Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2004 #1 Skrevet 1. mai 2004 Fy f... for en motbydelig sak Satte meg ned for å se filmen på tv..men kom ikke lenger enn til "voldtekten" som jeg pinte meg gjennom ..dum som jeg var. Da orket jeg ikke mer. Forferdelig stemning helt fra begynnelsen, og de lydene da. Skjønner jo at det er hensikten..men er det noen som har orket å se denne filmen helt ut? Ble bare sittende igjen med en kvalmende og ekkel følelse. Kan ikke anbefales.
Gjest pace Skrevet 1. mai 2004 #2 Skrevet 1. mai 2004 Jeg kan skjønne at man reagerer. Selv orket jeg ikke å se hele enda, men jeg har sett store deler av den. Det virker som om filmen effektivt viser hvor brutalt og forferdelig vold og voltekt er. Sånn det egentlig er. Men absolutt ikke en film for barn. Jeg reagerer litt på sånne folk som digger action filmer(hva heter hun film-anmelderen som jobbet for absolutt underholdning? rita møyset ettellerannet), action filmer som glorifiserer vold(eller gjør det stilig og fjernt. Som så alt for mange filmer gjør), og som syntes denne er farlig. Sikkert noen som tolker den helt feil, men for det aller meste tror jeg denne filmen setter ting i riktig perspektiv. Jeg syntes det er helt riktig teoretisk i og vise hvor forkastelig vold og voldtekt er. Og denne filmen virker som den gjør det meget effektivt. Samtidig med at den er bra teknisk(kamera og oppbyggelsen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå