet på 50 % :)

Anonymous poster hash: 5b6e8...dd1
Skrevet

Mangel på barnepass og jobbing på kveld og helg regnes også som lovlig grunn til å si opp/ta ulønnet permisjon.

Men snakk med NAV i forkant, det lønner seg alltid :)

Og søk for all del permisjon fra jobben (det har du krav på) i stedet for å si den opp. Kanskje trenger du jobben igjen eller kan gå tilbake om du finner barnevakt.

Anonymous poster hash: fef48...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...