Gå til innhold

Sko til bruk på hardt underlag

Gjest Gjest_sunglasses

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses

Hei!

Jeg jobber som kokk, og det blir åtte timers arbeidsdager hvor jeg går rundt på hardt underlag hele tiden. Har noen tips til noen gode sko som kan bidra til at jeg ikke ødelegger føttene og ryggen helt?

Har også kne- og noe ryggproblemer for tiden pga løpeskader, så jeg må ta ekstra hensyn til dette. Skoene bør ikke koste skjorta, maks 15-1600 kr...

Takk på forhånd. :)

sunglasses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trodde man skulle ha tresko når man jobbet med mat jeg? pågrunn av kniver osv.

Var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg gikk restaurant og matfag.

Anonymous poster hash: 976d5...571
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det neste, vernesko med ståltå?

Anonymous poster hash: ef316...46c

Heller vernesko med ståltå enn en diger kniv i foten ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller vernesko med ståltå enn en diger kniv i foten ;)

Tror du skal treffe bra uheldig om man skal kappe av seg tåa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal treffe bra uheldig om man skal kappe av seg tåa

er fullt klar over at det er utrolig lite sansynlig at man kapper av seg tåa. Men sjangsen er der. Men nå har jeg uansett ikke vernesko med ståltå. Har helt vanlige tresko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra i en sportsbutikk og finn deg en ok dempa sko med lav dropp. Du trenger ikke nødvendigvis den skoen med best demping. Det viktigste er at det er lite forskjell på høyden fra hæl til tå.

Anonymous poster hash: 94c2c...cba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

trodde man skulle ha tresko når man jobbet med mat jeg? pågrunn av kniver osv.

Var iallefall det jeg fikk beskjed om da jeg gikk restaurant og matfag.

Derfor jeg anbefalte de helse treskoene.Jeg jobbet i bakeri avd på en meny butikk,og da var de en del av uniformen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i ferskvare i mange år, mye vondt i beina men ecco sandaler hjalp mye! Men så var det jo dette med at skoene helst ikke skal være åpne da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der de selger arbeidstøy for byggebransjen, selger de ofte ( ihvertfall for noen år siden) gelesåler som visstnok skal være veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der de selger arbeidstøy for byggebransjen, selger de ofte ( ihvertfall for noen år siden) gelesåler som visstnok skal være veldig gode.

Tror jeg så noe gummisåle greier på Intersport her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_sunglasses

Takk for gode tilbakemeldinger! :)

Tresko er helt j... å gå i, og det er egentlig ikke påbudt heller.

Og ja - det skal MYE til for å miste en kniv rett på føttene. Da er du bra klønete og uvøren! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemeldinger! :)

Tresko er helt j... å gå i, og det er egentlig ikke påbudt heller.

Og ja - det skal MYE til for å miste en kniv rett på føttene. Da er du bra klønete og uvøren! :fnise:

Har ikke sagt at det er lett å miste en kniv rett på føttene... Men sjangsen ER DER. Uansett hvor flink man er.

Er en grunn til at man på ganske mange plasser skal bruke tresko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_sunglasses

Nei, det er såklart en viss sjanse ja -men det er en langt større sjanse å få varmt vann rett på føttene. Dette har jeg opplevd mange ganger. :P

Har nå bestilt disse skoene: Crocs Bistro! De skal kunne hindre vann og fallende kniver. :fnise:

Håper bare jeg valgte riktig skostørrelse, men får krysse fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber som kokk, og det blir åtte timers arbeidsdager hvor jeg går rundt på hardt underlag hele tiden. Har noen tips til noen gode sko som kan bidra til at jeg ikke ødelegger føttene og ryggen helt?

Har også kne- og noe ryggproblemer for tiden pga løpeskader, så jeg må ta ekstra hensyn til dette. Skoene bør ikke koste skjorta, maks 15-1600 kr...

Takk på forhånd. :)

sunglasses

Jeg jobber i butikk og bruker Nike freerun på jobb :-) de er kjempegod og ikke minst fine :)

Anonymous poster hash: 3a7fa...865

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er såklart en viss sjanse ja -men det er en langt større sjanse å få varmt vann rett på føttene. Dette har jeg opplevd mange ganger. :P

Har nå bestilt disse skoene: Crocs Bistro! De skal kunne hindre vann og fallende kniver. :fnise:

Håper bare jeg valgte riktig skostørrelse, men får krysse fingre og tær!

Ville ikke brukt crocs hvis du har problemer med beina. Dr. Martens har god demping men er ikke noe særlig kjøkkenpasselige. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sunglasses

Hehe, hadde lite tro på Crocs selv, men de skoene så bra ut. Hjemme bruker jeg vanlige Crocs, og syns de er gode å gå i. Det skader ikke å prøve.

Men hvis de er elendige, blir det rett til sportsbutikken for å kjøpe joggesko, ja. :fnise:

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...