Tordensky Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Da var høsten her for fullt igjen og kløen lar selvsagt ikke vente på seg. Jeg er alltid verre på vinterhalvåret, både i hodebunnen og på kroppen generelt. Og jeg er stadig på leit etter noe som kan funke for meg. Noen der ute som har noen tips, produkter eller erfaringer til meg? Det er ikke psoriasis, men eksem, tørr hud og intens kløe i hodebunnen, mest foran på sidene, like ved hårfestet. Jeg har en beroligende gel fra apoteket, men da får man en sånn fæl fett hår/wetlook-effekt, så den bruker jeg bare hvis jeg er hjemme. Samme med hydrokortisonkrem. Bruker allerede, selvsagt, bare parfymefri shampo og balsam, og ingen stylingprodukter. Blir veldig takknemlig for guiding i jakten på noe som hjelper! :-)
Millimani Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 På Helsekost-forretninger har de en olje som heter Udo's choice. Den kan man bruke mot atopisk eksem. Jeg har ikke det selv, men jeg har lest om den oljen og anbefalt den for andre
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Spør etter elocon eller betnovat hårvann hos legen. Er tyntflytende som smøres i hodebunn hver kveld. Den tar kløen. Bruk også en shampo som heter Aderma x-omega, den lindrer også kløen. Håper det blir bra. Elocon eller Betnovat er kortison, og kortison knekker eksem. Anonymous poster hash: 07c7a...b41
Arnt Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 http://www.feelunique.com/p/Green-People-Rosemary-Shampoo-200ml Anbefaler både merket og siden på det sterkeste. Gratis frakt
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg sliter med det samme som deg. Har fått et tips om Vichy Dercos anti-dandruff grønn flaske, men har ikke fått testet det ut selv så vet ikke om det funker. Ellers har det funket for meg nå å gå i dusjen og vaske håret grundig med vanlig shampoo. For tiden tåler hodebunnen min define, men det tar vel ikke lange tiden før jeg må bytte igjen.. Har prøvd en frisør shampoo, svart flaske som skulle være uten alt av parabener, silikon osv, men gav ingen virkning på meg. Anonymous poster hash: 5fe9e...ebb
Tordensky Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2013 Tusen takk for tips dere! Tar gjerne imot flere! Har faktisk bestilt en Aderma exomega shampo da sønnen min på ett år bruker denne serien på huden, som eneste som funker på eksemen hans. Spennende å prøve. Har også sett på Greenpeople-serien, men ikke vært fornøyd med den tidligere så var litt skeptisk...men den shampoen lover jo akkurat det jeg ser etter, så kanskje jeg skal gi den en sjanse? Flytende kortison hadde vært greit å ha til ille tilfeller ja, men det er jo ikke en varig løsning...men det tar jo absolutt kløen med en gang! :-)
Arnt Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Har også sett på Greenpeople-serien, men ikke vært fornøyd med den tidligere så var litt skeptisk... Å, hva har du prøvd tidligere? Har bare gode erfaringer med serien både på hår- kropp- og hudprodukter, men alle reagerer forskjellig De bruker ihvertfall mange naturlige og aktive ingredienser, også mot eksem og hudplager
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Kan det være seboreisk eksem? Kjøp isåfall Fungoral eller Selsun reseptfritt på apoteket. Anonymous poster hash: 9f6da...63b 1
Tordensky Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2013 Å, hva har du prøvd tidligere? Har bare gode erfaringer med serien både på hår- kropp- og hudprodukter, men alle reagerer forskjellig De bruker ihvertfall mange naturlige og aktive ingredienser, også mot eksem og hudplager Prøvde noe bodylotion og ansiktskrem, men eksemen ble verre... Men der er vi jo ulike. Har prøvd kjempemange kremer både på meg og på sønnen min og vi tåler vidt forskjellige kremer :-P Må prøve seg frem... Men jeg er villig til å prøve mye forskjellig, for da finner man tilslutt det man leter etter :-) Så Greenpeople shampo er notert på listen :-)
Arnt Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Prøvde noe bodylotion og ansiktskrem, men eksemen ble verre... Men der er vi jo ulike. Har prøvd kjempemange kremer både på meg og på sønnen min og vi tåler vidt forskjellige kremer :-P Må prøve seg frem... Men jeg er villig til å prøve mye forskjellig, for da finner man tilslutt det man leter etter :-) Så Greenpeople shampo er notert på listen :-) Skjønner. Håper du finner et produkt som funker til slutt
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 https://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Hud-og-har/Seborroisk-eksem---flasseksem/ Kan det være seboreisk eksem? Sønnen min har det. Var først hos lege og fikk hodebunnen sjekket, legen skrev ut en resept men medikamentet hjalp ikke. Så oppsøkte han frisør og "heldigvis" hadde frisøren selv samme plagene. Han ble anbefalt en spesiell shampo og en kur som skulle masseres inn i hodebunnen når utbruddene kom. Husker ikke hva medikamentene het, men jeg kan finne det ut om du ønsker det. Han er fornøyd med produktene. Seboreisk eksem er visst nok arvelig, noe som kan stemme da min far har det. Han bruker shampoen Fungoral som kan kjøpes på apotek. Far prøvde de samme produktene som min sønn, men han var ikke fornøyd med disse. Anonymous poster hash: 75c7c...827
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå