mee mee Skrevet 11. oktober 2013 #1 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det har alltid vært veldig vanskelig å kjøpe julegave til bestemor. Trenger derfor litt hjelp fra dere for årets gave. Hun er 72 år. Bor i sin egen nedbetalte leilighet. Det betyr at hun har lite utgifter, og kjøper seg det hun trenger. Hun er en enkel dame. Liker ikke å pynte seg, liker enkel mat. Hun liker ikke å lese, og har for vondt i armene til håndarbeid. Hva pleier dere å kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 11. oktober 2013 #2 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hva med å invitere henne ut på middag på din regning? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. oktober 2013 #3 Del Skrevet 11. oktober 2013 Bestemoren min er 88 og bor for seg selv i nedbetalt hus. Hun liker ikke å lese romaner lengre pga hun blir sliten i øynene, men hun liker bøker som har litt bilder og sånt i seg. Kongehuset er hun ihuga fan av, så sa boken om Dronning Sonja kom ut så fikk hun den i julegave:) Ellers har hun fått: Kasse med god kaffe Forstørret fotografbilde i ramme av oldebarna Kurv med diverse godsaker (likør, sjokolade, kjeks, konfekt, gode oster) Andre bøker fra virkeligheten med tekst og bilder (Regines bok, om tsunamien, han som er brannskadd...) Hjemmelaget konfekt i ei fin krukke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hva med fotpleie eller lignende, det har slått ann her, og så kan du jo tilby deg å følge henne hvis transport ol er en utfordring. Ellers er vel en kurv med godsaker noe som kunne slå ann. Anonymous poster hash: 2f1a9...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhyth Skrevet 11. oktober 2013 #5 Del Skrevet 11. oktober 2013 Hjemmelagde gaver pleier ofte og slå an til bestemødre Hvis hun har vondt i armene lager hun kanskje ikke julekaker lengre og du kunne bake noen til henne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. oktober 2013 #6 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Vi gir som oftest varme skjef/sjal, vanter/luer, vame strikkejakker/cardigans, bøker, rødvin/portvin, sjokolade, abonnement på Allers, bilder av oldebarna, eller annet tøy til våre bestemødre. Endret 11. oktober 2013 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 11. oktober 2013 takk for tips, her var det masse gode ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 11. oktober 2013 #8 Del Skrevet 11. oktober 2013 Mine besteforeldre er veldig glade for å få litt "finere" forbruksvarer/mat enn de spanderer på seg selv... I år får de sett med vekter, da alder og en operasjon gjør at de må trene litt smått... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Del Skrevet 11. oktober 2013 En god ansiktskrem eller håndkrem. Litt luksus i hverdagen. Fotpleie eller hudpleie der hun får tilbud om transport dersom hun trenger det. En tur til noe eller et sted som du vet hun kan ha glede av. Gjerne dere to sammen. Du kjører og finn da også et koselig sted hvor dere spiser. Stikkord er litt luksus og egenpleie, opplevelser og i'kke minst samvær. Anonymous poster hash: 4ba83...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Del Skrevet 11. oktober 2013 Bestemortips: Ullundertøy; truser og trøyer i ull! Anonymous poster hash: 3ae52...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. oktober 2013 #11 Del Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Bestemortips: Ullundertøy; truser og trøyer i ull! Anonymous poster hash: 3ae52...151 Herregud og fader! Hva slags forestillinger har du om bestemødre? At de er bortimot 100 år og gebrekkelige og skrøpelige? Jeg er selv både mormor og farmor, og hadde jeg fått noe slikt og ikke noe annet, hadde jeg blitt sur og lurt på om giverne kjente meg i det hele tatt. Endret 11. oktober 2013 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #12 Del Skrevet 11. oktober 2013 Herregud og fader! Hva slags forestillinger har du om bestemødre? At de er bortimot 100 år og gebrekkelige og skrøpelige? Jeg er selv både mormor og farmor, og hadde jeg fått noe slikt og ikke noe annet, hadde jeg blitt sur. Min kjære bestemor på snart 80 ønsker seg det... Anonymous poster hash: 3ae52...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 11. oktober 2013 #13 Del Skrevet 11. oktober 2013 I min verden er bestemødre i 80-åra, men jeg skjønner at du reagerer. Mamma er jo også mormor men jeg ville aldri kjøpt det samme til henne som mine bestemødre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. oktober 2013 #14 Del Skrevet 11. oktober 2013 Min kjære bestemor på snart 80 ønsker seg det... Anonymous poster hash: 3ae52...151 Du må unnskylde om du syntes jeg var krass. Det var ikke meningen. Jeg ble bare så satt ut. Jeg tenker på bestemødre til unge personer til å være i 50-60-årene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #15 Del Skrevet 11. oktober 2013 Fallskjerm hopp? Neida, blir vel for litt spesielt intreresserte! Hva med en utflukt med familien? Noe mine besteforeldre satte pris på mer enn noe annet var å tilbringe tid med familien sin. Kanskje tilby å varte opp med middag, forrett, dessert, levende lys og hele pakka. Finere forbruksvarer som fancy sjokolade eller ost, krem etc. Kanskje gavekort på massasje eller noe slikt? Dra gjerne sammen med henne. Anonymous poster hash: 77cbd...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #16 Del Skrevet 13. oktober 2013 Om hun har "alt" er kanskje dette noe? http://gi.rodekors.no/epages/RodeKors.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/RodeKors/Products/10044/SubProducts/10044-0002 http://www.legerutengrenser.no/Stoett-oss http://vannforlivet.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=2&Itemid=1 Anonymous poster hash: 8863b...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #17 Del Skrevet 13. oktober 2013 Bestemor er glad i løse kryssord, og får abonnement på kryssordblad Om hun begynner å 'vondter' (siden hun har vondt i armer) så er småplagg i angora supre gaver! Min bestemor tenkte i hvert fall ikke på å kjøpe slikt selv Bestemor er også glad i 'eksotiske' matgaver - sånt som kanskje kommer fra utlandet, og som hun ikke tenker på å kjøpe selv. Anonymous poster hash: 6a544...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 14. oktober 2013 #18 Del Skrevet 14. oktober 2013 Til farmor som bodde langt unna ga vi ofte 12 gavekort fra den lokale blomsterbutikken. Det er en gave som varer hele året, selv om vi ikke kunne være der sammen med henne. Til mormor som bor i Spania halve året kjøpte vi en digital fotoramme og fylte med bilder av familien, spesielt oldebarna. Denne passer vi på å fornye hver sommer når hun er hjemme, så har hun alltid med seg oppdaterte bilder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 14. oktober 2013 #19 Del Skrevet 14. oktober 2013 Vi kommer til å bake julekaker til mine bestemødre i år. Svigermor har fått hjemmebakst nå i tre år, og setter stor pris på det. For en del år siden lagde jeg fotoalbum med bilder til mormor, farmor og morfar. Det ble tatt veldig godt i mot. Et kafébesøk sammen med deg, på din regning kan jo og være noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerbit Skrevet 14. oktober 2013 #20 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg lager nisser (hun lærte meg det for mange år siden) av ull som jeg tover med nål og gir til henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå