ekkoet Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Tittelen sier egentlig det nødvendigste. Jeg har til nå tatt henne med på herredoen, men 1. Det er ikke alltid like rent og pent (herrer som ikke har kontroll på slangen sin) 2. Det er pissoarer hvor det kan stå folk med snoppene ute. Jeg har alltid tenkt at det ville være lettere å gå på damedoen, men er bekymret for å bli møtt med kritiske blikk. Hva sier de som bruker damedoen?
Gjest Arch Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det synes jeg. De fleste damene er jo inni båsene, ingen står naken og tisser utenfor. 19
Rosa Sitron Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Når jeg ser menn på damedoen tenker jeg "hva faen", så ser jeg en liten jente som følger med og tenker "aha, derfor ja". Også er det greit. SÅ ja, definitivt greit =) 11
Pasjonsblomst Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Min første innskytelse er at siden du som voksen er mann, så bør du holde deg til mannedoen. Men av hensyn til din datter så ville vel kanskje hun trives best på damedo der hun hører hjemme ja Jeg hadde kanskje undret meg over en mann på damedo, men godtatt det helt fint med ei lite jenta på slep.. 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ville ikke reagert noe om jeg så du kom en liten jente nei. Vi er jo inne i båsene og "gjør vårt", og at vi vasker hendene eller retter på klærne når vi kommer ut er jo ikke noe problem å gjøre foran en mann. Man går jo ikke ut av båsen med buksen på knærne heller (håper jeg). Men om det ikke er noen i kø, så kan du kanskje prøve handicapdoen først? Den er jo både større og kun en do som oftest, og også for begge kjønn. Mest for deres skyld da, at det blir mer plass og at dere slipper å tenke på noe som helst. (Og det er der stellebord og slikt oftest er, så det er jo lagt opp til at de minste må skiftes på der inne uansett.) Anonymous poster hash: cbf06...65b 19
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Ingen problem ! Anonymous poster hash: 65fc5...753 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Ingen problemer med å gå med jenta på damedo, men som personen over nevnte sjekk først om det er handicapdo ledig. Anonymous poster hash: b4e04...55d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes ikke det er noe problem. Anonymous poster hash: 75c62...781
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syntes du burde ta hun med på jentedoen, det er jo hun som må på do:)Anonymous poster hash: 748e1...f7a
Kira-delta Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns ikke det er et problem jeg heller, men det går jo an å bruke handicapdoen også
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Nja. De båsene er stort sett veldig åpne; det er ubehagelig nok å skulle pisse med en annen dame i rommet, om ikke en mann skal stå utenfor i tillegg. Ikke helt rasjonelt, kanskje, jeg forstår problemstillingen din; men det er altså slik jeg føler det. Jeg ville følt meg høyst ubekvem med en mann til stede, selv om han var i følge med en liten jente. Beklager. Anonymous poster hash: d449c...834 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes bare du skal gå på damedoen jeg, om noen spør så er det jo bare å si at det er renere her, eller at dattera di vil gå på damedoen el. Disse som ikke klarer å gjøre fra seg bare fordi andre folk er i rommet... altså, besøk en psykolog. Ikke normalt:P Anonymous poster hash: cc697...61b 7
ekkoet Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. oktober 2013 Takk for tilbakemeldinger. Selv om jeg personlig aldri har sett en handicappet gå inn på eller utfra et handicaptoalett er terskelen min for å bruke disse litt høyere, akkurat som jeg aldri ville finne på å bruke en handicapparkering. Ville føle det veldig ubehagelig om jeg kom ut og det satt en rullestolbruker utenfor og ventet. (men det er en annen diskusjon). 9
Gjest Naria Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Jeg hadde ikke reagert på det, men synes det er mer naturlig at du tar henne med inn på herretoalettet. Hadde du tatt med en sønn på dametoalettet? Det er vel ikke slik at guttene står og tisser med en gang de har fått av bleia? Endret 11. oktober 2013 av Naria 3
Kira-delta Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Takk for tilbakemeldinger. Selv om jeg personlig aldri har sett en handicappet gå inn på eller utfra et handicaptoalett er terskelen min for å bruke disse litt høyere, akkurat som jeg aldri ville finne på å bruke en handicapparkering. Ville føle det veldig ubehagelig om jeg kom ut og det satt en rullestolbruker utenfor og ventet. (men det er en annen diskusjon). Nå er de fleste handicapdoer tilpasset barn og barnefamilier også, med stellebord f.eks. 9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 1. Det er ikke alltid like rent og pent (herrer som ikke har kontroll på slangen sin) Tro du meg, offentlige dametoaletter kan også være en svinesti av dimensjoner. Anonymous poster hash: 241ae...207 14
kalinka85 Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Det er vel ikke værre enn at du venter på henne utenfor døren inn til toalettrommet? Dvs i gangen utenfor rommet der vaskene er.. En såppas stor unge klarer å gjøre fra seg og tørke seg selv uten at foreldrene følger henne inn i båsen. Ser virkelig ikke problemet. Si "gå inn å tiss, pappa venter her på gangen". Hjelpes, alt det nå skal lages problemer av og opprettes tråder om! 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes ikke du skal gå inn på dametoalettet, av hensyn til de damene som finner det ubehagelig. Anonymous poster hash: d449c...834 8
Gjest Riskjeks Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Forstår ikke hvorfor du ikke kan ta henne med på herredoen. Det er ikke spesielt rent på offentlige dametoaletter heller Ville du ikke syntes det var rart hvis en gikk på herretoalettet med sønnen? 4
Tiak Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes du kan gå på damedoen hvis det passer dere best. Som de andre sier så er jo kvinnfolkene innelåst i hver sin bås når de går på do, så det kan umulig være noen krise. Men det er altså ikke noe problem å bruke handicapdoer - finner ikke igjen artikkelen nå, men jeg leste en gang en artikkel om handicapdoer, og ifølge talsmannen fra Norsk handicapforbund mener de at handicapdoer egentlig er "allround-toaletter", altså de er tilpasset slik at alle skal kunne bruke dem. De mente at hvem som helst skulle kunne bruke handicaptoalettet, men at man gjerne kunne kaste et blikk rundt seg og sjekke om det var noen bevegelseshemmede eller liknende på tur i retning toalettet før man okkuperte det. Og så er det jo poenget med at kjøpesenter gjerne har kombinerte handicaptoaletter/stellerom, og da vil det iallefall være naturlig å ta med et barn inn dit... Men igjen, ingen problem å bruke damedoen. De som eventuelt er så hysteriske at de ikke kan tisse hvis det står en mann i nabobåsen, får knipe igjen de få minuttene du er der inne. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå