AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Ja overskriften sier vel sitt. Han er 33 og jeg er 29, han har meg i 2 fag nå (jeg følger undervisningen ved en videregåendeskole for å få fag til universitetsstudier, og skal gå opp som privatist til våren.) Anonymous poster hash: 634ec...966
Gjest Vampen Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Dere er voksne mennesker, og du er privatist. Kjør på! 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Nei. Hvorfor ikke? Dere er voksne mennesker, og du er privatist. Kjør på! Hehe, det jeg har mest lyst til, men selvfølgelig vente til skoleåret er slutt da så ikke noe blir kleint før jeg er ferdig Anonymous poster hash: 634ec...966
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Hva skal du spørre han ut om? Misfornøyd med opplegget hans? Da ville jeg heller tatt det nå. Anonymous poster hash: 8a78b...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Hva skal du spørre han ut om? Hehe, om han vil være med å finne på noe vel Anonymous poster hash: 634ec...966 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 TS her, noen som har vært i samme situasjon og spurt ut læreren da? Hvordan gikk det? Eller noen som er lærere som har sagt nei/ja, og i såfall hvorfor? Anonymous poster hash: 634ec...966
Collan Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Ja overskriften sier vel sitt. Han er 33 og jeg er 29, han har meg i 2 fag nå (jeg følger undervisningen ved en videregåendeskole for å få fag til universitetsstudier, og skal gå opp som privatist til våren.) Anonymous poster hash: 634ec...966 Jeg leste om en kvinnelig lærer, jeg tror det var her i Norge, som hadde dratt på hyttetur med noen avgangselever fra 3. klasse videregående. Det var helt på tampen av skoleåret, og hun endte til sengs med en av gutta. Siden hun fremdeles var lærer for dem ble hun dømt. Jeg tror hun ble fradømt retten til å jobbe som lærer, husker ikke helt om det ble betinget eller ubetinget fengsel. TILLEGG: Jeg er derimot helt sikker på at det sto at om hun hadde ventet et par uker til hun ikke lenger hadde noe å gjøre med elevene juridisk, hadde det vært helt greit. Som privatist stiller sannsynligvis saken seg noe annerledes. Han er ikke klasseforstander for deg, du bare følger undervisning. Hvis han heller ikke skal gi deg karakter lover det jo bra, men du bør nesten spørre noen som kan den slags juss/yrkesetikk før du prøver deg. Hvis du vil være helt sikker er det best å vente til skoleåret er ferdig. Endret 10. oktober 2013 av Collan
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 TS her, noen som har vært i samme situasjon og spurt ut læreren da? Hvordan gikk det? Eller noen som er lærere som har sagt nei/ja, og i såfall hvorfor? Anonymous poster hash: 634ec...966 Ja.Jeg gjorde det.Var en av de litt eldre i klassen og han var omtrent på min alder .Vi hadde lagt merke til hverandre så jeg "følte" han var interessert og det innrømmet han i ettertid. Da han skulle slutte som lærer ved mitt studiested sendte jeg mail med et faglig spørsmål og skrev samtidig lenger nede at jeg håpet vi kunne holde kontakten fordi jeg synes han var en så sjarmerende person. Dette ble han glad for,og han så ingenting galt i det. I løpet av sommeren inviterte han meg på besøk og vi hadde flere hyggelige stunder sammen.Men det ble kun vennskap og jeg klarte aldri helt å fristille meg fra at han hadde vært læreren min,og det viste seg at vi ikke passet så godt sammen. Han hadde fortsatt "lærer-rollen" da vi tilbragte tid sammen privat.Følte at vi ikke kunne diskutere ting uten at han alltid skulle ha rett fordi han hadde mer kunnskap om meg om alt...Vi "skiltes" som venner og har ingen kontakt i dag. Jeg mener du absolutt bør invitere ham ut:) Spør om han vi ta en kaffe med deg eller noe. Anonymous poster hash: 3e584...9d9 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Tusen takk for svar Collan Ja håper noen her vet noe om jussen og etikken. Hadde jeg vært vanlig elev og under 20 hadde jeg ikke tenkt tanken en gang. Jeg vil helt klart vente til skoleåret er slutt uansett, om ting ikke hadde fungert hadde det blitt veldig merkelig å se han flere ganger i uken Han er forsåvidt singel og har ikke barn, så ikke noe tull der. Hadde vært fint å vite hva slags konsekvenser det ville hatt for ham om ledelsen fant ut at han gikk ut med en tidligere elev/person som har fulgt undervisningen. Anonymous poster hash: 634ec...966
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg mener du absolutt bør invitere ham ut:) Spør om han vi ta en kaffe med deg eller noe. Ja det er det jeg har lyst til, enten invitere han ut for en kopp kaffe etter siste skoletime, eller sende han en mail der jeg spør om han kunne tenkt seg å finne på noe. Ønsker selvfølgelig ikke å få han i trøbbel, så er viktig for meg å finne ut om jeg bør "slå av" disse tankene med en gang. Anonymous poster hash: 634ec...966
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Ja det er det jeg har lyst til, enten invitere han ut for en kopp kaffe etter siste skoletime, eller sende han en mail der jeg spør om han kunne tenkt seg å finne på noe. Ønsker selvfølgelig ikke å få han i trøbbel, så er viktig for meg å finne ut om jeg bør "slå av" disse tankene med en gang. Anonymous poster hash: 634ec...966 Jeg tenkte det samme... Det var først da jeg fikk vite at han skulle slutte som lærer ved min skole,at jeg følte meg trygg nok til å spørre.. Men dere er begge voksne,og jeg kan på ingen måte se at dette kan få rettslige konsekvenser for ham. Jeg kjenner til ett slikt tilfelle,der en jente i 20-årene datet en litt eldre foreleser og til slutt anklaget ham for voldtekt.Han ble ikke dømt for voldtekt, men fikk sparken som foreleser. Ved mitt studiested var det en del voksne studenter (i 30-årene) som var ute og tok en øl eller kaffe med noen av lærerene. Det var også allmenn kjent at noen lærere hadde hatt forhold til kvinnelige studenter. Ingen andre på skolen reagerte på det, (utenom disse som elsker å sladre og baksnakke da,men slike folk er jo bare å ikke bry seg om). Anonymous poster hash: 3e584...9d9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Hadde jo vært veldig fint om vi dro ut og gjorde sosiale greier, men de andre i klassen er vel 17-18 år tror jeg så det kan jeg ikke håpe på ;p Noen som er lærere her da som kan si om de mener saken stiller seg annerledes når jeg er såpass gammel og ikke skal få standpunkt av læreren? Anonymous poster hash: 634ec...966
Millimani Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Kjør på Men vent til skoleåret er helt slutt, selv om du er privatist. Det klarer du. Når skoleåret er slutt så går du i gang, og ser om det er noe å bygge videre på
Charmander Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Det er helt innenfor begge stolpene i målet, det er faktisk langt ifra både stolperot og tverrligger. Endret 10. oktober 2013 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Kjør på, men vent til skoleåret er slutt. Venninna mi er gift og har to barn med han som var læreren hennes på høyskolen. De hadde nok noe på gang før hun var ferdig, men de gikk ikke ut offentlig med det før hun var ferdig på skolen. Anonymous poster hash: d6559...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå