AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Del Skrevet 11. oktober 2013 Må helt til Oslo for å få tak i disse, og vil reise på er tidspunkt jeg vet de er der for å ikke dra unødvendig. Dro dit i sommer, men da viste det seg at sesongen var høst. Noen som har litt mer nøyaktig? Er det allerede for sent eller er det sesong nå?Anonymous poster hash: 0d1dc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. oktober 2013 #2 Del Skrevet 11. oktober 2013 Som i det nordmenn kaller kastanjer (hestekastanjer) eller kastanjer som faktisk kan spises? Hestekastanjene har sesong nå, de man kan spise aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Del Skrevet 11. oktober 2013 Som i det nordmenn kaller kastanjer (hestekastanjer) eller kastanjer som faktisk kan spises? Hestekastanjene har sesong nå, de man kan spise aner jeg ikke. Tenkte på de som kan spises. Trodde faktisk det var de vanlige kastanjene sø vokste på trær. Det går an å riste eller koke de eller noe slikt. Vet lite om det, siden en venn av min mor lagde det. Men hun sa det var kastanjener i alle fall Anonymous poster hash: 0d1dc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. oktober 2013 #4 Del Skrevet 11. oktober 2013 Tenkte på de som kan spises. Trodde faktisk det var de vanlige kastanjene sø vokste på trær. Det går an å riste eller koke de eller noe slikt. Vet lite om det, siden en venn av min mor lagde det. Men hun sa det var kastanjener i alle fallAnonymous poster hash: 0d1dc...132 Da bør du passe deg for det som kalles kastanjer av oss vanlige nordmenn. De er nemlig giftige. Skal si jeg også trodde kastanjer var kastanjer frem til i våres. Da kom det en engelskmann på jobb som lærte oss opp. Les mer her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. oktober 2013 #5 Del Skrevet 11. oktober 2013 Litt mer søk på nett så ser det dårlig ut med "ekte" kastanjer i Norge =( http://www.nhm.uio.no/besok-oss/botanisk-hage/arboretet/kastanje/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Del Skrevet 11. oktober 2013 Da bør du passe deg for det som kalles kastanjer av oss vanlige nordmenn. De er nemlig giftige. Skal si jeg også trodde kastanjer var kastanjer frem til i våres. Da kom det en engelskmann på jobb som lærte oss opp. Les mer her Okey, takk for svar. Skal gå an å spise de, de pleier å selge de på Grønland der hvor alle fruktene osv er, når det er sesong på de i allefall. Men lurte da på om sesongen for de var nå. Kjedelig å bruke mange penger til å dra dit nå å finne ut at det fremdeles ikke er sesong :/Anonymous poster hash: 0d1dc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 11. oktober 2013 #7 Del Skrevet 11. oktober 2013 Okey, takk for svar. Skal gå an å spise de, de pleier å selge de på Grønland der hvor alle fruktene osv er, når det er sesong på de i allefall. Men lurte da på om sesongen for de var nå. Kjedelig å bruke mange penger til å dra dit nå å finne ut at det fremdeles ikke er sesong :/Anonymous poster hash: 0d1dc...132 Om de selges er det nok kastanjer og ikke hestekastanjer =) Ser ut som det er sesong nå på de søkene jeg finner på nett. Men kan se om jeg rekker innom Grønland på vei gjennom sentrum i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 11. oktober 2013 #8 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg er stadig innom innvandrerbutikker, skal si ifra når jeg ser dem! Har kikket jeg også, men ikke sett ennå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Del Skrevet 11. oktober 2013 Om de selges er det nok kastanjer og ikke hestekastanjer =) Ser ut som det er sesong nå på de søkene jeg finner på nett. Men kan se om jeg rekker innom Grønland på vei gjennom sentrum i dag Tusen takk! :D Anonymous poster hash: 0d1dc...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Del Skrevet 11. oktober 2013 Jeg er stadig innom innvandrerbutikker, skal si ifra når jeg ser dem! Har kikket jeg også, men ikke sett ennå! Ja! Håper de kommer snart, de er kjempegode Anonymous poster hash: 0d1dc...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 11. oktober 2013 #11 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det er godt å riste dem,smaker litt som bakt potet med nøttesmak:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 12. oktober 2013 #12 Del Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Man kan bake dem i ovnen eller koke dem i kjele. Det gir litt ulik smak. Lag et lite snitt i tuppen for at de ikke eksploderer når de bakes. Ellers tar det opp mot en times tid før de blir ferdig, så beregn god tid. Jeg blir alltid utålmodig! Syns det er veldig godt om vinteren, varm og god snacks når snøen daler ute. Det begynner å bli sesong for det nå mot slutten av oktober og utover, sen høst til vinter. Ellers vil jeg ikke anbefale de viltvoksende kastanjene i Norge for de er giftig som noen nevner her. Endret 12. oktober 2013 av ninuska_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelancer Skrevet 13. oktober 2013 #13 Del Skrevet 13. oktober 2013 Du bør nok starte å se etter dem i butikkene hjemme i Norge nå for her på sydligere breddegrader har jeg plukket dem i flere dager allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 17. oktober 2013 #14 Del Skrevet 17. oktober 2013 Heldiggris som kan plukke selv! Men nå er de altså kommet til Oslo...! Jeg har nettopp kjøpt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå