Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2004 #1 Skrevet 1. mai 2004 Hei! Er det sant at pigmenter "utvikler" seg? At folk som har vært mye i Syden blir fortere brune og får mer farge? Noen sier det ene, andre sier noe annet.. *forvirret* :-?
Gjest Hel Skrevet 1. mai 2004 #2 Skrevet 1. mai 2004 Jeg har alltid trodd det er sånn. Jeg holder meg ute av solen og har hud så hvit jeg kan blende. Og det er veldig vanskelig for meg å bli brun. Moren min derimot, sitter ofte i solen om sommern og blir veldig fort brun.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mai 2004 #3 Skrevet 1. mai 2004 Jeg tror ikke det. De som sier det har alltid blitt brun... en gang rosa - alltid rosa :-?
Arwen Skrevet 1. mai 2004 #4 Skrevet 1. mai 2004 Jeg blir mye fortere brun nå enn jeg gjorde før. Så det så. Da jeg var yngre ble jeg bare rosa, nå tåler huden min mye bedre solen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. mai 2004 #5 Skrevet 1. mai 2004 Jeg blir ikke brun - tror jeg mangler pigmenter eller noe sånt - men svigers påstår hardnakket at hvis jeg bare tåler å bli solbrent noen ganger, så blir jeg brun etter hvert :o (jeg har da blitt solbrent mange nok ganger til å vite at det ikke stemmer, men hun gir seg ikke) Men... hun forstår ikke at jeg liker hvitfargen min som den er... og at jeg verken ønsker å bli rød, brun eller skrukkete eller få hudkreft.
Gjest Cuddly Skrevet 1. mai 2004 #6 Skrevet 1. mai 2004 Jeg blir ikke brun - tror jeg mangler pigmenter eller noe sånt - men svigers påstår hardnakket at hvis jeg bare tåler å bli solbrent noen ganger, så blir jeg brun etter hvert :o (jeg har da blitt solbrent mange nok ganger til å vite at det ikke stemmer, men hun gir seg ikke) Nemlig! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lidd meg gjennom solforbrenninger - men nå er det nok, har langt på vei godtatt at sånn er det! Jeg blir rød, og når det går over er jeg omtrent like hvit... Det verste er ikke å ikke bli brun, jeg syns bare at det til tider hindrer meg i å være med på ting om sommeren. Og ja, jeg smører meg med høy faktor... men selv om jeg ikke blir vanlig solbrent da, så får jeg soleksem i form av vonde vannblemmer :evil:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. mai 2004 #7 Skrevet 1. mai 2004 Jeg smører meg også med høy faktor, og da blir jeg som regel ikke brent hvis jeg er flink til å "ettersmøre". Men jeg får soleksem... blir rød og kløete, og får hvite "nupper" på huden. Spesielt på kjevelinja, ryggen og armene, akkurat som om det er mer utsatt der. :veldigsur:
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Jeg sliter med det samme.. jeg er kritt kvite og ikke litt farge en gang å er veldig plagsomt. jeg har prøvd mye forskjellig som blir sakt at skal hjelpe men det gjør det ikke. Det nærmeste jeg kommer er å bli lyse rød, men ikke noe mer. jeg bruker høy faktor og er blitt flink te å smøre meg nå enn hva jeg var. men jeg er plaget med soleksem, og det er veldig plagsomt og stygt..gjør at du ikke vil gå så lett kledd hvis det viser osv.. noen forslag til hva som kan hjelpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå