Gå til innhold

Bilsyke barn = sjøsyk..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

sønnen vår på 2.5 blir bilsyk. Dette har ført til at jeg vegrer meg for å dra på lengre turer... Hvis vi skal kjøre langt får han reisetablett.

Det er jo flere sånne 1- og 2-dags båtturer. Color Line ol. Men jeg merker at jeg holder igjen, tilfelle han blir båtsyk...

Er det noen som har noen erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 02232...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del har det aldri hatt noen sammenheng. Jeg blir sjøsyk bare jeg ser litt lenge på en båt (vært sånn helt fra jeg var liten), men har aldri merket noe i bil. Selv ikke om jeg har lest eller sittet med GameBoy eller slikt heller.

Anonymous poster hash: 2b36a...f34
Skrevet

Ikke etter min erfaring :)

Skrevet

Jeg ble bilsyk da jeg var liten, men var aldri sjøsyk.

Skrevet

Om du velger å reise så husk at de små båtene feks fjordline sin båt fra kr.sand til hirtshals vugger dobbelt så mye som colorline sin :)

Skrevet

Jeg blir selv lett bilsyk, og har to barn som blir dårlige så fort de ikke ser ut av vinduet... Men - vi har båt i ferierer på den hele sommeren. Ingen blir sjøsyke. Vi har ikke vært mye på stor ferge, men de gangene vi har det har det og gått fint.

Skrevet

Jeg var bilsyk fra Bodø til Danmark når jeg var 5, men jeg var ikke sjøsyk selv på den rustne holken av en danskebåt. Å været var så ille at båten var nedspydd.

Skrevet

Jeg var veldig bilsyk som barn (heldigvis vokste jeg det av meg), men har aldri vært båtsyk:)

Skrevet

Jeg har alltid blitt lett bilsyk og blir også grusomt dårlig på båt. Det samme med fly for den del. Det eneste transportmiddelet jeg aldri har blitt dårlig på er tog.

Skrevet

Jeg ble veldig fort bilsyk som barn, men aldri sjøsyk. Selv når bølgene var store og folk spydde rundt meg så synes jeg bare det var gøy.

Anonymous poster hash: e6b73...77b
Skrevet

Jeg også ble fort bilsyk som barn (og innimellom en sjeldent gang som voksen) Men har kun opplevd å bli sjøsyk en gang og det var når vi kjørte en katamaran fra Norge til Danmark, den kjørte fort og hoppet bortover så det reagerte jeg på. Ellers har jeg aldri blitt sjøsyk verken på småbåt eller danskebåt. Du kan jo kjøpe reisesyketabletter og sånn seaband, de hjelper!

Skrevet

Hos oss blir største jenta på 9 bilsyk og sjøsyk. Postafen hjelper henne,gjort i flere år.

Skrevet

Jeg ble så mye bilsyk da jeg var liten at bare en kjøre tur til tante og onkel (30 min) gjorde at jeg bare lå på gjesterommet da jeg kom fram.

men har ikke blitt sjøsyk noe særlig. KUN ved himla sinnsyke bølger og mye vill sjø.

Anonymous poster hash: 6b5a9...196
Skrevet

Var aldri noen sammenheng for meg da jeg var lita. Jeg ble bilsjuk, men uansett hvor jævlig "føre" det var i båt ble jeg aldri sjøsyk. Broren min ble derimot grønn sekundet han gikk ombord, men var aldri bilsjuk:P

Anonymous poster hash: 2fdbe...794
Skrevet

Datteren min blir båt syk og buss syk. Bil går bra. Men de store fergene går helt fint, med mindre det er ekstreme bølger.

Skrevet

Min 3 åring blir lett bilsyk, men aldri sjøsyk!

Hun har vært på 3 middelhavscruise og 5-6 turer til Kiel og Danmark uten noen som helst problem.

De store fergene har veldig gode stabilisatorer, så det skal myye til før man merker bølgene.

Anonymous poster hash: 0f062...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...