AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Fikk idag 5 kg. kvernet elgkjøttdeig. Har tenkt å lage karbonader av dette å har lest oppskrifter på nettet. Felles for oppskriftene er at det skal røres endel, å i den forbindelse så lurer jeg på om man skal røre for hand eller om jeg kan bruke miks master da jeg ikke har kjøkkenmaskin. Om noen har en god oppskrift på elg karbonader, tar jeg gjerne imot det å Anonymous poster hash: 7c85b...704
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Opp. Anonymous poster hash: 7c85b...704
Frk. Belle Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Det bør gå greit å røre for hånd. Men det er ganske tungt så vill nok delt inn i mindre porsjoner. Du kan evntuelt blandet alt først (kjøttdeigen, krydder, salt etc.) og røre til det er blandet og så ha mindre porsjoner som du rører med litt mer kraft. Har laget elgkarbonader noen ganger men husker ikke nøyaktig oppsrkift.. men tror jeg har brukt salt, maizena, egg og krydder som pepper, einerbær og timian..
Eliza Doalot Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg bruker alltid kjøkkenmaskin (kenwood), men det er ingenting i veien for å bruke håndmakt heller.
havanaa Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 http://www.brimiland.no/kj%C3%B8t_blogg/41-ekte-elgkarbonader-mstua-lauk.html Jeg laget disse en gang, og de ble gode Jeg gjorde det for hånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå