Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som flirer av navnendringen?

Det er jo så pinlig at det gjør vondt..

Anonymous poster hash: fe878...948
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde kanskje ikke flirt så mye hvis ingen klarte å uttale det norske navnet ditt hver gang du pratet med noen i landet du bodde i?

Anonymous poster hash: 5ad08...877
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det pinlig?
Jeg hadde nok endret navnet mitt om jeg skulle flyttet til et sted hvor ingen klarer å si navnet mitt.

• Liker 1
Skrevet

samme med at hun har glemt norsk etter å ha bodd i usa i tre år.

Anonymous poster hash: c1551...68c

• Liker 4
Skrevet

Hu har jo ikke glemt norsk, men ord man ikke bruker ofte er de som forsvinner først. Sånn som korketavle.

Anonymous poster hash: e4650...699

• Liker 2
Skrevet

Hvem er Haley Christina?

Jeg skal bytte navnet mitt, ettersom det høres jævlig ut på engelsk og jeg har planer om å bo i utlandet etterhvert. Haley Christina er dog ikke helt det jeg er ute etter, men hver sin smak.

Anonymous poster hash: cb28a...194
Skrevet (endret)

Det er jo ikke noe nytt å bytte navn etter å ha flyttet til USA, det gjorde utvandrede nordmenn allerede på 1800-tallet.

Endret av Klar*a
  • Liker 3
Gjest crazycatlady
Skrevet

Mener jeg har lest på bloggen hennes da jeg leste den at hun ikke liker navnet Hilde selv og at ingen klarer å uttale navnet hennes riktig. Men teit uansett. Ville heller kalt meg bare Christina da gitt.

Gjest Carousel
Skrevet

Et veldig vanlig fenomen. Det handler ikke om å glemme språket, men glemme å bruke det. Hun prater og leser mest engelsk, og som konsekvens blir det norske ordforrådet dårligere. I tillegg vil de engelske ordene få en slags "top of mind"-posisjon. Tipper norsken er mye bedre igjen etter ei uke i Norge.

Jeg hadde også byttet navn hvis folk hadde kalt meg Hilda eller konsekvent kødda til navnet mitt.

Skrevet

Haley Christina :skratte:

Høres ut som navnet til en glamourmodell!

Anonymous poster hash: 7f143...e4e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg bodde i England i mange år, og ingen greide å uttale navnet mitt.

Skulle ønske jeg hadde tenkt på å endre det.

Skjønner henne godt!

Skrevet

Haley Christina :skratte:

Høres ut som navnet til en glamourmodell!

Anonymous poster hash: 7f143...e4e

Å hahaha lizzm..

:roll:

• Liker 4
Skrevet

Å hahaha lizzm..

:roll:

Men en ser for seg en glam-modell når en hører det navnet, kan ikke noe for assosiasjonene en får.

Anonymous poster hash: 86ce5...123

Gjest BabyBlue
Skrevet

Haley er da et helt vanlig amerikansk navn? Det er også Christina? Må være et slit at ingen kan uttale navnet ditt, og hun har sikkert ikke tenkt å flytte med det første, så da funket den løsningen sikkert for henne.

Skrevet

Du hadde kanskje ikke flirt så mye hvis ingen klarte å uttale det norske navnet ditt hver gang du pratet med noen i landet du bodde i?

Anonymous poster hash: 5ad08...877

TS her,

Ironisk at du nevner det. Har utenlandsk bakgrunn, men er født og oppvokst i Norge. Så og si alle uttaler navnet mitt feil.

Vurderer jeg å bytte navn? Absolutt ikke :)

• Liker 1
Skrevet

Haley er da et helt vanlig amerikansk navn? Det er også Christina? Må være et slit at ingen kan uttale navnet ditt, og hun har sikkert ikke tenkt å flytte med det første, så da funket den løsningen sikkert for henne.

Ja nemlig! :Nikke:

Skrevet

Mener jeg har lest på bloggen hennes da jeg leste den at hun ikke liker navnet Hilde selv og at ingen klarer å uttale navnet hennes riktig. Men teit uansett. Ville heller kalt meg bare Christina da gitt.

Hun har også sagt at hun ikke er født Hilde Christina, dette er et navn hun i senere år har lagt til. Helt enig i det du sier, det hadde holdt å kalle seg Christina da. Spesielt ettersom hun allerede en gang har vært gjennom en navnendring

• Liker 1
Skrevet

Hun skal få kalle seg selv hva hun vil for min del.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Hvem er Haley Christina?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...