Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leser stadig vekk om at enkelte fremmedkulturelle grupper er overrepresentert i statistikken for overfallsvoldtekt. Forklaringer og bortforklaringer får vi presentert fra mange hold. Så den biten har jeg fordøyd.

Det er dette med mange menn sammen i en seksuell setting jeg ikke helt fatter. I denne sammenheng hører vi svært sjelden om vestlige kompisgjenger. Så derfor lurer jeg på om dette har noe med kultur å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det har med at muslimske menn skal sette norske kvinner på plass, skape frykt og gjøre skam på oss og mennene våre. Og de lykkes svært bra.

Skrevet

KG dama, ja dette er jo en ganske vanlig forklaring på selve ugjerningen. Jeg lurte mer på dette med at flere kompiser har sex sammen. For hvis du ser bort fra selve voldtekten er jo dette teknisk gruppesex. Eller er jeg helt på jordet?

Skrevet

KG dama, ja dette er jo en ganske vanlig forklaring på selve ugjerningen. Jeg lurte mer på dette med at flere kompiser har sex sammen. For hvis du ser bort fra selve voldtekten er jo dette teknisk gruppesex. Eller er jeg helt på jordet?

Gruppesex og gruppesex. Jeg tror nok heller det er en kollektiv ydmykelse av et annet menneske, og da slipper du denne "homo-problematikken" som kunne vært der om der var å anse som gruppesex. De utfører kriminalitet sammen, de har ikke sex sammen. For all del, jeg tilhører overhodet ikke gjengen som sier at voldtekt ikke har noe med sex å gjøre (bare makt), men sexlyst har alle menn uansett kultur. Et forvaklet kvinnesyn er gjerne mer kulturbetinget.

Videre er det slik at en overveldende stor andel av overfallsvoldtekter utføres av ikke-vestlige, så det er klart at i den grad det finnes miljøer der slike planer kan nevnes uten at man skys som pesten, finnes det blant minoriteter. Selvsagt utgjør de en liten minoritet også av disse gruppene, men langt større enn hos etnisk norske.

Det lyder kanskje litt på siden av spørsmålet, men poenget mitt er at det også handler litt om bekvemmelighet. Har du mulighet til å spørre andre om de er med på å voldta en dame, da gjør du nok det, for fire mann holder bedre kontroll på offeret enn én. Nordmenn har ingen å spørre. Det har noen innvandrere, nesten utelukkende fra muslimske grupper og/eller Afrika sør for Sahara.

Selvsagt kan det anses som "homo" å voldta en dame sammen med andre menn om du setter deg ned og analyserer dette, men jeg tror nok uansett du har sprengt litt for mange grenser til å bry deg om den ganske vanskelige sondringen homo-hetero når du først gruppevoldtar noen.

Jeg er forresten ikke-vestlig selv, men jeg har vokst opp med nesten kun etniske nordmenn, så det er vel ikke særlig relevant.

Anonymous poster hash: 551d4...9d5

• Liker 1
Skrevet

Takk AB, dette var et godt og velfundert svar. Du fikk uttrykt det jeg tenkte. Ingen mann har hittil sett min ståpikk. Jeg regner med at de fleste etnisk norske menn ikke ville følt seg komfortabel med å blotte kølla foran kompisgjengen.

Slik jeg forstår AB, så er det i kulturer med et forkvaklet kvinnesyn ikke mer vanlig at ståpikk foran kompisene er mer akseptert.

Jeg er kanskje ikke helt overbevist alikevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...